به‌به؛ چه تماشایی!

مسابقات مرحله گروهی از روز ۲۳ شهریور آغاز خواهد شد. از جمله نکات جالب گروه‌بندی مورد اشاره می‌توان به تقابل تیم‌های ثروتمند پاری‌سن‌ژرمن و منچسترسیتی در گروه اول اشاره کرد. همین‌طور رویارویی دوباره بایرن‌مونیخ و بارسلونا هم واجد جذابیت بسیار زیادی است. باید دید بارسلونایی که حالا بهترین ستاره تاریخش را از دست داده، می‌تواند انتقام شکست عجیب هشت‌گله برابر بایرن را بگیرد یا نه. همگروهی منچستریونایتد و ویارئال هم یادآور فینال لیگ اروپا است؛ جایی که شیاطین سرخ در ضربات طولانی پنالتی مغلوب حریف اسپانیایی شدند و از دستیابی به جام قهرمانی محروم ماندند. با همه اینها اما حکایت دو ستاره ایرانی و مخصوصا همان گروه مشهور دوم، چیز دیگری است.

چنان که می‌بینید در یکی از عجیب‌ترین گروه‌های تاریخ لیگ قهرمانان اروپا، پورتو کنار اتلتیکو مادرید، لیورپول و میلان ایتالیا قرار گرفته است! به‌طور قطع تک‌تک مسابقات این گروه تماشایی خواهد بود، اما آنچه جذابیت کار را برای ما دوچندان می‌کند، حضور مهدی طارمی در ترکیب تیم پرتغالی است. مهاجم ملی‌پوش ایرانی دومین فصل حضورش در پورتو را پشت سر می‌گذارد. او فصل گذشته دو بار در لیگ قهرمانان موفق به گلزنی شد. گل طارمی به یوونتوس بازتاب بسیار زیادی پیدا کرد، اما حکایت گل قیچی برگردانش به چلسی چیز دیگری بود؛ ضربه حیرت‌انگیزی که در نظرسنجی‌ها به عنوان زیباترین گل فصل گذشته لیگ قهرمانان اروپا هم برگزیده شد. حقیقت آن است که این ستاره بااعتماد‌به‌نفس ایرانی، از تقابل با تیم‌های بزرگ لذت می‌برد و اشتهایی دوچندان برای درخشش در برابر آنها دارد. به این ترتیب گروه‌بندی لیگ قهرمانان اگرچه ممکن است مربیان و مدیران پورتو را ناامید کرده باشد، اما قطعا موجب خوشحالی طارمی شده است. او حالا فرصت دارد برابر سه رقیب مطرح اروپایی دیگر نیز عرض اندام کند. هر یک از شش تقابل رفت و برگشت طارمی برابر اتلتیکو، لیورپول و میلان بسیار جذاب خواهد بود و احتمال قابل توجهی وجود دارد که ستاره درخشان فوتبال ایران در این مسابقات، خاطرات ماندگار دیگری خلق کند.

از سوی دیگر سردار آزمون هم اگر در مدت باقی‌مانده از فصل نقل‌وانتقالات از زنیت جدا نشود، این فرصت را خواهد داشت تا در گروه هشتم برابر چلسی و یوونتوس به میدان برود. این دو رقیب بزرگ و نامدار که فصل گذشته هر دو شاهد هنرنمایی مهدی طارمی بودند، می‌توانند چالش‌های تماشایی برای سردار بسازند. آزمون با به ثمر رساندن چهار گل، هنوز بهترین گلزن ایرانی لیگ قهرمانان اروپا به شمار می‌رود.