واگذاری سرخابی‌ها تا دو ماه آینده؟

پرسپولیس و استقلال با طرفداران میلیونی خود وضعیت عجیبی برای دولتمردان شکل داده‌اند و به نظر می‌رسد عزمی جدی برای تحقق این وعده وجود ندارد. آخرین بار درباره عرضه اولیه سهام استقلال و پرسپولیس در بازار سرمایه اعلام شد که این موضوع در اختیار هیأت پذیرش فرابورس است و درباره پذیرش آنها تصمیم می‌گیرند که متعاقبا عرضه اولیه بر اساس اعلام فرابورس صورت خواهد گرفت. این اظهارات در حالی از سوی معاون سازمان خصوصی‌سازی در اواخر دی‌ماه سال گذشته مطرح شد که از آن زمان تاکنون چند ماه گذشته اما در این رابطه تصمیمی گرفته نشد. پیش از آن نیز فرهاد دژپسند، وزیر امور اقتصادی و دارایی دولت روحانی درباره بررسی موضوع واگذاری پرسپولیس و استقلال به بخش خصوصی بیان کرد که واگذاری این دو باشگاه ملازماتی دارد و باید برای ارائه در بورس استانداردهای مورد نظر بورس را به دست بیاورد و یک فرآیند طولانی برای تطبیق شرایط آن با نیازمندی‌های بازار سرمایه وجود دارد و اکنون این موضوع مراحل پایانی خود را طی می‌کند، از سوی دیگر باید درباره واگذاری باشگاه‌های بزرگ ورزشی مانند استقلال و پرسپولیس تمام جوانب سنجیده شود و این موضوع مراحل آخر خود را طی می‌کند. دیروز اما وزیر ورزش دولت سیزدهم هم وعده داد به‌ زودی این اتفاق بیفتد.

حمید سجادی نیز حالا یکی دیگر از کسانی است که وعده داد واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی از یک تا دو ماه آینده آغاز می‌شود. اتفاقی که بیشتر از هر چیزی به شعار شبیه است. با این حال حمید سجادی می‌گوید مقدمات کار در دوره مدیریت قبلی وزارت ورزش و جوانان طی شده است و در حال حاضر دو باشگاه آماده واگذاری هستند.

وزیر ورزش معتقد است در تمامی کشورها، باشگاه‌ها معمولا مردمی هستند و دولت‌ها کمتر در این‌گونه موارد دخالت می‌کنند و سیاست نیز بر واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی است و به شما قول می‌دهم فقط یک هماهنگی بین وزارت ورزش و جوانان و وزارت امور اقتصادی و دارایی است که باید انجام شود و بیشتر زحمت‌ها کشیده شده است و با هماهنگی می‌تواند در زمان بسیار کوتاه این اتفاق رخ دهد. سجادی با اشاره به اینکه کار سختی در پیش نیست، می‌گوید طی یک تا دو ماه آینده این اتفاق رخ می‌دهد و به تدریج پیش می‌رود و بخشی از سهام را می‌توان به مردم واگذار کرد. پاس گل را به ما داده‌اند و ما فقط باید گل بزنیم. وزیر ورزش دیروز گفت رئیس‌جمهوری هم موافق این مساله است.