ارتش 59 گله

p24- (1) copy

 مهدی طارمی: او با به‌ثمر رساندن 16 گل، ارسال 11 پاس گل و گرفتن هفت پنالتی در لیگ پرتغال، مجموعا روی 34 گل تیمش تاثیر مستقیم داشته است. پورتو امسال در لیگ 74 گل به‌ثمر رساند. به این ترتیب می‌توان گفت مهاجم ایرانی روی 46 درصد گل‌های تیمش تاثیرگذار بوده که این واقعا نسبت عجیب و غریبی است. طارمی غیر از 16 گل لیگی، دو بار هم در لیگ قهرمانان اروپا موفق به گشودن دروازه رقبا شد تا با مجموع 18 گل به کشور برگردد و امید اول خط آتش تیم‌ملی باشد. طارمی 28 ساله تا کنون در 47 بازی ملی 22 گل به‌ثمر رسانده و در جام‌جهانی روسیه هم در ترکیب اصلی تیم کشورمان به میدان رفت. او حالا در اوج آمادگی و با تجربه کافی باید در منامه گره از کار تیم کشورمان باز کند. اگر طارمی جلوی بحرین و عراق همان بازیکن چند ماه گذشته باشد، کار تمام است!

p24- (4) copy

 سردار آزمون: او به شکلی غم‌انگیز، در آخرین هفته از مسابقات لیگ روسیه عنوان آقای گلی را از دست داد. با این حال آزمون در همه‌پرسی از بازیکنان شاغل در این لیگ، عنوان بهترین بازیکن فصل مسابقات را کسب کرد. او 19 گل در لیگ روسیه به‌ثمر رساند و دو پاس گل هم داد تا نقش مهمی در سومین قهرمانی پیاپی زنیت سن‌پترزبورگ داشته باشد. آزمون 26 ساله در 52 بازی ملی 34 گل به‌ثمر رسانده است. از آنجا که سردار خیلی زود، قبل از 20 سالگی به عضویت تیم‌ملی در آمد، خیلی‌ها امیدوار بودند رکورد گلزنی علی دایی به دست این بازیکن شکسته شود، اما روند کار با شتاب مورد نظر پیش نرفت. یک خلأ مهم در کارنامه آزمون، درخشش در مسابقات مهم ملی است. نمایش‌های او در جام‌جهانی روسیه با انتقاد مواجه شد، اما حالا زمان مناسب برای جبران مافات است.

p24- (2) copy2

 کریم انصاری‌فرد: این بازیکن 31 ساله در اوج دوران پختگی به سر می‌برد. او با تصمیم درستش مبنی بر ترک لیگ قطر و بازگشت به یونان در مسیر احیا قرار گرفت. کریم در فصل اخیر لیگ یونان 13 گل برای آ.ا.ک آتن به‌ثمر رساند و یک پاس گل هم داد. تک گل کریم انصاری‌فرد در لیگ اروپا هم تعداد گل‌های این فصل او را به عدد 14 رساند. شاید باورش سخت باشد، اما کریم انصاری‌فرد با 83 بازی ملی یازدهمین بازیکن برتر تاریخ فوتبال ایران از این حیث به شمار می‌رود و همچنان فرصت دارد که رتبه‌های بالاتری را اشغال کند. او از یازده سال پیش در تیم کشورمان توپ می‌زند و تنها موفق به زدن 27 گل شده است. این در حالی است که مثلا کریم باقری به عنوان یک هافبک، در 87 بازی ملی 50 گل زده است! در هر صورت امیدواریم کریم در سال‌های باقی‌مانده از فوتبال ملی‌اش، چند گل به یادماندنی به‌ثمر برساند.

p24- (3) copy

کاوه رضایی: او یکی از آرام‌ترین و بی‌حاشیه‌ترین لژیونرهای فوتبال ایران است که طی سال‌های گذشته عملکرد خوبی داشته است. رضایی البته امسال در شارلروا زیاد مصدوم شد، چندین مقطع از مسابقات دور بود و بازی‌های زیادی را از دست داد. با این حال در همین شرایط هم او موفق شد در لیک بلژیک هفت گل بزند و یک پاس گل هم بدهد. او همچنین یک بار هم در لیگ اروپا دروازه رقیب را گشود تا فصل را با هشت گل زده به پایان ببرد. کاوه درحال‌حاضر 29 ساله است، اما فقط در 14 بازی ملی حاضر بوده و تنها موفق به ثبت دو گل شده است. او همیشه آرزوی درخشش در تیم‌ملی را داشت و اصلا به همین دلیل بعد از سپری کردن روزهای طلایی با استقلال لژیونر شد. همین حالا هم کار کاوه در ترافیک خط حمله آسان نیست، اما امیدواریم اگر در منامه به او بازی رسید، راه صدساله را یک‌شبه برود.