تب و تاب در سراسر ایران

* شور در قائم‌شهر: پرسپولیس که برای انجام دیدار معوقه‌اش برابر نساجی راهی قائم‌شهر شده بود، در ساری با استقبال وسیع هوادارانش مواجه شد که صحنه‌های جالبی را رقم زد. جریان این مسابقه البته بیشتر تحت‌تاثیر چمن پرآب ورزشگاه شهید وطنی بود، اما نهایتا دو تیم به تساوی یک-یک رضایت دادند. با ادامه ممنوعیت حضور هواداران در ورزشگاه‌ها، در این بازی هم تماشاگران اقدام به کارهای پرریسکی مثل تماشای مسابقه از روی پشت‌بام‌ها کردند. امیدواریم این شرایط زودتر به پایان برسد و تماشاگران بتوانند از روی سکو بازی تیم‌های محبوب‌شان را ببینند.

* سجده در آبادان: صنعت نفت آبادان یکی از تیم‌هایی بود که امسال خیلی دیر سر و شکل گرفت و کار آماده‌سازی‌اش را برای فصل جدید استارت زد. با این حال آنها لیگ بیستم را خیلی خوب آغاز کرده‌اند و فعلا با ۱۴ امتیاز از ۸ بازی، شانه به شانه گل‌گهر سیرجان پیش می‌روند. نفت این هفته هم به لطف یک گل دیرهنگام تراکتور را با نتیجه ۲‌بر‌یک شکست داد تا گزارشگر بازی تعبیری جالب به کار ببرد: «برخلاف آبادانی‌ها که خیلی مهمان‌نواز هستند، صنعت در این شهر به مهمانان رحم نمی‌کند.» سجده شکر دسته‌جمعی نفتی‌ها بعد از گل هم از زیباترین قاب‌های این فصل بود.

* بهت در مشهد: اگر همین الان از شما بپرسند بدترین خط دفاعی لیگ بیستم مال کدام تیم است، بعید به‌نظر می‌رسد که اسم شهرخودرو را به زبان بیاورید. با این حال تیم مشهدی که در فصول اخیر جزو مدعیان کسب عنوان قهرمانی و سهمیه آسیایی بود، فعلا با دریافت ۱۲ گل در کنار ماشین‌سازی تبریز صاحب ضعیف‌ترین خط دفاعی لیگ است. تازه اگر برخورد توپ به تیر دروازه شهرخودرو در دقایق پایانی بازی با آلومینیوم اراک نبود، آنها در این زمینه بی‌رقیب می‌شدند! عجیب اینکه هدایت شهرخودرو را مهدی رحمتی بر عهده دارد؛ سنگربان سابق تیم‌ملی که رکورددار کلین‌شیت در تاریخ لیگ برتر است، اما تیمش این فصل آسان‌ترین گل‌های دنیای فوتبال را می‌خورد.

* جنجال در رفسنجان: سپاهان چهارمین پیروزی فصلش را در شرایطی دشوار و در یک بازی پرتنش مقابل مس رفسنجان به‌دست آورد. طلایی‌پوشان ابتدا در این مسابقه با یک گل عقب افتادند، بعد گل دوم را هم خوردند، اما VAR غیررسمی و کنار زمینی به داد آنها رسید و این گل رد شد. در ادامه سجاد شهباززاده کار را به تساوی کشاند و محمدرضا حسینی که پاس گل اول را داده بود، گل برتری را خودش به‌ثمر رساند تا با یک پرش بلند، روز خوبش را جشن بگیرد.

* دربی خاموش در تهران: مینی دربی خودروسازان در تهران معمولا از آن دست مسابقاتی است که هیچ سروصدایی ندارد و کمتر کسی آن را دنبال می‌کند. با این حال تساوی یک-یک پیکان و سایپا، این بار پرحادثه از آب درآمد. نخست اینکه امیر روستایی، مهاجم سابق پرسپولیس بعد از خراب کردن دو پنالتی بالاخره اولین گلش را برای پیکان زد. دیگر اینکه در همین مسابقه محسن مسلمان بازیکن سایپا یک درگیری با داور و یک درگیری لفظی عجیب با مهدی تارتار، سرمربی پیکان داشت. ظاهرا مسلمان بر خلاف دو فصل گذشته، امسال انگیزه‌های زیادی برای کمک به تیمش دارد. این ششمین مساوی سایپا در این فصل بود که آنها را در این زمینه رکورددار کرد. ۶‌مساوی در ۸ مسابقه!