سرنوشت استقلال چیست؟

سعادتمند دو گزینه برای هدایت استقلال در لیگ بیستم داشت که از ابتدا هم توافق با آنها دور از ذهن به‌نظر می‌رسید. آندرا استراماچونی نفر اول بود که خب طبیعتا بازگرداندن او به استقلال کار بسیار دشواری به‌نظر می‌رسید و محقق هم نشد. سعادتمند همچنین در واپسین روز کاری‌اش، شاید به‌عنوان آخرین تیر ترکش برای بقا در استقلال از توافق با الکس نوری خبر داد؛ هرچند این مساله هم موجب رضایت هیات‌مدیره برای تمدید حضور او در باشگاه نشد. در نهایت سعادتمند رفت و مدیران جدید با گزینه‌های داخلی باقی ماندند؛ امیر قلعه‌نویی، جواد نکونام، فرهاد مجیدی و محمود فکری. در حالی که عمده گمانه‌زنی‌ها پیرامون بازگشت فرهاد به نیمکت آبی‌ها بود، در نهایت مدیران استقلال اقدام به انتخاب محمود فکری کردند؛ گزینه‌ای که حضورش در جمع آبی‌ها با اما و اگرهایی همراه شده است.

* نساجی رضایت می‌دهد؟ محمود فکری یکی از اهالی نجیب فوتبال ایران است که به جای هیاهو در فضای مجازی و اظهارنظرهای جنجالی، سعی کرده با کار و تلاش جلو برود. او نیم‌فصل دوم لیگ نوزدهم حضور درخشانی روی نیمکت نساجی داشت و نتایج بسیار خوبی به‌دست آورد. از همان زمان از فکری به‌عنوان گزینه هدایت استقلال در فصول آینده یاد می‌شد. اتفاقا خودش هم در واکنش به این زمزمه‌ها، سرمربیگری در استقلال را یک «رویای بزرگ» دانست؛ با این حال کمتر کسی تصور می‌کرد دستیابی به این رویا این‌قدر سریع اتفاق بیفتد. با این همه اما بلافاصله بعد از خبر توافق استقلال با فکری، مساله قرارداد او با نساجی مطرح شد و مدیران باشگاه قائم‌شهری مواضع متناقضی در این مورد اتخاذ کردند. اظهارات مدیران نساجی طیف وسیعی از گزینه‌ها را در بر می‌گرفت؛ از احتمال دریافت ۱۰ میلیارد تومان برای صدور رضایت‌نامه فکری تا شکایت از باشگاه استقلال. فکری دیروز در ورزشگاه کارگران سر تمرین نساجی حاضر شد، اما تیم را تمرین نداد و برای مذاکره با استقلال در ساختمان این باشگاه حاضر شد. تا عصر دیروز همین فضا وجود داشت و نهایتا باید دید نساجی بابت این انتقال رضایت داده یا آبی‌ها سراغ گزینه دیگری رفته‌اند؟

* فرهاد مجیدی چه می‌کند؟ فرهاد مجیدی که تا آخرین لحظه گزینه سرمربیگری استقلال در لیگ بیستم بود، بعد از انتشار خبر توافق با محمود فکری بیانیه‌ای بلندبالا علیه مدیرعامل پیشین استقلال منتشر کرد. مجیدی که با اسم رمز «بازگرداندن استراماچونی» از این باشگاه رانده شده بود، در این بیانیه سعادتمند را یک مدیر پرسپولیسی خطاب کرد که برای ضربه زدن به استقلال وارد باشگاه شده بود. مجیدی البته برای اینکه مرزبندی‌هایش را مشخص کند، در پیامی جداگانه به محمود فکری بابت سرمربیگری در استقلال تبریک گفت. حالا سرنوشت خود فرهاد هم به یک علامت سوال در فوتبال ایران تبدیل شده و باید دید او در ادامه راه مربیگری، چه خواهد کرد. فعلا که همه نیمکت‌های لیگ برتری برای لیگ بیستم پر شده است.