ترابی و جدل موافقان و مخالفان

او سپس به العربی قطر پیوست و از روز اول مورد انتقاد هواداران این تیم و نیز کارشناسان قرار گرفت. بارها مساله فروش ترابی و جایگزینی او با یک بازیکن خارجی باکیفیت‌تر مطرح شد و حالا به‌نظر می‌رسد موضوع از هر زمان دیگری جدی‌تر است. اخیرا مربیان پرسپولیس هم خبر برقراری تماس‌های دو طرفه و تلاش برای جذب دوباره ترابی را تایید کرده‌اند؛ هرچند مسائلی مثل جلب رضایت باشگاه قطری و سایر داستان‌های مالی و اداری در میان است. از همه اینها که بگذریم، رسمی شدن تلاش قرمزها برای بازگرداندن ترابی با دو موج بزرگ حمایتی و انتقادی بین هواداران این تیم همراه شده است؛ برخی موافق این داستان هستند و عده‌ای مخالف آن. هرکدام از این جماعت هم استدلال‌های خاص خودشان را دارند.

استدلال مخالفان این است که وقتی مهدی ترابی هنگام جدایی از پرسپولیس حرمت باشگاه و هواداران را رعایت نکرده، امروز نباید برای بازگشت این بازیکن فرش قرمز پیش پای او پهن شود. ترابی نه تنها پیش از حضور پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا جدا شد و رفت، بلکه حتی اجازه نداد مختصر پولی از رهگذر این انتقال به باشگاه بدهکار و گرفتار ایرانی برسد. او حالا دستمزد چرب دلاری‌اش را گرفته و دنبال بازگشت به تیم است تا موقعیت اجتماعی تضعیف شده‌اش را هم ترمیم کند؛ چرا باید چنین فرصتی در اختیار او قرار بگیرد؟ به علاوه اگر ترابی بخشیده شود، سایر بازیکنان هم می‌آموزند که می‌شود سر بزنگاه پیراهن تیم را به پول بیشتر فروخت و بعد از مدتی دوباره برگشت؛ انگار اصلا هیچ خبری نشده است. از نظر فنی هم مخالفان بازگشت ترابی به کیفیت و ثمردهی خوب احسان پهلوان و حتی امید عالیشاه و چه بسا علی شجاعی در این پست استناد می‌کنند و می‌گویند جای او دیگر خالی نیست.

از آن سو اما بخش قابل‌توجهی از هواداران پرسپولیس مشکلی با بازگشت مهدی ترابی ندارند. آنها می‌گویند تقویت تیم از هر چیز دیگری مهم‌تر است. ترابی می‌تواند برگردد و به تیم خدمت کند، اما هواداران حق دارند مثل سابق دوستش نداشته باشند. دیگر استدلال این جبهه آن است که تفاوت محسوس دستمزدها در ایران و قطر می‌تواند هر بازیکنی را وسوسه کند و وقتی در این چند سال ده‌ها ستاره ایرانی راهی قطر شده‌اند، نباید به یکی مثل ترابی سخت گرفت. همچنین گروهی دیگر از موافقان، اعلام انصراف پرسپولیس از جذب ترابی را نوعی پاس گل به رقبا ارزیابی می‌کنند؛ چراکه معتقدند باشگاه‌هایی مثل سپاهان و تراکتور و شاید حتی استقلال می‌توانند با جذب این بازیکن به تقویت بنیه تیم خودی بپردازند و رقابت را برای پرسپولیس دشوار کنند. نهایتا باید دید ترابی به پرسپولیس برمی‌گردد یا نه و اگر برگشت، چه استقبالی از او خواهد شد.