بازگشت روح به جسم استقلال

استقلال در سراسر طول بازی با تیم عراقی، محکم و چشم‌نواز فوتبال بازی کرد. صد البته اخراج زودهنگام یک بازیکن از شرطه در دقیقه یازدهم نمی‌توانست در روند مسابقه بی‌تاثیر باشد، اما نکته مهم فشاری است که استقلال آورد و راه‌های متعدد گلزنی را آزمود. نهایتا هم این تیم در نیمه نخست روی گل بسیار زیبای محمد نادری یک‌بر‌صفر جلو افتاد و در وقت دوم هم با ضربات فرشید اسماعیلی و شیخ دیاباته دو گل دیگر به ثمر رساند. به این ترتیب استقلال با شش امتیاز از دو پیروزی در صدر جدول گروه قرار گرفت. در این میان توقف یک-یک الدحیل برابر الاهلی عربستان هم به استقلال کمک کرد. درحال‌حاضر الدحیل با چهار امتیاز روی پله دوم قرار دارد و الاهلی یک امتیازی هم سوم است. الشرطه نیز با قبول دو شکست، بدون امتیاز در قعر جدول رده‌بندی گروه سوم ایستاده است.

استقلال با هشت گل زده در دو بازی اول برای کل آسیا خط و نشان کشید. شاید رویاپردازانه بود که بعد از این بازی فرهاد مجیدی از آمادگی تیمش برای قهرمانی آسیا حرف زد، اما در عین حال این هدف‌گذاری روشن و قطعی می‌تواند باعث افزایش ضریب جنگندگی و اعتمادبه‌نفس بازیکنان شود. استقلال تیم خوبی است و تقریبا در همه پست‌ها شرایط لازم برای موفقیت را دارد. شاید اگر عمق خط دفاعی را فاکتور بگیریم، در بقیه موارد از دروازه تا دفاع راست و چپ، هافبک‌های دفاعی و هجومی و مخصوصا در خط حمله شاهد حضور بهترین نفرات در این تیم هستیم. در این میان حضور مجیدی هم باعث بالا رفتن روحیه تیمی شده است. او با بازیکنانش رفیق است و آنها برای مجیدی می‌جنگند. تحول روحی و شخصیتی استقلال نسبت به نیم‌فصل اول کاملا آشکار است و ادامه این مسیر می‌تواند آبی‌ها را به موفقیت‌های بزرگ برساند.

محمود فکری زمان جدایی از استقلال گفته بود: «مگر مربی بعدی قرار است معجزه کند؟» حتما در حق فکری بی‌انصافی‌هایی صورت گرفته، اما واقعیت آن است که او در برقراری ارتباط با شاگردانش دچار مشکل شد و این بحران بزرگی برای هر تیم فوتبال خواهد بود. این شب‌ها انگار روح به جسم استقلال برگشته است. فشار وحشتناک این تیم روی دروازه الاهلی در ۱۰ دقیقه نخست نیمه دوم را به یاد بیاورید و همین‌طور تکرار این فشار در ۱۰ دقیقه پایانی نیمه اول روی دروازه الشرطه عراق را؛ استقلال می‌داند چه می‌خواهد، ابزارش را هم دارد و فعلا پیش می‌رود. در این میان قطعا بازی فرداشب با الدحیل قطر می‌تواند یک محک جدی‌تر فنی برای تیم مجیدی باشد.