لیگ قهرمانان؛ فرصت تاریخی تیم‌های ایرانی

به یاد بیاورید آن اشتباهات عجیب یحیی گل‌محمدی در نیمه‌نهایی جام‌حذفی را و اینکه مثلا تراکتور هم بدون سه بازیکن اصلی به فینال رسید، اما استقلالی‌ها آن‌قدر داخل این باشگاه جنگ و دعوا داشتند که نتوانستند از این همه خوش‌اقبالی بهره ببرند. حالا اما اگر تسویه‌حساب‌های درون تیم تمام شده، لااقل به خاطر هواداران همه حواس‌ها باید روی لیگ قهرمانان آسیا متمرکز باشد؛ جایی که بهترین خبر برای استقلال، پیش از شروع مجدد بازی‌ها از راه رسید. به این ترتیب باشگاه الوحده امارات با اعلام اینکه تعدادی از بازیکنان این تیم به کرونا مبتلا شده‌اند، از حضور در ادامه مسابقات سر باز زد. الوحده در گروه اول کنار استقلال قرار داشت و با چهار امتیاز از دو بازی نخست، روی پله دوم بود. الاهلی عربستان هم با چهار امتیاز در صدر قرار داشت تا استقلال و الشرطه عراق با یک امتیازی که از هم گرفته بودند سوم و چهارم باشند. حالا اما الوحده کنار کشیده و استقلال بهترین موقعیت ممکن را برای صعود دارد.

* تیم‌های اماراتی کلا از این شلخته‌بازی‌ها دارند؛ به‌طوری که سال ۲۰۰۹ هم الشارجه که با پرسپولیس همگروه بود در میانه راه از حضور در ادامه مسابقات انصراف داد. حالا همین تصمیم از سوی مدیران الوحده اتخاذ شده و احتمالا جرایمی برای آنها در نظر گرفته خواهد شد. با این وجود آنچه برای ما اهمیت دارد؛ بخت بسیار بالای استقلال برای صعود است. مطابق قوانین کنفدراسیون فوتبال آسیا، حالا نتایج دو بازی قبلی الوحده از جدول پاک خواهد شد. آنها الشرطه را برده و با الاهلی مساوی کرده بودند. به این ترتیب الاهلی عربستان با سه امتیاز در صدر باقی می‌ماند و استقلال و الشرطه با یک امتیاز روی پله‌های بعدی می‌ایستند.

* خبر خوش دیگر برای استقلال این است که هر دو بازی ابتدایی این تیم برابر الوحده لغو شده و مجید نامجو مطلق فرصت دارد تا ۳۰ شهریور و دیدار برگشت برابر الشرطه، با تیمش کارهای فنی انجام بدهد. کاهش بازی‌های استقلال، طبیعتا از فشردگی این مسابقات هم کم می‌کند و این موضوع برای مراحل بعد، به سود آبی‌پوشان خواهد بود. می‌بینید که همه چیز مهیای نتیجه گرفتن تیم است و فقط شاید استقلال، رقیب استقلال باشد؛ تیمی که مدت‌هاست در مشکلات داخلی غرق شده. فرض کنید باشگاه می‌توانست نوع رابطه با فرهاد مجیدی را مدیریت کند و او این تیم را تا بازگشت احتمالی استراماچونی نگه می‌داشت؛ امروز وضع آبی‌ها چقدر می‌توانست بهتر باشد؟

* نه فقط برای استقلال، که مسابقات امسال با شکل منحصربه‌فرد برگزاری‌اش برای همه تیم‌های ایرانی یک فرصت استثنایی به منظور راهیابی به مراحل بالاتر لیگ قهرمانان است. برگزاری متمرکز و فشرده مسابقات به‌صورت تک‌بازی، بدون تماشاگر، بدون مسافرت‌های گاه و بی‌گاه و بدون کارشکنی‌های فرودگاهی، موقعیتی استثنایی برای موفقیت است. بازی‌ها تا ۱۲ مهر یعنی پایان مرحله نیمه‌نهایی و معرفی فینالیست منطقه غرب به‌صورت فشرده در قطر برگزار می‌شود و فینال هم روز ۲۹ آذر به‌صورت تک‌بازی در خانه تیمی خواهد بود که از غرب آسیا به بازی نهایی می‌رسد. فرصت از این بهتر سراغ دارید؟ قدر بدانید لطفا!