لژیونرهایی که برای تیم ملی کلاس می‌گذارند!

هاشمیان گل زد

هانوفر در آخرین بازی هفته اول بوندس‌لیگا باخت. این تیم در ورزشگاه AWD ARENA مقابل وردربرمن قرار گرفت و با نتیجه ۴ بر ۲ باخت. در این مسابقه هاشمیان مهاجم ایرانی‌ هانوفر توانست دومین گل تیمش را در دقیقه ۶۷ بزند. ولی این گل او نتوانست تیمش را از شکست نجات دهد. سه دقیقه بعد از گل، هاشمیان تعویض شد و جایش را به روزندال داد. در این بازی به غیر از هاشمیان، اشتیایز هم برای هانوفر گل زد. در طرف دیگر هم دیگو، آلیرا، کلوزه و نیسن در دقایق ۲۰ ، ۷۹، ۸۵ و ۹۰ برای وردربرمن گلزنی کردند. به هر حال هانوفر لیگ را با باخت شروع کرد تا ناکامی‌های این تیم ادامه داشته باشد. گروه ورزش - فردا تیم ملی ایران مقابل سوریه اولین بازی مقدماتی جام ملت‌های آسیا را انجام می‌‌دهد. این بازی در حالی برگزار می‌شود که کریمی و هاشمیان به اردوی تیم ملی نرفتند. این دو بازیکن به‌خاطر مصدومیت نمی‌توانند مقابل سوریه بازی کنند. هاشمیان شنبه با قلعه‌نویی تماس گرفت و گفت که به خاطر کمردرد نمی‌تواند در تمرین تیم ملی حاضر شود. «کمرم درد می‌کند. به بازی با سوریه نمی‌رسم.»

اینها در حالی بود که درست ۲۴ ساعت بعد از این تماس او در ترکیب هانوفر قرار گرفت و توانست در دقیقه ۶۷ بازی برای تیمش گلزنی کند. این حرکت هاشمیان، مسوولان تیم ملی را خوش نیامده. آنها نه تنها از گلزنی او خوشحال نشدند که از دستش هم ناراحت هستند.

مسوولان تیم ملی معتقدند پوشیدن پیراهن تیم ملی افتخار بزرگی است و بازیکنان نباید این افتخار را از دست بدهند. مناجاتی، سرپرست تیم ملی در این‌باره می‌گوید: «پیراهن تیم ملی مقدس است. اما متاسفانه بعضی از بازیکنان حرمت پیراهن تیم ملی را نگه نمی‌دارند. بعضی از بازیکنان دلشان به حال فوتبال ایران نمی‌سوزد. آنها فقط به باشگاه‌های خودشان فکر می‌کنند.»

از حرف‌های مناجاتی می‌شود استنباط کرد که چقدر از دست هاشمیان ناراحت است. او معتقد است، این بازیکن مصدوم نیست: «اگر این طور بود ۷۰ دقیقه برای تیمش بازی نمی‌کرد و گل نمی‌زد. او باید خودش قضاوت کند.»

در کل لژیونرها به بازی‌های ضعیف اهمیت نمی‌دهند. آنها ترجیح می‌دهند که در اروپا بمانند و در کنار باشگاه تمرین کنند. در سال‌های گذشته چندین بار این اتفاق برای تیم ملی افتاده. بارها و بارها مهدوی‌کیا، رضایی و کریمی در تمرینات تیم ملی حاضر نشدند. آنها حتی در بازی‌های بی‌اهمیت هم بر خودشان فشار نمی‌آوردند تا مصدوم نشوند و از بازی‌های باشگاهی عقب نمانند. هاشمیان هم برای بازی با سوریه به ایران نیامد تا تیم ملی ایران بدون او مقابل سوریه بازی کند.

به غیر از هاشمیان، کریمی هم نمی تواند در این بازی کنار ملی‌پوشان باشد. او به خاطر مصدومیت این بازی را از دست داد. به همین خاطر مصطفوی، دبیرکل فدراسیون گفته بود کریمی حتی اگر مصدوم هم باشد باید در این بازی تیم ملی را همراهی کند و به بازیکنان روحیه بدهد. کریمی پیشنهاد دبیرکل فدراسیون را قبول نکرد و به ایران نیامد.

کریمی در این‌باره می‌گوید: «مصطفوی لطف دارد که این طور درباره من حرف می‌زند. اما شرایط من اصلا خوب نیست. نمی‌توانم به ایران بیایم و این بازی را از نزدیک تماشا کنم. چون باشگاه اجازه این کار را به من نمی‌دهد. باید در کنار تیمم باشم تا به آمادگی کامل برسم.»

این بازیکن این‌روزها به خاطر مصدومیت زیر نظر پزشک بایرن تمرین می‌کند. ماگات از دکتر تیم خواسته تا او را هرچه زودتر آماده کند. به همین خاطر کریمی روزی دو بار فیزیوتراپی می‌کند تا به آمادگی کامل برسد.

به هر حال این دو بازیکن درست قبل از بازی با سوریه دست مربیان تیم ملی را خالی گذاشتند و به ایران نیامدند. حالا باید منتظر ماند و دید که مسوولان فدراسیون و مربیان تیم ملی چه جریمه‌ای را برای کریمی و هاشمیان در نظر می‌گیرند. احتمالا مسوولان فدراسیون فوتبال و اعضای کادر فنی تیم ملی برخورد تندی با هاشمیان خواهند داشت.

مناجاتی در این رابطه می‌گوید: «من دقیقا نمی‌دانم می‌خواهند چه برخوردی با هاشمیان داشته باشند. هنوز وقت نکردیم برای این موضوع جلسه بگذاریم، ولی تصمیم نهایی را کادر فنی می‌گیرد.»