ساز کوک آبی‌ها پیش از دربی

در این بازی شیخ دیاباته بعد از مدت‌ها دوری از میادین به‌عنوان بازیکن تعویضی در دقایق پایانی نیمه دوم مورد استفاده گرفت و به سرعت اثرگذاری‌اش را با ساختن گل دوم برای مهدی قائدی نشان داد. شیخ البته چند فرصت گلزنی را با کم‌دقتی از دست داد و حتی داور می‌توانست در دقایق پایانی به خاطر خطای هند او در محوطه جریمه یک پنالتی به سود آلومینیوم اعلام کند، اما با همه اینها او نشان داد همچنان همان مهاجم خطرناک قبلی است که می‌تواند نظم دفاعی تیم حریف را به هم بریزد. از سوی دیگر دو مهاجم فیکس استقلال در این بازی یعنی مهدی قائدی و ارسلان مطهری هم هر کدام یک گل به ثمر رساندند تا خط حمله آبی‌ها از اتهام افت فنی مبرا شود. قائدی و ارسلان حالا هر کدام دو گل زده‌اند و به نظر می‌رسد موتورشان روشن شده باشد. 

آورده‌های استقلال پیش از دربی فقط به همین مقدار خلاصه نمی‌شود. آنها فرشید اسماعیلی را هم بعداز حل مشکلاتش با کادرفنی و مدیریتی در ترکیب اصلی داشتند. هافبک اصلی استقلال در این مسابقه نمایش خوبی داشت و حتی گل اول را با یک پاس خوب برای مطهری ساخت. فکری همچنین از اصول انضباطی خودش در داستان تنبیه هروویه میلیچ هم عقب‌نشینی نکرد و با وجود مصدومیت محمد نادری، مدافع چپ کرواتش را بیرون نشاند. او در این پست برای دومین مسابقه پیاپی از محمد دانشگر استفاده کرد و حالا با بردن هر دو بازی، این پیام را به بازیکنانش می‌دهد که حاضر نیست به بهانه خالی بودن دستش از کنار تخلفات آنها بگذرد. همچنین احمد موسوی هم از جمله خریدهای این فصل استقلال بوده که حالا در سمت راست خط دفاعی یک زوج خوب را با وریا غفوری تشکیل داده است. 

اینها اتفاقات خوبی است که در تیم فکری رخ داده و مهم‌تر اینکه در بازه زمانی مناسبی هم شاهد بلوغ نسبی فنی در استقلال هستیم. آبی‌ها دوشنبه آینده باید دربی تهران را برابر پرسپولیس برگزار کنند؛ مسابقه‌ای که حالا با توجه به نتایج خوب استقلال، بسیار مهم‌تر از هر زمان دیگری شده است. فکری این هفته‌ها توانسته تا حدی خودش را در قواره یک گزینه ایده‌آل برای هدایت استقلال مطرح کند. انتقادات از این مربی روز به روز کمتر شده و در عوض خوش‌بینی‌ها افزایش یافته است. قدر مسلم از این به بعد هم در لغزش‌ها شاهد نقد و نظرات منفی خواهیم بود، اما این ذات فوتبال است و نمی‌توان با آن مقابله کرد. مهم این است که فکری حالا کاملا روی تیمش تسلط پیدا کرده و باید منتظر کیفیت تدابیر تاکتیکی او در بازی با پرسپولیس باشیم. این یک محک جدی دیگر است.