«شمس» جای «جوراندیرو» را گرفت

گروه ورزش- هنوز دو هفته از انتصاب عباس ترابیان به سمت رییس کمیته فوتسال فدراسیون نگذشته که او تمام اعضای کادر فنی تیم‌های ملی بزرگسالان و امید فوتسال را عوض کرد. ترابیان دوشنبه گذشته با صدور چند حکم، حسین شمس را به سمت سرمربی، علی رعدی را به سمت مربی و «پیروردی» و «امیر فراشی» را به ترتیب به سمت‌های مربی بدنساز و مربی دروازه‌بان‌های تیم ملی بزرگسالان منصوب کرد.

او همچنین «جوراندیرو»، مربی سابق تیم بزرگسالان را به تیم ملی امید فوتسال انتقال داد تا او سرمربی امیدها باشد.

ناصر صالح هم دستیار جوراندیرو در تیم امید است.

ترابیان در اولین مصاحبه مطبوعاتی خود پس از انتخاب به عنوان رییس کمیته فوتسال، اعلام کرده بود که جوراندیرو را از سرمربیگری تیم ملی بزرگسالان کنار می‌گذارد و به جای او از یک مربی داخلی استفاده می‌کند.

او درباره این تغییرات می‌گوید: «از همان اول هدفم این بود که یک مربی داخلی بالای سر تیم ملی باشد. مربیان ما چیزی کمتر از مربیان سایر کشورها ندارند. حسین شمس هم از نظر تجربه داخلی و خارجی، هم از نظر علمی بهترین گزینه برای این سمت بود. او در قد و قامت مربیگری تیم ملی ایران است.»

البته هنوز قرارداد حسین شمس بسته نشده است. اما ترابیان می‌گوید: «او حداقل تا مسابقات قهرمانی آسیا در سال ۲۰۰۷ سرمربی تیم ملی است.»

مسابقات قهرمانی آسیا خردادماه سال آینده در ژاپن برگزار می‌شود و به واسطه رابطه خوب ترابیان با شمس احتمال اینکه این مربی در آن مسابقات روی نیمکت ایران نباشد کم است.شمس البته فقط در تیم ملی فوتسال کار نمی‌کند. او همزمان سرمربی تیم فوتسال علم و ادب خراسان است و قرار نیست به خاطر کار در تیم ملی از فعالیت باشگاهی‌اش دست بکشد.

ترابیان در این رابطه می‌گوید: «همکاری شمس با علم و ادب ادامه پیدا می‌کند. ما طوری عمل می‌کنیم که به این باشگاه لطمه‌ای وارد نشود.»

دیروز خود حسین شمس هم جدایی‌اش از علم و ادب را تکذیب کرد و گفت هفته‌ای ۵روز برای این تیم کار می‌کند. قرار است او شنبه و یکشنبه اردوی تیم ملی را تشکیل دهد و ۵روز بعد را در باشگاهش کار کند.

همچنین علی رعدی، دستیار شمس نیز سرمربی تیم راه ساری است که قرار شده او هم هفته‌ای ۲روز در تیم ملی باشد و ۵روز در تیم باشگاهی خود.

کادر فنی جدید فوتسال قرار است هفته بعد در جلسه‌ای با رییس کمیته فوتسال، برنامه خود را برای آینده ارائه دهد.

البته هدف آنها از همین حالا مشخص است. چون ۱۰ماه بعد مسابقات قهرمانی فوتسال آسیا برگزار می‌‌شود. فعلا همه فکر کادر فنی، قهرمانی د‌ر آن مسابقات و جبران باخت دوره قبل به ژاپن است.

ایران در دوره قبلی مسابقات با شکست مقابل ژاپن برای اولین بار به قهرمانی آسیا نرسید.

حسین شمس در این رابطه می‌گوید: «هدف کوتاه‌مدت ما قهرمانی در آسیا است. ما همچنان قدرت اول فوتسال در آسیا هستیم و باخت به ژاپن در سال گذشته فقط یک شگفتی بود. ما می‌توانیم سال بعد ژاپن را در کشور خودش شکست بدهیم.»