رویای سرخ جام

* این سومین صعود پرسپولیس به نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان آسیا در چهار سال گذشته است؛ آنچه به وضوح نشان می‌دهد موفقیت‌های این تیم در داخل کشور به هیچ‌وجه اتفاقی نبوده و از سر شایستگی رقم خورده است. ارزش صعود فعلی اما به دلایل مختلف دوچندان است؛ آنجا که این بار خبری از ثبات همیشگی هم نبود. حضور در دو نیمه‌نهایی قبلی در دوران برانکو ایوانکوویچ رقم خورد، اما این بار یحیی گل‌محمدی با تیمی که تغییرات وسیعی در آن رخ داده موفق به تکرار این موفقیت شد. او درست در آستانه از سرگیری لیگ قهرمانان آسیا دو ستاره کلیدی‌اش یعنی علی علیپور و مهدی ترابی را از دست داد؛ دو بازیکنی که در مجموع نیمی از گل‌های فصل گذشته را به ثمر رسانده بودند. با این حال خریدهای جدید فراتر از حد انتظار ظاهر شدند. حامد لک درون دروازه فقط یک بار از روی نقطه پنالتی برابر الدحیل تسلیم شده است، سعید آقایی در پست دفاع چپ سه پاس گل داده، میلاد سرلک در میانه میدان یک هافبک دفاعی مقتدر نشان داده و احسان پهلوان در جناح چپ به خوبی جای خالی ترابی را پر کرده است. با این همه اما، موثرترین خرید پرسپولیس عیسی آل‌کثیر بوده است؛ مهاجمی نادیده‌گرفته‌شده که در ۳۱ سالگی مرزهای جدیدی از استعداد و توانایی‌هایش را بروز می‌دهد. عیسی که در دور گروهی یک بار دروازه الشارجه را باز کرد، در مراحل حذفی سه گل بسیار تعیین‌کننده برابر السد و پاختاکور (دو مرتبه) به ثمر رساند تا سرخپوشان روی دوش او به نیمه‌نهایی برسند.

* النصر اما حریف گردن‌کلفتی است. این تیم هم درست مثل پرسپولیس ساختار دفاعی قدرتمندی دارد و بعد از شروع دوباره لیگ قهرمانان، تنها دو گل دریافت کرده است. آنها در جدول لیگ عربستان روی پله دوم قرار گرفته‌اند و بعد از الهلال که به خاطر تعداد زیاد مبتلایان به کرونا از مسابقات کنار گذاشته شد، قوی‌ترین تیم این کشور به شمار می‌آیند. هم النصر و هم پرسپولیس در مسابقه مرحله قبلی به پیروزی‌های تقریبا آسانی دست یافتند و به نظر می‌رسد جدال امشب آنها پایاپای خواهد بود.

* یحیی گل‌محمدی، سرمربی پرسپولیس دیروز در نشست خبری پیش از بازی با النصر عربستان مدعی شد تیمش با شایستگی به این سطح رسیده است: «هر دو تیم با شایستگی به نیمه نهایی رسیدند و بازی‌های خوبی را از النصر دیده‌ایم. نظم و سازماندهی خوبی دارد و فوتبال زیبایی را ارائه می‌دهد.حق النصر بود که در این مرحله حضور داشته باشد. با مشکلات زیادی خود را به دوحه رساندیم و از کوه موانع رد شدیم تا به مسابقات برسیم. خوشبختانه بازیکنانم اراده خوبی از خود نشان دادند. انگیزه‌های زیادی برای رسیدن به فینال داریم. بزرگ‌ترین انگیزه‌مان هم خوشحال کردن هواداران است. می‌دانیم طرفداران پرسپولیس و مردم ایران با مشکلات اقتصادی هم مواجه هستند و برد ما مقابل النصر می‌تواند تا حدی این مشکلات را از یادشان ببرد و آنها را خوشحال کند.»