شب ملاقات با رونالدو

پورتو در مرحله گروهی به‌عنوان تیم دوم بعد از منچسترسیتی به مراحل حذفی رسید. منتها آن زمان شرایط طارمی در تیم پرتغالی جالب نبود و او در ترکیب اصلی به میدان نمی‌رفت. در نتیجه مجال درخشش در معتبرترین مسابقات باشگاهی اروپا به مهاجم ایرانی داده نشد. حالا اما طارمی در اوج ایستاده و تبدیل به یکی از کلیدی‌ترین ستاره‌های پورتو شده است. اگر اتفاق خاصی رخ ندهد و سرجیو کونسیسائو ترفند فنی عجیب و غریبی در ذهن نداشته باشد، طارمی امشب باید در ترکیب اصلی بازی با یوونتوس قرار بگیرد و در این صورت او فرصت خواهد داشت یکی از مهم‌ترین شب‌های زندگی‌اش را بسازد.

   به یاد آتش‌بازی مهدوی‌کیا

لیگ قهرمانان اروپا محل سختکوشی بازیکنان ایرانی بوده است. درحال‌حاضر سردار آزمون با چهار گل زده بهترین گلزن ایرانی این مسابقات به‌شمار می‌رود و بعد از او علی دایی با سه گل زده قرار گرفته است. البته انصافا سه گلی که دایی زده ارزش منحصر به فرد و فوق‌العاده‌ای داشته است. او در یک بازی به یادماندنی دو بار دروازه چلسی را باز کرد و یک گل استثنایی هم به میلان ایتالیا زد. با این همه وقتی پای یوونتوس وسط می‌آید، هیچ چیز به زیبایی آتش‌بازی فراموش‌نشدنی مهدی مهدوی‌کیا نیست. ستاره ایرانی پیشین هامبورگ سال ۲۰۰۰ در مرحله گروهی لیگ قهرمانان نمایشی بی‌نظیر مقابل یووه داشت. در آن دیدار، یوونتوس با نتیجه ۳ بر یک از هامبورگ پیش افتاد اما مهدوی‌کیا پس از آن یک گل وارد دروازه ادوین فن‌درسار کرد، یک پاس گل برای هم‌تیمی خود فرستاد و یک ضربه پنالتی برای تیمش به دست آورد تا هامبورگ یک گل هم جلو بیفتد، اما نهایتا فیلیپو اینزاگی از روی نقطه پنالتی این بازی کلاسیک را به تساوی ۴ - ۴ کشاند. بدون تعارف مدت‌هاست لژیونری در این سطح نداشته‌ایم و دل‌مان تنگ شده برای میدان‌داری یک ستاره ایرانی در رقابتی به این بزرگی. حالا طارمی فرصت دارد یاد آن روزها را زنده کند.

   خونسردی؛ برگ برنده مهدی

مهدی طارمی از نظر فنی بازیکن توانایی است و شاید اگر به‌جای ۲۳ سالگی مثل مهدوی‌کیا در ۱۷ سالگی به پرسپولیس می‌پیوست، امروز به‌جای پورتو در یکی از معتبرترین تیم‌های اروپا توپ می‌زد. با این حال هنوز هم دیر نیست و او نشان داده برای رسیدن به رویاهایش بسیار جدی است. ستاره بوشهری فوتبال ایران غیر از توانایی فنی، از نظر روحی هم امتیازی دارد که به او کمک می‌کند. مهدی فوق‌العاده خونسرد است و در بزرگ‌ترین میدان‌ها هم دست و پایش را گم نمی‌کند. فراموش نمی‌کنیم طارمی در آخرین بازی ایران در جام‌جهانی ۲۰۱۸ نود دقیقه پرتغال را آزار داد و حتی در ثانیه پایانی تا مرز گشودن دروازه حریف و بردن ایران به مرحله حذفی پیش رفت. او با همین خونسردی می‌تواند امشب هم موفق باشد؛ در مسابقه‌ای مهم که خیلی‌ها در جهان آن را به‌خاطر کریس رونالدو تماشا می‌کنند و می‌تواند سکوی پرتاب ستاره ایرانی باشد.

   خوش‌بینی در پرتغال

اگرچه پورتو روی کاغذ کار بسیار سختی برابر یوونتوس دارد، اما در پرتغال بعضی‌ها به نتیجه بازی امشب خوش‌بین هستند. از آن جمله می‌توان به ژرژ آندراده، ملی‌پوش سابق فوتبال این کشور اشاره کرد. او می‌گوید: «استراتژی پورتو برابر یوونتوس، تقدیم توپ به تیم ایتالیایی خواهد بود. باید توجه داشت که پورتو در خط حمله تیمی خطرناک و کشنده است و با داشتن خسوس کورنا، لوئیز دیاز، موسی مارگا و مهدی طارمی می‌تواند به هر تیمی ضربه بزند. اگر پورتو در خط دفاعی خوب کار کند، حتی می‌تواند با خلق شگفتی، یوونتوس را حذف کند. مهاجمان پورتو فصل جاری ۳۰ گل به‌ثمر رسانده‌اند و این آمار بسیار خوبی است. رمز موفقیت پورتو برابر یوونتوس، در انسجام دفاعی است.»