سرگیجه دو ستاره

در پرسپولیس وضعیت احمد نوراللهی مشخص نیست و در استقلال مهدی قائدی همه را سردرگم گذاشته است. شاید زمانی که شما این مطلب را می‌خوانید تکلیف این دو نفر روشن شده باشد، اما دست‌کم تا لحظه تنظیم این گزارش، خبرهای متناقضی درباره آنها به گوش می‌رسد

 احمد نوراللهی: یکی از سه کاپیتان پرسپولیس در لیگ بیستم، در مسیر تمدید قرارداد با باشگاه به مشکل خورده است. هر روز اخبار ضد و نقیضی درباره توافق یا عدم توافق این بازیکن به گوش می‌رسد. او پیش‌تر گفته بود برای ادامه حضور در پرسپولیس، یک پیشنهاد ۶۰ میلیارد تومانی را از لیگ قطر رد کرده است. با این همه اما طبیعتا حفظ بازیکنی که پیشنهاد ۶۰ میلیاردی را رد کرده، آسان نخواهد بود. تا عصر شنبه آخرین خبر درباره نوراللهی این بود که او با یک پیشنهاد خوب از سوی باشگاه الاهلی امارات مواجه شده است. امارات در چند دهه گذشته یکی از اصلی‌ترین پاتوق‌های بازیکنان ایرانی بوده، اما از تابستان ۹۲ که مسوولان این کشور تصمیم گرفتند نامی تحریف‌شده از «خلیج‌فارس» را به عنوان اسم لیگ‌شان انتخاب کنند، هیچ بازیکن ایرانی در فوتبال باشگاهی این کشور حضور نیافت. حالا اما اماراتی‌ها بار دیگر نام لیگ کشورشان را تغییر داده‌اند و به نظر می‌رسد به همین دلیل مراودات فوتبالی دو کشور از سر گرفته شود. اگر این‌طور باشد، ممکن است احمد نخستین ترانسفر از دور جدید باشد. پرسپولیس غیر از نوراللهی، دو هافبک دفاعی دیگر یعنی کمال کامیابی‌نیا و میلاد سرلک را هم در اختیار دارد.

 مهدی قائدی: ستاره خط حمله استقلال هم در آستانه جدایی از این باشگاه قرار گرفته است. قائدی علاقه دارد از استقلال برود، اما او تحت قرارداد آبی‌ها است. باشگاه ایرانی هم بین حفظ این بازیکن و نیز کسب درآمد از ناحیه فروش او سر دوراهی قرار گرفته است. فرهاد مجیدی که پیش‌تر گفته بود مانع پیشرفت قائدی نمی‌شود، حالا جدایی او را منوط به جذب یک بازیکن هم‌تراز کرده است. در همین بین رسانه‌های قطری از نزدیک شدن قائدی به عقد قرارداد با الغرافه قطر خبر می‌دهند؛ تیمی که هدایت آن را استراماچونی ایتالیایی بر عهده دارد. از همه هولناک‌تر اینکه شایعه شده ممکن است کل رقم پرداختی از سوی باشگاه قطری برای استخدام قائدی، به عنوان غرامت استراماچونی مستقیما به این مربی پرداخت شود. در این صورت استقلال، هم بازیکن کلیدی‌اش را از دست داده و هم صاحب هیچ پولی نشده است.