فصل ملاقات‌های جذاب

* قلعه‌نویی- سپاهان: بی‌گمان یکی از جذاب‌ترین مسابقات امسال، تقابل امیر قلعه‌نویی و سپاهان خواهد بود. ماه‌های آخر حضور امیر در سپاهان آنقدر بر این مربی سخت گذشت که او بعد از دو شکست برابر استقلال در لیگ و جام حذفی برای اولین بار در عمرش ناچار به استعفا شد. حالا قلعه‌نویی سرمربی تیم پولدار گل‌گهر سیرجان شده؛ تیمی که بنا به ادعای خود امیر میانگین قرارداد بازیکنانش حدود سه میلیارد تومان است. جالب اینجاست که دست قرعه، بازی گل‌گهر و سپاهان را برای همان هفته اول در نظر گرفته است.

* فکری- نساجی: یکی دیگر از تقابل‌های جذاب امسال، رویارویی محمود فکری با نساجی مازندران است. محمود فکری ابتدای فصل در انتقالی بسیار جنجالی از نساجی به استقلال آمد و این در حالی است که باشگاه قائمشهری تا آخرین لحظه برابر این انتقال مقاومت کرد. در نهایت کار به مشاجره لفظی و بیانیه‌پراکنی طرفین علیه هم کشید و حتی هواداران منتسب به نساجی، شیشه ماشین فکری را شکستند. بعد از جدایی فکری، دستیار او در نساجی یعنی وحید فاضلی سرمربی نساجی شد. در این شرایط طبیعی است که رویارویی فکری با تیم سابقش جذاب باشد. جالب اینکه این بازی هفته چهاردهم برگزار می‌شود و این یعنی مسابقه برگشت دو تیم در هفته ماقبل پایانی لیگ، مثلا ممکن است روی شانس قهرمانی استقلال تاثیر مستقیم داشته باشد.

* رحمتی- منصوریان: مهدی رحمتی امسال وارد دنیای مربیگری شده و در لیگ بیستم هدایت شهرخودرو را بر عهده خواهد داشت. مسلما رویارویی او با امیر قلعه‌نویی و گل‌گهر به خاطر روابط پرفراز و نشیبی که طرفین داشتند می‌تواند جالب باشد، اما اوج جذابیت، مصاف رحمتی با علیرضا منصوریان است. منصوریان که از ابتدای فصل سرمربی تراکتور شده، سابقه اخراج رحمتی از استقلال را دارد و مشاجره تلویزیونی آنها، از جمله پربیننده‌ترین ویدئوهای چند سال اخیر فوتبال ایران بوده است. ملاقات رحمتی و منصوریان در بازی شهرخودرو و تراکتور و در هفته نهم اتفاق خواهد افتاد.

* رحمتی- نکونام: تا از مهدی رحمتی فاصله نگرفته‌ایم، باید یادی هم از تقابل او با جواد نکونام کنیم. استقلالی‌ها می‌دانند که این دو نفر در یک برهه چه روابط ملتهبی داشتند و شاید رحمتی به نوعی نکونام را عامل دور شدنش از تیم ملی بداند. نکو سرمربی فولاد است و رحمتی و شهرخودرو دقیقا هفته پانزدهم یا آخر دور رفت و برگشت به مصاف تیم خوزستانی خواهند رفت. بازی هفته آخر، می‌تواند جذاب و شاید سرنوشت‌ساز باشد.

* گل‌محمدی- قلعه‌نویی: بسیاری بر این باورند که مسیر قهرمانی پرسپولیس در لیگ نوزدهم، بعد از عدم حضور سپاهان در بازی رودررو برابر این تیم هموار شد. سپاهان در بازی برگشت فصل گذشته در تصمیمی عجیب از حضور برابر پرسپولیس سر باز زد، نتیجه مسابقه سه بر صفر به سود سرخپوشان اعلام شد و فاصله دو تیم در جدول دو رقمی شد. آن ماجرای جنجالی، همه شانس‌های سپاهان و سایر رقبا برای رسیدن به پرسپولیس را از بین برد و عرصه را در اصفهان بر امیر تنگ و تنگ‌تر کرد. حالا پرسپولیس و گل‌گهر در هفته دهم فصل جدید با هم مصاف خواهند داد و این بار دیگر مانعی در مسیر رویارویی یحیی گل‌محمدی و امیر قلعه‌نویی وجود نخواهد داشت.

* پرسپولیس- استقلال: بزرگترین دربی آسیا و سنتی‌ترین مسابقه باشگاهی ایران، مصافی همیشه حساس است که ربطی هم به نام و نشان مربیان ندارد. پرسپولیس و استقلال با هدایت یحیی گل‌محمدی و محمود فکری در هفته هشتم لیگ بیستم به مصاف هم خواهند رفت. یحیی به‌عنوان سرمربی پرسپولیس در دور برگشت فصل گذشته برابر فکری و نساجی به تساوی یک - یک دست یافت.