یک غیبت عجیب، یک واکنش عجیب‌تر

غافلگیری‌ها: شجاع خلیل‌زاده که سال‌ها به اردوی تیم‌ملی دعوت نمی‌شد، سرانجام به لیست اسکوچیچ راه یافت. مدافع پرسپولیس در سال‌های پایانی حضور کارلوس کی‌روش به تیم‌ملی دعوت نمی‌شد، این رویه حتی در دوران مارک ویلموتس هم ادامه یافت؛ اما همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد سرمربی کروات تیم‌ملی این طلسم را شکست. بین مدافعان میانی، دیده شدن اسم عارف غلامی هم جالب توجه است. مجتبی نجاریان را هم باید سورپرایز اصلی اسکوچیچ دانست؛ مدافع راست فولاد خوزستان که دیده شد و به تیم‌ملی رسید. در خط حمله هم مهدی قائدی مزد درخشش بی‌وقفه‌اش را گرفت.

جا مانده‌ها: شاید خیلی‌ها انتظار داشتند با توجه به درخشش خیره‌کننده حامد لک در لیگ قهرمانان آسیا، دروازه‌بان پرسپولیس به اولین فهرست دراگان اسکوچیچ راه پیدا کند. این اتفاق اما رخ نداده است. علیرضا بیرانوند هم که هنوز برای آنتورپ بازی نکرده در فهرست نیست؛ هرچند او برای دو بازی ملی پیش‌رو با مصدومیت نیز مواجه است. غیبت رامین رضاییان در پست دفاع راست سوال‌برانگیز است و البته در خط میانی هم نامی از سعید عزت‌اللهی و امید ابراهیمی به چشم نمی‌خورد؛ دو هافبک دفاعی که پیش از این معمولا در اردوهای تیم‌ملی حضور داشتند. غیبت مسعود شجاعی هم شاید به منزله پایان غیررسمی حضور این بازیکن در تیم‌ملی باشد. در خط حمله کاوه رضایی مزد درخشش در لیگ بلژیک را گرفته، اما خبری از کریم انصاری‌فرد نیست.

واکنش اشکان: عجیب‌ترین واکنش به لیست تیم‌ملی را اما اشکان دژاگه نشان داد. مهاجم دوست‌داشتنی و بی‌حاشیه فوتبال ایران که فصل نسبتا موفقی را در تراکتور پشت‌سر گذاشت، بعد از عدم درج نامش در فهرست اسکوچیچ، روی صفحه شخصی‌اش نوشت: «برایتان در این موش و گربه بازی‌ که راه انداختید آرزوی موفقیت می‌کنم. خوشحالم که در این بازی نقشی ندارم!» روشن نیست منظور اشکان چیست و او چرا تا این حد دلخور است.