شش بمب ساعتی کوک شد

اشکان دژاگه: قرارداد سه ساله اشکان دژاگه با تراکتور، در پایان فصل جاری خاتمه می‌یابد. اشکان روزهای پرفراز و نشیبی را در تراکتور پشت سر گذاشت و بارها شایعه جدایی‌اش سر زبان‌ها افتاد. آخرین بار در همین پنجره نقل‌وانتقالاتی اخیر بود که حتی برخی رسانه‌های رسمی از فسخ قرارداد دژاگه با تراکتور خبر دادند. با این حال کاپیتان پیشین تیم ملی مجاب شد تا پایان قراردادش در تبریز باقی بماند. به این ترتیب مقصد اشکان برای فصل بعد، می‌تواند یک سورپرایز کامل باشد. اگر دژاگه همچنان بخواهد در فوتبال ایران به کارش ادامه بدهد، دانستن نام تیم بعدی او خیلی جذاب خواهد بود.

 رضا قوچان‌نژاد: سال‌هاست بحث حضور رضا قوچان‌نژاد در لیگ برتر ایران به گوش می‌رسد. خود این بازیکن هم هرگز شایعات را تکذیب نکرده و نسبت به حضور در فوتبال باشگاهی ایران اشتیاق نشان داده است. او طی دو سال گذشته دوران ناموفقی را پشت‌سر گذاشت و اخیرا در فهرست مازاد زووله هلند قرار گرفته است. رضا در این تیم به‌عنوان بازیکن ذخیره حتی هت‌تریک و پوکر را هم تجربه کرد، اما نهایتا نتوانست جایگاهش را در ترکیب اصلی تیم تثبیت کند. حالا باشگاه رسما اعلام کرده قرارداد این بازیکن در پایان فصل تمدید نخواهد شد. آیا بالاخره رضا پیراهن یکی از تیم‌های بزرگ ایرانی را به تن خواهد کرد؟ طبیعتا این بازیکن ۳۳ ساله برای اجرایی کردن چنین ایده‌ای خیلی وقت ندارد؛ مخصوصا از این جهت که درست یا غلط شایعه شده اینترمیامی آمریکا، تیم دیوید بکام هم به گوچی پیشنهاد داده است.

 شجاع خلیل‌زاده: تردید نداشته باشید که او هم مثل بسیاری از بازیکنان پرسپولیس بعد از جمع کردن پول کافی در قطر به این تیم باز خواهد گشت. خودش هم این مساله را به صراحت اعلام کرده، فقط روشن نیست این انتقال چه زمانی رقم می‌خورد. شاید همین تابستان شاهد برگشتن شجاع باشیم و شاید هم این انتقال به پنجره‌های بعدی موکول شود. کیفیت فنی خلیل‌زاده هم طوری است که هواداران با وجود همه خشم‌شان از این بازیکن، احتمالا او را خواهند بخشید. اگر هم پرسپولیس نشد، تیم‌های بزرگ دیگر می‌توانند مقصد شجاع باشند که این هم خودش داستان جذابی خواهد شد.

 علی علیپور: انتقال او به ماریتیمو در لیگ پرتغال دست‌کم تا اینجا چندان موفقیت‌آمیز نبوده و این بازیکن به تازگی بعد از ۲۶ هفته توانست اولین گلش را برای ماریتیمو بزند. تردیدها در مورد علیپور بسیار زیاد است؛ مخصوصا که ماریتیمو در رتبه‌های انتهایی جدول رده‌بندی قرار گرفته و به‌طور جدی خطر سقوط به دسته پایین‌تر را احساس می‌کند. در این شرایط بازگشت علیپور به لیگ ایران دور از انتظار نیست؛ شبیه همان اتفاقی که به‌صورت قرضی برای شهریار مغانلو هم رخ داد. فقط نکته اینجاست که شاید بازگشت علیپور به پرسپولیس دشوار باشد، چرا که این تیم خط حمله پرترافیکی پیدا کرده است. فرض کنید علیپور برگردد و به تیمی جز پرسپولیس برود. این عجب اتفاق خبرسازی خواهد شد.

 حسین حسینی: از ابتدا هم به نظر می‌رسید که باقی ماندن حسین حسینی در استقلال با وجود پیوستن رشید مظاهری به این تیم عاقبت خوبی برای او نخواهد داشت. همین اتفاق هم رخ داد و حسین حسینی به نیمکت تیمش چسبید. مسلما این وضعیت برای او که سابقه رکوردشکنی در لیگ برتر را دارد و یک دوره پای ثابت دعوت به تیم ملی هم بود، نمی‌تواند قابل تحمل باشد. اگر رشید در استقلال ماندگار شود، حسینی برای فصل بعد باید دنبال یک تیم دیگر باشد. همین حالا گفته می‌شود اسم حسینی در فهرست بازیکنان مورد علاقه مجیدی برای تمدید قرارداد گنجانده نشده است.

 امین قاسمی‌نژاد: اگر اتفاق خاصی رخ ندهد، قابل پیش‌بینی‌ترین انتقال لیگ بیست‌ویکم پیوستن امین قاسمی‌نژاد به استقلال خواهد بود. مهاجم پدیده بین دو نیم‌فصل هم خیلی به آب و آتش زد که استقلالی شود، اما نهایتا این جابه‌جایی رقم نخورد. او می‌گوید برای پایان فصل بند فسخ قرارداد دارد و برای حضور در استقلال معطل نخواهد کرد. با این همه حتما می‌دانید که این فوتبال است و هیچ چیز در آن قطعی نیست. سیب را که بالا بیندازی، هزار چرخ می‌خورد تا به زمین برسد.