110 هزار دلار؛ فعلا!

درحال‌حاضر پرسپولیس با هفت امتیاز در این گروه اول است، التعاون با همان ۶ امتیازی که پیش از کرونا اندوخته بود روی پله دوم قرار گرفته، الدحیل با همین تعداد امتیاز سوم است و شارجه هم با ۴ امتیاز روی پله چهارم ایستاده است. بنابراین هر چهار تیم این گروه به شکلی عجیب از بخت صعود برخوردارند. مسابقات باقی‌مانده پرسپولیس دوشنبه و پنجشنبه برابر الدحیل و الشارجه برگزار خواهد شد. طبیعتا هر دو بازی اهمیت بسیار زیادی دارد. شواهد نشان می‎‌دهد پرسپولیس با یک پیروزی دیگر هم می‌تواند صعودش به مرحله بعد را قطعی کند. آنها به سختی شش امتیاز برابر التعاون اندوختند و حالا با حداکثر ظرافت و حساسیت باید راهی دو بازی بعدی شوند؛ چه اینکه یک لغزش می‌تواند بخت صعود را از سرخپوشان بگیرد.

* غیر از مسائل فنی، پاداش‌های نقدی لیگ قهرمانان هم می‌تواند برای تیم‌ها انگیزه مضاعف ایجاد کند. پرسپولیس که پیش از کرونا از دو بازی اولش یک مساوی داشت، بابت آن تک امتیاز ۱۰ هزار دلار پاداش دریافت می‌کرد. حالا اما دو پیروزی ۵۰ هزار دلاری جمع غنایم ارزی سرخپوشان را به ۱۱۰ هزار دلار رسانده است. پرسپولیس همچنان فرصت دارد در دو بازی باقی‌مانده در مرحله گروهی هم دو جایزه ۵۰ هزار دلاری پیروزی را تصاحب کند. صعود از این مرحله پاداش جداگانه صد هزار دلاری دارد و پیشروی‌های بعدی حتی می‌تواند یک تیم را به جایزه دو یا چهار میلیون دلاری هم برساند.

* متاسفانه غیر از پرسپولیس، وضع دو نماینده دیگر کشورمان اصلا خوب نیست. شهرخودرو که رسما از مسابقات حذف شد و از ساعت ۱۹:۳۰ امشب در یک بازی تشریفاتی به مصاف الهلال عربستان خواهد رفت. در گروه چهارم نیز سپاهان با قبول دو شکست پیاپی ۲برصفر برابر النصر عربستان در آستانه حذف از این مسابقات قرار گرفته است. دو بازی پایانی سپاهان برابر العین و السد خواهد بود؛ هرچند بسیار بعید است آنها با ۳ امتیاز شانسی برای صعود داشته باشند.

* و اما استقلال به‌عنوان آخرین تیم حاضر در قطر از امشب مسابقات لیگ قهرمانان آسیا را آغاز می‌کند. حتما می‌دانید که دلیل این تاخیر چیست؛ باشگاه الوحده امارات از مسابقات کنار کشیده و گروه استقلال سه تیمی شده است. بر این اساس آبی‌ها امشب از ساعت ۲۲:۳۰ به مصاف الشرطه عراق خواهند رفت. این مسابقه بسیار حساس است؛ چراکه تیم عراقی سه شب قبل یک پیروزی غیرمنتظره برابر الاهلی عربستان به‌دست آورد. درحال‌حاضر الاهلی و الشرطه با سه بازی، هر کدام ۶ و ۴ امتیاز دارند و استقلال با یک امتیاز از دو بازی سوم است؛ بنابراین استقلال برای صعود حداقل باید یکی از دو دیدار باقی‌مانده را با پیروزی پشت‌سر بگذارد. بازی امشب، آخرین مسابقه الشرطه در مرحله گروهی است و آنها حتما با همه وجود تلاش خواهند کرد از استقلال امتیاز بگیرند. بازی بعدی استقلال روز چهارشنبه مقابل الاهلی عربستان خواهد بود. این در حالی است که علی کریمی، هافبک دفاعی آبی‌ها هم خودش را به دوحه رسانده تا تیم برای بازی با الشرطه تکمیل باشد.