فرانسه در تسخیر «ضربه‌سر» زیدان

ایسناـ سه هفته پس از دیدار پایانی جام جهانی ۲۰۰۶ آهنگ «ضربه سر» زین‌الدین زیدان به سینه مارکو ماتراتزی در فهرست پرفروش‌ترین آهنگ‌های فرانسه قرار گرفت. تیری شاساین، رییس شرکت وارنر که این آهنگ را توزیع می‌کند، به رویترز گفت:« امروز این آهنگ در صدر فهرست آهنگ‌های پرفروش فرانسه است. شروع بی‌نظیری بوده است. بهتر از آن چیزی که می‌توانستیم امید داشته باشیم.»

شعر و تصنیف «COUP de Boule» که معادل فرانسوی «ضربه سر» است یک روز پس از دیدار پایانی جام جهانی نوشته شد.

برادران لیپژیک (امانوئل و سباستین) و فرانک لاسکومبس تصنیف کنندگان این آهنگ از شیوه عامه پسند و رگه که نوعی موسیقی تند جامائیکایی است استفاده کرده‌اند.

«Zidane il a tape» (زیدان مرد ضربه زن) را می‌توان در بخش آواز دسته جمعی این آهنگ شنید.

شبکه رادیویی SKY ROCK این آهنگ را در فهرست موسیقی‌ها پخش شده قرار داده و اکنون ارائه دهندگان سرویس‌های تلفن همراه می‌کوشند امتیاز این آهنگ را به دست آورند.

آهنگ موبایل «ضربه سر» با فروش هفده هزار نسخه در فرانسه در جایگاه دوم است.

در ده روز گذشته بیش از هفتاد و پنج‌هزار نسخه هم در فروشگاه‌ها فروخته شده است. این آهنگ بیش از یکصد و ده‌هزار بار هم دان لود شده است.

شاساین ادامه داد:« این موضوع به سبب اینترنت و سرعت بسیار بالای ارائه این محصولات است. پنج سال پیش این کار ممکن نبود.»

«Coup de Boule» در فــرانسه پرفروش‌ترین است و اکنون وارنر در حال تهیه نسخه‌های اسپانیایی، ژاپنی و حتی ایتالیایی این آهنگ است.

زیدان که کفش‌هایش را آویزان کرده است، در دیدار با ایتالیا، پیش از پایان بازی با ضربه سر به سینه ماتراتزی کوبید و اخراج شد. ایتالیا در ضربه‌های پنالتی پیروز و قهرمان شد.

زیدان برای آن ضربه سر هفت هزار و پانصد فرانک سوئیس جریمه شد.