در شرایطی که باشگاه بارسلونا در شرایط وخیم اقتصادی ناشی از شیوع کرونا با بحران بسیار بزرگی مواجه شده، این نشریه جزئیات حیرت‌انگیزی از آخرین قرارداد امضا شده بین باشگاه و لیونل مسی منتشر کرده که باعث تعجب شده است. ال‌موندو ادعا کرده به قراردادی که مسی و بارسلونا در سال ۲۰۱۷ امضا کرده‌اند دست یافته است. به گزارش ورزش‌سه، طبق این اسناد درآمد ستاره آرژانتینی بارسا طی چهار فصل می‌تواند به ۵۵۵ میلیون یورو برسد. گفته می‌شود این قرارداد شامل دستمزد ثابت، حق انتشار تصویر مسی و مبالغ متغیر دیگری است که می‌تواند در سال به ۱۳۸ میلیون یورو برسد. علاوه بر اینها یک پاداش ۱۱۵ میلیون یورویی بابت دستمزد تمدید در قبال پذیرفتن قرارداد جدید و همچنین ۷۸ میلیون یورو پاداش وفاداری در این قرارداد برای مسی در نظر گرفته شده است! نشریه اسپانیایی گزارش کرده این گران‌ترین قراردادی است که یک ورزشکار در طول تاریخ داشته است. البته مسی در اسپانیا مجبور است تقریبا نیمی از این مبلغ را به‌عنوان مالیات پرداخت کند. گفته می‌شود مسی تاکنون بیش از ۵۱۰ میلیون یورو از مبلغ نهایی این قرارداد را دریافت کرده است.

این اسناد در حالی فاش شده‌اند که بارسلونا با بدهی‌های بسیار سنگینی مواجه است. این بدهی مبلغی بیش از یک میلیارد یورو تخمین زده می‌شود. بارسلونا درحال حاضر و پس از اینکه جوزپه بارتومئو، رئیس پیشین این باشگاه نتوانست رای اعتماد بگیرد، تا برگزاری انتخابات ریاست بارسا در اسفند ماه، توسط هیات‌مدیره اداره می‌شود و ممکن است انتشار اسناد در چنین شرایطی، بی‌ارتباط با انتخابات قریب‌الوقوع ریاست باشگاه نباشد. در این گزارش به این موضوع اشاره شده که مسی در مدت حضورش در بارسا نقشی اساسی در موفقیت‌های این تیم و کسب بیش از ۳۰ عنوان قهرمانی از جمله ۱۰ عنوان قهرمانی لالیگا و چهار جام قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا داشته است. لیونل مسی تقریبا نزدیک به دو دهه است که در بارسلونا حضور دارد، اما در پایان فصل گذشته خواست به او اجازه دهند این باشگاه را ترک کند. درخواستی که البته با آن موافقت نشد. اما در پایان این فصل مسی قادر خواهد بود بالاخره بارسلونا را ترک کند، آن هم به‌عنوان بازیکن آزاد!

بعد از انتشار این گزارش باشگاه بارسلونا در بیانیه‌ای کوتاه اعلام کرد: «در ابتدا باشگاه درباره انتشار قرارداد با لیونل مسی توسط نشریه ال‌موندو ابراز تاسف می‌کند، چون این قرارداد سری بوده و بین طرفین امضا شده است. بارسلونا به‌صورت قاطع مسوولیت نشر این مدارک را برعهده نمی‌گیرد و اقدامات قانونی علیه نشریه انجام خواهد داد. باشگاه حمایت کامل خود را از لیونل مسی در مواجهه با این تلاش‌ها برای ضربه زدن به شهرت این بازیکن اعلام می‌کند.»