سیاهه فاتحان و مغلوبان

*شیخ دیاباته: آقای گل لیگ نوزدهم فصل جدید را خوب شروع نکرد و درگیر مشکلات زیادی شد؛ از ناآمادگی تا مصدومیت و حتی اصطکاک با کادرفنی جدید. با این حال شیخ دیاباته با جسارت محمود فکری در تبریز فیکس شد و دو گل از سه گل تیمش را به‌ثمر رساند. شیخ به تدریج درحال تبدیل شدن به همان بازیکن قبراق و فرصت‌طلب است؛ همان که از هر توپ مرده‌ای می‌تواند یک موقعیت خوب گلزنی بسازد. هر دو گل او در تبریز کلاس خاص خودش را داشت و شاید با کمی تمرکز بیشتر، این بازیکن در نخستین بازی فیکس‌اش برای استقلال حتی می‌توانست هت‌تریک کند.

* مهدی قائدی: در چهارمین بازی پیاپی چهارمین گلش را زد و به علاوه چند پاس کلیدی هم ارسال کرد که یکی از آنها توسط دیاباته به گل تبدیل شد. قائدی این هفته‌ها بسیار آماده نشان می‌دهد. گل تساوی‌بخش هفته گذشته او برابر پرسپولیس، آبی‌ها را از یک بحران نجات داد و حالا تداوم گلزنی‌ها نشان می‌دهد باشو به فرم ایده‌آلش بازگشته است. در استقلال همچنین باید به پاس گل خوب ارسلان مطهری و نیز سیو دیدنی رشید مظاهری در دقایق پایانی هم اشاره کنیم.

* احمد نوراللهی: در پرسپولیس مهدی عبدی برای دومین بازی پیاپی موفق به گلزنی شد. او که در دربی یک روز فوق‌العاده را پشت سر گذاشته بود، دومین گل فصلش را به فولاد زد و البته خیلی هم خوب و دقیق این کار را کرد. با این حال اگر قرار باشد نام کسی را در فهرست برنده‌ها بنویسیم، او احمد نوراللهی است. هافبک پرسپولیس که هفته‌های پرفشاری را پشت سر گذاشته بود و در دربی و فینال آسیا عملکرد بحث‌برانگیزی داشت، این بار در قامت ناجی تیم ظاهر شد. او روی گل اول پرسپولیس اثر گذاشت و گل دوم را هم خودش زد تا قرمزها یک پیروزی بسیار حیاتی به دست بیاورند.

* مسعود شجاعی: در فهرست بازنده‌ها حتما باید به مسعود شجاعی اشاره کنیم. او بعد از علیرضا منصوریان مربی- بازیکن تراکتور شده و قرار است به‌طور موقت هدایت سرخپوشان تبریزی را بر عهده داشته باشد. با این وجود دست‌کم در این بازی نه نمایش مسعود درون زمین خوب بود و نه تدابیر فنی او چنگی به دل زد. شجاعی خودش را در ترکیب اصلی قرار داد و روی گل اول استقلال مرتکب یک اشتباه مهلک شد. با این حال احسان حاج‌صفی و اشکان دژاگه با نظر شجاعی روی نیمکت نشستند و تنها اواسط نیمه دوم شانس حضور در زمین را پیدا کردند. شاید اگر احسان و اشکان زودتر به بازی گرفته می‌شدند، شرایط برای تراکتور فرق می‌کرد.

* محمدحسین زاهدی‌فرد: داور بازی پرسپولیس و فولاد در اعلام خطای پنالتی به سود تیم خوزستانی دچار یک اشتباه بزرگ شد و خوش‌شانس بود که این اشتباه تاثیری روی نتیجه نهایی بازی نداشت. او که دو سال پیش خطای هند واضح استنلی کی‌روش در بازی سپاهان و استقلال را ندیده بود، این بار برخورد توپ به کتف محمدحسین کنعانی‌زادگان را پنالتی تشخیص داد. این اشتباه بزرگ باعث شد بازی برای دقایقی از دست زاهدی‌فرد خارج شود.