فقط خداداد اضافی بود!

در این مورد گلایه‌های زیادی شده و دو روز بعد از ماجرا هم در دفتر شهردار مشهد از عزیزی تقدیر شد. با این حال اگر از ما می‌پرسید، عقیده داریم کار خوبی کردند خداداد را راه ندادند. قانون برای همه یکسان است و اگرچه حضور تنها یک نفر در ورزشگاه نمی‌تواند خطر چندانی داشته باشد، اما برای جلوگیری از تبعیض لازم است یکی از بهترین و عزیزترین بازیکنان تاریخ فوتبال ایران هم پشت در بماند. با این همه، این داستان یک «اما» دارد؛ اینکه وقتی خداداد را راه نمی‌دهیم، بقیه را هم نباید راه بدهیم، با این حال مدام از حاشیه مسابقات لیگ برتر اخبار و تصاویری دال بر حضور افراد متفرقه در استادیوم منتشر می‌شود.

 به جرات می‌توان گفت طی چند هفته پایانی فصل گذشته و چهار هفته سپری شده از لیگ بیستم، کمتر مسابقه‌ای برگزار شده که تماشاگر غیرمجاز نداشته باشد. با این حال بعضی موارد از نقض زیرپوستی پروتکل‌ها واقعا عجیب است. مثلا در قائم‌شهر، اهالی منزلی که مشرف به ورزشگاه وطنی است همچنان با تمام قدرت روی بالکن حضور می‌یابند و مسابقات تیم‌شان را از بهترین VIP خاورمیانه تماشا می‌کنند! تیم‌هایی که پارسال و امسال در شرایط کرونا به قائم‌شهر رفته‌اند، بعضا از شعارها و نیز الفاظ ناشایست تماشاگران غیرمجاز گله کرده‌اند که خب بعید است مربوط به اهالی این خانه باشد. در مسجد سلیمان هم تپه‌های اطراف ورزشگاه چنین نقشی برای هواداران ایفا می‌کند؛ به‌طوری که در بازی اخیر این تیم برابر پرسپولیس، شاهد حضور پرشمار نفتی‌ها روی تپه بودیم. حالا اینها به خاطر ساخت غیراستاندارد ورزشگاه‌های ایران است و خیلی نمی‌توان از آن ایراد گرفت. با این حال مثلا اتفاقی که در جریان بازی سپاهان و سایپا در ورزشگاه نقش جهان اصفهان رخ داد بسیار عجیب بود. در دقایق آغازین این مسابقه شاهد پرتاب نارنجک و آتش‌بازی در گوشه‌ای از ورزشگاه بودیم. بنابراین حتما در ورزشگاه تماشاچی غیرمجاز داشته‌ایم.  

همه از اینکه مسابقات فوتبال در حال برگزاری است و مردم در این روزهای سخت قرنطینه مختصر دلخوشی دارند خوشحالیم. خوشبختانه در این مدت اتفاق بدی هم رخ نداده و همه چیز خوب پیش می‌رود، اما خوب است با این خرده تخلفات هم برخورد شود و اجرای همگانی قانون را تمرین کنیم. همچنین در پایان گزارش نگرانی‌مان را بابت سلامتی عوامل متفرقه برگزاری مسابقات، از جمله بچه‌های توپ‌جمع‌کن اعلام می‌کنیم. تا به حال خبری دال بر گرفته شدن تست کرونا از این بچه‌ها نشنیده‌ایم، در حالی که سلامتی آنها هم بسیار مهم است و باید مثل بازیکنان میلیاردی، در معرض تست‌های مرتب قرار داشته باشند. این خرج اضافه نیست، هزینه برابر دانستن همه انسان‌هاست و باید پرداخت شود.