سه ضلعی نفس‌گیر

 پرسپولیس هم با ۳۸ امتیاز از ۱۹ بازی به‌طور موقت به صدر جدول صعود کرد، اما حالا سپاهان این موقعیت را دارد که در بازی امروز با سایپا سه امتیاز را به دست بیاورد و با دو پوئن اختلاف نسبت به سرخپوشان پایتخت صدرنشین قطعی لیگ بیستم لقب بگیرد. سپاهان سال ۹۹ را هم به لطف گل زده بیشتر نسبت به پرسپولیس در صدر به پایان برد، اما پیروزی در بازی امروز به آنها شانس صدرنشینی با امتیاز بالاتر را می‌دهد که قطعا لطف دیگری خواهد داشت. به‌طور کلی امسال لیگ جذابی داریم که اگر اتفاق خاصی در آن رخ ندهد یکی از سه تیم پرسپولیس، استقلال یا سپاهان قهرمان خواهند شد. در این میان بی‌گمان تیمی که کمتر اشتباه کند، لبخند آخر را خواهد زد.

   پرسپولیس؛ کلکسیون گل‌نزن‌ها

یکی از مهم‌ترین آفت‌های امسال پرسپولیس، از دست دادن موقعیت‌های گلزنی توسط بازیکنان این تیم بوده است. سرخپوشان در بسیاری از مسابقات انواع و اقسام بخت‌ها را برای گشودن دروازه رقبا از دست داده‌اند؛ حالا گاهی بازی با پیروزی حداقلی تیم به پایان رسیده و این مشکل زیاد به چشم نیامده، اما گاهی هم مثل دیدار با پدیده منجر به از دست رفتن امتیازات شده و دردسر درست کرده است. بهترین بخت پرسپولیس را برای زدن گل دوم به پدیده و شکست این تیم، مهدی عبدی در دهانه دروازه خالی از دست داد تا در کانون انتقادات قرار بگیرد. انتظار می‌رفت حضور یک مهاجم متخصص مثل شهریار مغانلو این وضعیت را بهتر کند، اما او هم با وجود بازی‌های موثرش هنوز گلی برای پرسپولیس نزده است. عیسی آل‌کثیر هم با پایان محرومیتش در این بازی چند دقیقه فرصت حضور در میدان را پیدا کرد، اما طبیعتا او حالا حالاها باید کنار تیم باشد تا به مرز آمادگی کامل برسد. این بازیکن در طول محرومیت شش ماهه‌اش حتی اجازه حضور در تمرینات گروهی را هم نداشت.

   استقلال؛ همچنان پرنوسان

استقلال فرهاد مجیدی بعد از کسب دو پیروزی لیگی و یک برد حذفی برابر پیکان قرار گرفت، اما نمایش ضعیف این تیم باعث رضایت هواداران نشد. استقلال البته موقعیت‌هایی برای گلزنی داشت و شاید اگر شیخ دیاباته در فرم فصل گذشته به سر می‌برد می‌توانست سه امتیاز را به حساب آبی‌ها واریز کند، اما مساله اساسی این است که استقلال همچنان به عملکرد پرنوسان خود ادامه می‌دهد. آنها در دوران محمود فکری هم همین‌طور بودند؛ گاهی مثل دیدار با تراکتور عالی عمل می‌کردند و گاهی کیفیتی فاجعه‌بار داشتند. گویا قرار است این سنت در دوران فرهاد مجیدی هم حفظ شود. کافی است تفاوت عملکرد استقلال در دو بازی حذفی و لیگی با پیکان را ببینید. هرچند شاید هم تعطیلات نیم‌فصل و مساله کرونا باعث افت کیفی استقلالی‌ها شده باشد. به هر حال آبی‌ها نتوانستند از فرصت توقف حریف سنتی استفاده کنند و برای کاهش فاصله باید چشم به هفته‌های پیش رو داشته باشند.

   سپاهان؛ فرصت یکه‌تازی

حالا اما توپ در زمین سپاهان است؛ تیمی که از ساعت ۱۶:۳۰ امروز در تهران به مصاف سایپا می‌رود و در صورت پیروزی می‌تواند به صدر جدول برسد. سپاهان گاف‌هایش را ابتدای فصل داده و این هفته‌ها تیمی منسجم و موفق بوده است. آنها شش بازی پیاپی لیگی و حذفی را با پیروزی پشت سر گذاشته‌اند و در این مسیر از سد تیم‌هایی همچون استقلال و تراکتور هم گذشته‌اند. سپاهان محرم نویدکیا تیمی پرمهره و متوازن است و از همه مهم‌تر اینکه بر خلاف دو رقیب دیگرش درگیر مسابقات آسیایی نیست. بنابراین طلایی‌پوشان می‌توانند با تمرکز کامل روی مسابقات لیگ، جدی‌ترین مدعی قهرمانی فصل باشند. البته فارغ از اینکه امروز چه نتیجه‌ای رقم می‌خورد، باید یادمان باشد که هنوز ۱۱ هفته تا پایان مسابقات باقی است و هنوز خیلی چیزها می‌تواند تغییر کند.