چه کسی زودتر اخراج می‌شود؟

 در لالیگا، نخستین ال‌کلاسیکوی بعد از مسی با پیروزی ۲بر‌یک رئال مادرید به پایان رسید و در لیگ جزیره، لیورپول در خانه دشمن قدیمی‌اش منچستریونایتد به پیروزی خردکننده ۵برصفر دست یافت. خروجی نهایی این دو بازی، شکل‌گیری یک پرسش بزرگ در فوتبال اروپا بود؛ کدام یک از این دو مربی زودتر اخراج می‌شوند، اوله‌گنار سولشایر یا رونالد کومان؟

   تحقیر در تئاتر رویاها

چه کسی باور می‌کرد تئاتر رویاها شاهد چنین نمایش حقارت‌باری باشد؟ آنچه یونایتد برابر لیورپول تجربه کرد؛ یک کابوس تمام‌عیار و غیرقابل هضم بود که تا سال‌ها از ذهن هواداران این تیم پاک نخواهد شد. لیورپول که در بهترین فرم ممکن قرار دارد، ظرف ۵۰ دقیقه پنج گل به منچستر زد و کار این تیم را تمام کرد. پیش از دقیقه ۶۰ هم پل پوگبا با کارت قرمز مستقیم از زمین اخراج شد تا عملا کار برای یونایتد تمام شود. به جرات می‌توان گفت اگر لیورپول اشتیاق بیشتری داشت، حتی می‌توانست تعداد گل‌هایش را بالاتر هم ببرد. این باخت تحقیرآمیز باعث شد یک بار دیگر بحث برکناری سولشایر جدی‌تر شود؛ مردی که ابزار کافی برای نتیجه‌گیری را در اختیار دارد، اما قادر نیست از آن به درستی استفاده کند. در حال حاضر یونایتد با ۱۴ امتیاز از ۹ بازی و اختلاف هشت امتیازی با چلسی صدرنشین در پله هفتم جدول رده‌بندی قرار دارد. بعد از شکست برابر لیورپول، بسیاری از هواداران منچستر خواهان حضور آنتونیو کونته یا زین‌الدین زیدان در اولدترافورد شده‌اند. سولشایر بعد از بازی تاکید کرد این بدترین شب زندگی‌اش بوده، اما در عین حال گفت همچنان به خودش اطمینان دارد. هرچند بعید است هواداران همچنین اعتمادی به او داشته باشند. داریم از جماعتی حرف می‌زنیم که در دقیقه ۶۰، در دسته‌های چند هزار نفری در حال خروج از ورزشگاه بودند.  تراژدی یکشنبه‌شب مخصوصا زمانی برای سولشایر تکمیل شد که هواداران تیم حریف او را دست انداختند. معدود تماشاگران حامی لیورپول در جریان این دیدار تا توانستند هواداران منچستریونایتد را در استادیوم اولدترافورد اذیت کرده و روی اعصاب آنها رفتند. هواداران لیورپول در طول مسابقه و بعد از به ثمر رسیدن گل سوم این تیم شعار «اوله باید بماند» را سر دادند. این همان شعاری است که هواداران منچستریونایتد بعد از نتایج درخشان سرمربی نروژی در اوایل کار سر می‌دادند. در آن مقطع سولشایر بعد از اخراج ژوزه مورینیو به صورت موقت هدایت یونایتد را در دست گرفت و هواداران این تیم خواهان ماندن او روی نیمکت بودند. ابتدا قرار بود این سرمربی جوان به صورت کوتاه‌مدت روی نیمکت باشد، اما نتایج درخشان او از جمله غلبه بر پاری‌سن‌ژرمن در لیگ قهرمانان باعث حمایت هواداران و دائمی شدن قرارداد سولشایر شد. با این وجود حالا و بعد از حدود سه سال یونایتد با وجود خرید ستاره‌های بزرگ هنوز موفق به کسب حتی یک جام نشده و بعید به نظر می‌رسد این تیم در لیگ برتر این فصل شانسی برای کسب موفقیت داشته باشد. در این میان اظهارنظر جیمی کاراگر، کارشناس تلویزیونی این مسابقه هم جالب بود. او گفت: «اگر شما سولشایر را به عنوان سرمربی منچستریونایتد دارید، باید کسی همچون کارلوس کی‌روش را به عنوان دستیار کنارش داشته باشد. شما نمی‌توانید کسانی را در چنین باشگاه بزرگی داشته باشید که در حال یادگیری حرفه مربیگری هستند.»

   پول ندارند اخراجش کنند

 درباره بارسلونا هم هیچ حرف تازه‌ای برای گفتن وجود ندارد. همه دنیا می‌دانند مشکل مدیران بارسا برای اخراج رونالد کومان، پرداخت غرامت ۱۲ میلیون یورویی به این مربی و تامین دستمزد جانشین اوست. بنابراین کومان همچنان با تیم بدش ادامه می‌دهد و این هفته هم نخستین پیروزی آنچلوتی در نوکمپ را به سرمربی رئال مادرید تقدیم کرد. چیزی که بیشتر از عملکرد فنی ضعیف بارسا یا حتی چشم‌انداز مبهم این تیم هواداران را آزار می‌دهد، مصاحبه‌های کومان است. این مربی بعد از بازی با رئال هم از نمایش تیمش ابراز رضایت کرد و گفت حریف از آنها ترسیده بود! بعد از پایان بازی هم ویدئویی منتشر شده از لحظه خروج خودروی کومان از نوکمپ؛ جایی که یکی از هواداران با زدن لگد به اتومبیل او، خشم خودش را آشکار می‌کند.