سهم تلخ هوادار

شاگردان مجیدی در نیمه اول تلاش زیادی کردند تا دروازه حریف را باز کنند و صاحب موقعیت‌هایی هم شدند اما در زدن ضربه نهایی کم دقت بودند و در حالی که می‌توانستند نیمه اول را با تساوی به پایان برسانند در دقایق پایانی غافلگیر شدند و تن به شکست دادند. در دقیقه ۳۹ این دیدار همکاری بازیکنان الهلال، گومیس را وارد محوطه جریمه کرد و در حالی که مرادمند می‌توانست توپ را دفع کند و اجازه ندهد این بازیکن به توپ برسد، کنترلش را از دست داد و به زمین خورد تا گومیس با ضربه‌ای فنی دروازه حسینی را باز کند. با وجود اینکه استقلال در ادامه تلاش کرد تا گل خورده را جبران کند اما حملات این تیم خیلی زهردار نبود و در نهایت نیمه اول بازی با شکست یک‌بر‌صفر نماینده ایران به پایان رسید. با شروع نیمه دوم فرهاد مجیدی تغییراتی را در تیمش ایجاد کرد و با به میدان فرستادن قاسمی‌نژاد سعی کرد روند بازی را تغییر دهد، اما در حالی که استقلال تلاش می‌کرد بازی را به تساوی بکشاند این تیم الهلال بود که برخلاف روال بازی گل دوم را به ثمر رساند. در دقیقه ۵۶ تعلل بازیکنان خط دفاعی استقلال بازهم فرصت را برای الهلالی‌ها فراهم کرد تا با سیدحسین حسینی تک به تک شوند که این بار الدوساری توانست با ضربه‌ای زمینی بازی را ۲‌بر‌صفر کند. بعد از این گل استقلال تغییر زیادی در روند بازی‌اش انجام داد و کاملا متفاوت با دقایق قبلی به سمت دروازه الهلال حمله کرد و در چندین فرصت تا آستانه باز کردن دروازه حریف پیش رفت اما دروازه‌بان الهلال با عملکردی قابل قبول اجازه باز شدن دروازه‌اش را نداد.

 استقلال با کمی تاکتیک بهتر و با تمرکز و جسارتی بیشتر می‌توانست الهلال را حذف کند. اما نام دو ستاره خارجی آن قدر نزد آبی‌ها بزرگ جلوه داده شد که همه چیز را تحت تاثیر قرار داد. گلایه‌های مدیریتی کار خودش را درست جایی نشان داد که پیش‌تر هم مشخص بود. بازیکنان با روحیه ضعیف مقابل الهلال قرار گرفته بودند و همین باعث شد شکست را پیش از بازی بپذیرند. استقلال برای پیدا کردن شخصیت قهرمانی نیاز به بازپروری روحی دارد. نیاز به احیای اعتماد به نفس.

فرهاد مجیدی پس از بازی گفت بازیکنان استقلال تمام تلاش‌شان را انجام دادند و فکر می‌کنم مقصر اصلی شکست من هستم چون بازی سنگینی بود و با توجه به اینکه چند بازیکن فقط دو، سه جلسه با ما تمرین کرده بودند، هماهنگی لازم را برای این دیدار نداشتیم. سرمربی استقلال گفت شانس‌های گلزنی خوبی داشتیم که از آنها استفاده نکردیم. نمی‌توانم کتمان کنم که الهلال، تیم بسیار قدرتمندی است و خیلی خوب سیستم خودشان را برای این دیدار تغییر دادند و نفرات خارجی آنها بسیار تاثیرگذار بودند. شکست استقلال واکنش‌های فراوانی داشت و هواداران این تیم در شبکه‌های مجازی اظهارنظرهای زیادی کردند.

p31 (4)

 مدیرعامل به چه مواردی متهم است؟

مددی متهم است که در فصل نقل و انتقالات نتوانسته قرارداد چند بازیکن تاثیرگذار را مدیریت کند تا آبی‌ها بدون این بازیکنان به مصاف الهلال بروند و بازنده شوند. مسعود ریگی و فرشید اسماعیلی از جمله مهم‌ترین آنهاست. مدیرعامل استقلال متهم است که در انتقال مهدی قائدی به الاهلی امارات صداقت و شفافیت لازم را با هواداران و کادر فنی نداشته و با وجود اینکه در جریان انتقال این بازیکن بوده، اما آنها را انکار کرده است! احمد مددی متهم است که رابطه خوبی با کادر فنی نداشته و نتوانسته شرایط و آرامش لازم برای تمرکز روی مسائل فنی را برای فرهاد مجیدی فراهم کند تا سرمربی آبی‌ها خودش وارد عمل شده و مشکلات تیم را حل کند. مددی اما همه این اتهامات را رد می‌کند و از زبان معاونش می‌گوید که همه چیز درست انجام شده است.

p31 (5)

تیم کی هماهنگ می‌شود؟

زمان زیادی تا شروع لیگ برتر باقی نمانده و اگر اوضاع این‌طوری پیش برود استقلال بازهم مشکل خواهد داشت.بزرگ‌ترین مشکل استقلال مقابل حریف مقتدر عربستانی‌اش ناهماهنگی بین بازیکنان بود. ترکیب استقلال دگرگون شده بود و نفرات جدید نتوانستند با بازیکنان قدیمی هماهنگ شوند. مجیدی و تیمش زمان را از دست داده بودند و آبی‌پوشان مقابل الهلال از عدم هماهنگی رنج بردند.  بی‌ثباتی هر سال گریبانگیر آبی‌پوشان بوده؛ موضوعی که در چند سال گذشته تکرار شده است. بازیکنان زیادی از تیم جدا شدند و نفرات جوانی هم به تیم اضافه شدند. با این اوصاف تیم نیاز به زمان دارد تا به انسجام لازم برسد. نکته مهم این است که در این فصل نفرات جدید با نظر فرهاد مجیدی جذب شدند  و با تمرین بیشتر در کنار سایر بازیکنان هماهنگی بیشتر به وجود می‌آید .

p31 (2)

عکس قائدی در جایگاه تماشاگران

تصویر مهدی قائدی در جایگاه ‌میهمانان ویژه دیدار استقلال-الهلال یکی از تلخ‌ترین عکس‌ها برای استقلالی‌ها بود. اگر مدیران استقلال می‌توانستند با چانه‌زنی و درایت بیشتر، حداقل قائدی را برای این بازی نگه دارند و پس از آن در اختیار تیم اماراتی قرار می‌دادند شاید نتیجه دیگری در زمین رقم می‌خورد و استقلال حذف شده از آسیا لقب نمی‌گرفت. از دیگر صحنه‌هایی که هواداران استقلال را ناراحت کرد حضور فرشید اسماعیلی در جایگاه تماشاگران بود. فرشید اسماعیلی که از سوی هیات‌مدیره استقلال کنار گذاشته شده است شاید با رفع سوءتفاهمات می‌توانست در این دیدار موثر باشد. ناصر فریادشیران معاون باشگاه استقلال گفت: مشکل اسماعیلی به هیچ وجه مالی نبود، بحث انضباطی داشت و باشگاه قراردادش را تمدید نکرد.