یک مساوی، سه بازنده

* محمود فکری: تیم او بالای جدول است و فکری هر هفته، بعد از هر توقف با اشاره به همین بالانشینی از مواجهه با انتقادات می‌گریزد. این فرمول اما در درازمدت به‌کار نخواهد آمد. کنار دست محمود فکری مربیانی مثل صمد مرفاوی و پرویز مظلومی حضور دارند که هر دو هنگام هدایت استقلال از این بالانشینی‌ها داشته‌اند، اما با تکرار اشتباهات، در نهایت عنوان قهرمانی را از دست داده‌اند. الان هم داستان فکری همین است و اگر او به موقع درس نگیرد، شاید خیلی برایش دیر شود. استقلال در مسجدسلیمان قربانی اشتباهات کادرفنی شد. جابه‌جایی مجهول و غیرضروری رشید مظاهری با حسین حسینی باعث شد دروازه‌بانی که در این فصل عملکرد خیلی خوبی در استقلال داشته، بیخود و بی‌جهت بیرون بنشیند و تیم از این تصمیم ضربه بخورد. قطعا مسوول گل بدی که حسینی خورد، در درجه اول محمود فکری است. او به علاوه با یک آرایش عجیب، بازی را بدون هافبک دفاعی تخصصی آغاز کرد که همین مساله تعادل تیمی استقلال را به هم ریخت. غیبت مسعود ریگی و مهدی مهدی‌پور هم مثل نیمکت‌نشینی مظاهری دلیل خاص و روشنی نداشت.

* حسین حسینی: از فکری به‌دلیل انتخاب او انتقاد کردیم و حالا نوبت خود حسینی است؛ گلری با سابقه ملی که حالا هیچ نشانی از آن گذشته درخشان ندارد. آیا واقعا این حسینی همان دروازه‌بانی است که رکوردشکن کلین‌شیت در تاریخ لیگ برتر شد؟ او با خودش چه می‌کند که امروز نیمکت‌نشین رشید مظاهری شده و آنجا هم که به شکل غیرمنتظره مورد اعتماد قرار می‌گیرد، چنین نمایش کابوس‌واری دارد؟ حسینی چنان عجیب و غریب توپ ارسالی مسجدسلیمانی‌ها را درون دروازه خودی جا داد که مخاطبان مات و مبهوت ماندند. اگر مشکل او فنی است باید بیشتر تمرین کند و اگر پای مسائل روحی و روانی در میان باشد هم حسینی می‌تواند از متخصصان کمک بگیرد. این رویه نه برای او مطلوب است و نه می‌تواند خیال استقلالی‌ها را راحت کند که در یک موقعیت اضطراری، گلر ذخیره مطمئن در اختیار دارند.

* محمد نادری: جنجالی‌ترین انتقال این فصل فوتبال ایران هنوز داخل زمین کار خاصی نکرده است. یا مصدوم بوده، یا آمادگی نداشته یا در میدان هنری نشان نداده. با احتساب ۲۰۰ هزار دلار بابت رضایت‌نامه و دستمزد خودش، محمد نادری خیلی برای استقلال گران آب خورد. کیفیت عملکرد او اما تناسبی با این هزینه ندارد. شاید بسیاری از استقلالی‌ها همین حالا علاقه داشته باشند هروویه میلیچ به جای نادری در ترکیب اصلی قرار بگیرد. میلیچ اما به‌خاطر عدم دریافت دستمزدش تیم را رها کرد و رفت؛ دستمزدی که اگر قرارداد سنگین نادری نبود، شاید استقلالی‌ها آن را راحت‌تر به میلیچ می‌پرداختند. نادری در عمل باید ثابت کند به درد استقلال می‌خورد. هنوز چنین اتفاقی نیفتاده؛ از جمله در بازی با نفت مسجدسلیمان که او اواسط نیمه دوم تعویض شد.