گنجینه ارزشمند لژیونرها

* علیرضا بیرانوند: بعد از مصدومیت ژان بوته فرانسوی در آنتورپ، علیرضا بیرانوند سنگربان اصلی این تیم شد و بالاخره بعد از چند ماه توانست شایستگی‌هایش را به اثبات برساند. او درحال‌حاضر به ستون موفقیت‌های آنتورپ تبدیل شده و در هر مسابقه چند واکنش نجات‌بخش دارد. بیرانوند توانسته جایگاه خودش را هم بین هواداران پیدا کند. او حالا همان گلر شش‌دانگ دو سال پیش به‌نظر می‌رسد.

* مرتضی پورعلی‌گنجی: مدافع میانی ۲۸ ساله فوتبال ایران مثل گذشته حضور در لیگ‌های خارجی با هدف کسب درآمد بیشتر را به هر چیز دیگری ترجیح می‌دهد. پورعلی‌گنجی از سال‌ها پیش تکلیف خودش را روشن کرده و ابایی هم از این مساله ندارد. او بعد از سال‌ها بازی برای السد، طی سال‌های اخیر در یوپن بلژیک و العربی قطر هم توپ زده و حالا در عضویت شنزن چین است. گنجی همچنان یکی از مهره‌های مهم تیم‌ملی به‌شمار می‌آید.

* مجید حسینی: دیگر مدافع میانی ملی‌پوش ایرانی است که اثبات کیفیت او نیازی به جدل ندارد. البته حسینی در چند ماه اخیر در ترابوزان‌اسپور روزهای پرفراز و نشیبی داشته و به‌نظر می‌رسد برای او بهتر باشد در تیمی دیگر به‌کار ادامه بدهد، اما مجید ۲۴ ساله همچنان برای تیم‌ملی یک موهبت به‌شمار می‌رود.

* رامین رضاییان: مدافع راست جام‌جهانی دیده تیم‌ملی ایران است که اخیرا از الدحیل قطر به السیلیه، تیمی دیگر در همین کشور منتقل شده است. رضاییان به‌واسطه حضور در پرسپولیس چهره‌ای کاملا آشنا برای اهالی فوتبال ایران به‌شمار می‌رود و شاید اگر برخی حواشی او نبود یا این بازیکن انتخاب‌های بهتری انجام می‌داد، الان در سطح بسیار بالاتری قرار داشت.

* میلاد محمدی: مدافع چپ این فهرست را از خنت بلژیک انتخاب کرده‌ایم. میلاد محمدی ۲۷ ساله سابقه حضور در تیم‌ملی در جام‌جهانی ۲۰۱۸ را دارد. او از جمله مدافعان کناری «رونده» در فوتبال ایران به‌شمار می‌رود که در پنج سال گذشته حضور در لیگ‌های روسیه و بلژیک را تجربه کرده است.

* علی کریمی: یکی از بهترین و سرپنجه‌ترین بازیکنان حال‌حاضر فوتبال ایران است. جدایی علی کریمی از استقلال خسران بزرگی به این تیم تحمیل کرد و نظم میانه میدان آبی‌ها را به هم ریخت. کریمی بلافاصله بعد از حضور در القطر روند فنی این تیم را متحول کرد و به پاس این درخشش به عضویت الدحیل درآمد. او حتی در جام‌جهانی باشگاه‌ها هم برای تیم قطری عملکرد خوبی داشت.

* سعید عزت‌اللهی: دیگر هافبک دفاعی سیستم مورد نظر ما، بازیکن خوش‌استیلی است که این سال‌ها عمدتا در تیم‌های متوسط اروپایی توپ زده است. عبارت «انتخاب بد» واقعا در مورد عزت‌اللهی صدق می‌کند؛ بازیکنی که درحال‌حاضر در وایله‌ بلدکلوب دانمارک توپ می‌زند. سعید در دوران اسکوچیچ هم برای تیم‌ملی بازی کرد و موثر بود.

* سامان قدوس: هافبک میانی و توپ‌پخش‌کن فوتبال ایران در برنتفورد انگلستان احیا شده است. این تیم در دسته اول لیگ انگلستان حضور دارد و سامان قدوس بعد از روزهای عجیبی که در فوتبال سوئد پشت ‌سر گذاشت، حالا در جزیره به روزهای خوبش برگشته و کمک کرده تا این تیم با قرار گرفتن در صدر جدول، شانس زیادی برای راهیابی به لیگ برتر داشته باشد.

* علی قلی‌زاده: وینگر سمت راست ترکیب را از شارلروا بلژیک انتخاب کرده‌ایم. علی قلی‌زاده با تکنیک و سرعت بالایش در نفوذ به ساختار دفاعی رقبا تبحر دارد و بارها توانسته به تیمش کمک کند. او در هر دو بازی عصر اسکوچیچ هم برای تیم‌ملی بازی کرده و نمایش بسیار خوبی داشته است.

* مهدی طارمی: وینگر سمت چپ ترکیب منتخب، مهدی طارمی است؛ بازیکنی که می‌تواند در نوک خط حمله هم به میدان برود. از طارمی چه بگوییم که تا به حال نگفته‌ایم؟ او ستاره این روزهای لیگ پرتغال است و حتی می‌تواند به یک مقصد بزرگ‌تر منتقل شود.

* سردار آزمون: مهاجم نوک این ترکیب هم سردار آزمون، فوروارد زنیت است که عالم و آدم اقرار می‌کنند لیگ روسیه برای او کوچک است و باید راهی یکی از پنج لیگ معتبر اروپا شود. کیفیت سردار نیازی به اثبات ندارد.

* ذخیره‌ها: امیر عابدزاده درون دروازه به مهره‌ای قابل اتکا تبدیل شده است، صادق محرمی را در سمت راست خط دفاعی نباید نادیده گرفت، در فاز هجومی هم بسیار متاسفیم که علیرضا جهانبخش اسیر انتخاب بدش در برایتون شده است. در خط حمله هم امثال کریم انصاری‌فرد و کاوه رضایی را داریم.