شماره یک، درجه یک

با وجود این شانس به موقع در خانه ستاره ایرانی را زد. آنتورپ که در لیگ اروپا با تاتنهام در یک گروه قرار داشت، از قبل صعودش به مرحله بعدی را قطعی کرده بود و در بازی آخر برابر تیم مورینیو صرفا نیاز به یک تساوی داشت تا صدرنشین شود. بر این اساس سرمربی تیم بلژیکی تصمیم گرفت به برخی بازیکنان اصلی‌اش استراحت بدهد و این همزمان شد با دریافت چهار گل از سوی ژان بوته در بازی آخر لیگ بلژیک. در نهایت بیرانوند برابر تاتنهام در ترکیب اصلی قرار گرفت؛ حریفی که اگرچه بسیار دشوار بود، اما قدرتش باعث می‌شد خیلی از نگاه‌ها به لندن دوخته شود. الحق و الانصاف هم که بیرانوند به بهترین شکل ممکن از این فرصت استفاده کرد و هرچند دو گل دریافت کرد، اما ستاره میدان بود.

بیرو اوایل بازی دو خروج نصفه‌ونیمه و اشتباه داشت که به‌نظر می‌رسید به‌خاطر مدت‌ها دوری او از زمین مسابقه بود. با این حال او رفته‌رفته خودش را پیدا کرد. یک خروج عالی و قطع حمله تاتنهام با پا و یکی، دو شیرجه و مهار استثنایی باعث شد گلر ایرانی به چهره مورد علاقه کارگردان تلویزیونی تبدیل شود. بیرانوند در این مسابقه هشت سیو داشت و با امتیاز ۱/ ۸ بهترین بازیکن تیمش شد. روی دو گلی هم که او خورد واقعا کاری از دستش بر نمی‌آمد. روی گل اول بیرو با یک پرش عالی شوت گرت بیل در ضربه ایستگاهی را از سه کنج دروازه بیرون کشید؛ اما توپ برگشتی را وینیسیوس وارد دروازه کرد. گل دوم هم موقعیت تک‌به‌تک کامل بود که جیوانی لو سلسو به راحتی توانست توپ را از بیرو عبور دهد. با این حال نمایش درخشان علیرضا سیلی از ستایش‌ها را نثار او کرده است.

 در پایان هفته آخر مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا بیرانوند به‌عنوان بهترین گلر مسابقات در ترکیب تیم منتخب قرار گرفت و حالا همه امیدواریم او بیش از گذشته در ترکیب آنتورپ مورد استفاده قرار بگیرد. آقای ایوان لکو، سرمربی آنتورپ بعد از بازی سعی کرد با نگاهی واقع‌گرایانه، روحیه هر دو دروازه‌بانش را حفظ کند. او گفت: «بیرانوند توانمندی فنی زیادی دارد؛ اما این گناه او نیست که ما دو دروازه‌بان خوب داریم. نمی‌خواهم از بازی بیرانوند برابر تاتنهام یک داستان بزرگ بسازم. می‌دانم که فشار زیادی روی او به ویژه از سوی ایرانی‌ها است. بیرانوند باید با آنها کنار بیاید؛ اما ما نباید تحت فشار هیچ تصمیمی بگیریم.» بیرانوند دو اردوی قبلی تیم ملی را از دست داده بود و می‌رفت تا موقعیتش به خطر بیفتد، اما حالا شرایط تغییر کرده و علیرضایی که ما در انگلستان دیدیم، می‌تواند دوباره نگهبان اول قفس توری تیم‌ملی باشد.