قلعه‌نویی: صلاح بود ‌هاشمیان نیاید

فوتبال ایران‌ـ‌ در حالی که امیر قلعه‌نویی به وحید‌هاشمیان استراحت داده بود تا مصدومیتش بهبود پیدا کند، این بازیکن ۷۶ دقیقه مقابل وردربرمن بازی کرد. این موضوع حساسیت‌های زیادی را در مطبوعات به وجود آورد.

قلعه‌نویی در مورد نیامدن‌ هاشمیان و همچنین آخرین وضعیت تیم‌ملی در آستانه بازی با سوریه گفت و گویی داشته است که در زیر می خوانید: هاشمیان مقابل وردربرمن بازی کرد اما گفته می‌شد به دلیل مصدومیت نمی‌تواند تیم‌ملی را همراهی کند؟

هاشمیان به دلیل مصدومیتش قادر نبود در فاصله سه روز، دو بازی سنگین انجام دهد و به همین دلیل مقابل وردربرمن بازی کرد. بعد از انجام این مسابقه واقعا سخت بود که با پرواز روز سه‌شنبه خودش را به ما برساند و یک روز بعد مقابل سوریه هم بازی کند. ضمن اینکه با پرواز روز دوشنبه هم حضور‌هاشمیان در تهران امکان پذیر نبود!

قبول کنید در فاصله زمانی ۴۸ ساعت انجام دو بازی برای یک بازیکن که مصدومیت هم دارد، واقعا مشکل است. بحث دوم ما این است که بازیکنان خوبی در خط حمله در اختیار داریم. البته‌هاشمیان هم بازیکن بسیار خوبی است اما بازیکنانی داریم که انگیزه آنها بسیار زیاد است و مسلما مقابل سوریه به آنها فرصت خواهیم داد. مهاجمانی که در اختیار داریم، به بهترین نحو از عهده گلزنی برمی‌آیند. لازم نبود در این شرایط او را تحت فشار قرار بدهیم. در این شرایط صلاح دیدیم که‌ هاشمیان برای این بازی نیاید.

اما تحت هر شرایطی بازیکن باید تیم ملی را ارجح بداند، این طور نیست؟

ما باید این مساله را تشخیص بدهیم. ببینید قبلا در مورد علی کریمی هم گفته شد مصدومیت را بهانه کرده اما علی چند بار با من تماس گرفت و من کاملا در جریان مصدومیتش قرار داشتم.

فکر نمی‌کنید لژیونرهای ما برای حضور در تیم‌ملی بی میل شده‌اند؟

بازیکنان ما پس از عدم موفقیت در یک تورنمنت بزرگ با افت روحی مواجه شده‌اند. این مسائل شاید از لحاظ روحی، روانی تبعاتی در روحیه ملی پوشان و در راس آنها لژیونرها داشته باشد، اما به هر حال پیراهن تیم‌ملی مقدس است و متعلق به میلیون‌ها نفر است اما مطمئن باشید لژیونرها نسبت به تیم‌ملی کشورشان بی‌انگیزه نشده‌اند.

از بازی با امارات چه استفاده‌ای کردید؟

یکشنبه گذشته فیلم بازی خودمان را مقابل امارات آنالیز کردیم. اتفاقا سیموئز هم در آن جلسه خوشحال شد و از این کار ما استقبال کرد. در بازی با امارات پرس خوبی نداشتیم و مشکلاتی وجود داشت. هرچند موقعیت‌های زیادی ساختیم. مقابل امارات تعداد پاس‌ها به عدد ۲۰ و حتی ۲۵ هم می‌رسید، اما زمان آنها از حد استاندارد مقداری بیشتر بود. مطمئنا در فاصله باقیمانده این نقاط ضعف را برطرف خواهیم ساخت.

بعضی از کارشناسان معتقد بودند که امارات شباهتی به فوتبال سوریه ندارد.

اصلا این حرف را قبول ندارم. سبک فوتبال امارات تا حدود زیادی نزدیک به فوتبال سوریه است. عرب‌ها کاملا فوتبال قدرتی دارند و فوتبال را کند و تاکتیکی بازی می‌کنند. واقعا بیان برخی از مسائل برای من جای تعجب دارد. متسو در نظر دارد با رئال مادرید بازی کند. حالا حتما شما به متسوهم می‌گویید رئال مادرید چه شباهتی به تیم‌های آسیایی که قرار است تیم امارات با آنها بازی کند دارد؟ هدف ما از بازی با امارات در وهله اول تدارک مناسب و در مرحله بعد شبیه سازی بود که خوشبختانه به آنها نیز دست یافتیم.

بحث بعدی که شاید زیاد مایل به صحبت در مورد آن نباشید، به حضور پرتعداد بازیکنان استقلال در بازی با امارات بازمی‌گشت.

مگر این مساله اشکالی دارد؟ شما از بیان این مسائل دنبال چه چیزی هستید؟

ما دنبال چیزی نیستیم اما به هرحال این مساله حساسیت‌هایی را به وجود آورده است.

اگر شما به این مساله دامن نزنید، هیچ مساله حاشیه‌ای برای تیم‌ملی به وجود نمی‌آید. مگر جواد کاظمیان، معدنچی و نیکبخت از پرسپولیس در تیم‌ملی بازی نکردند. در ضمن مگر بعضی روزنامه‌ها نمرات بالایی به همین بازیکنان استقلال پس از بازی با امارات ندادند؟! به هر حال خود مردم همه چیز را تشخیص می‌دهند و هیچ حساسیتی در این زمینه وجود ندارد.