در جست‌وجوی «تیتر یک»

علی دایی: همه منتظر او هستند. حتی اگر بپذیریم دایی از نظر فنی مربی فوق‌العاده‌ای نیست (این همیشه یک گزاره مناقشه‌برانگیز بوده)، باز کاراکتر جذاب و خبرساز شهریار، یک فرصت ویژه برای لیگ فوتبال ایران به شمار می‌آید. به علاوه فراموش نکنیم فوتبال ایران مدیون هنر استعدادیابی دایی است. طی سال‌های اخیر ستاره‌های مهمی مثل مهدی طارمی، احمد نوراللهی، امید عالیشاه و خیلی‌های دیگر با اعتماد علی دایی به سطح اول فوتبال کشور معرفی شدند. آقای گل فوتبال ملی جهان دو هفته مانده به پایان لیگ هجدهم به دلایل غیرفنی از سایپا کنار گذاشته شد و الان بیش از یک فصل است که کار نمی‌کند. در حال حاضر گفته می‌شود تراکتوری‌ها به دنبال جذب او برای لیگ بیستم هستند. تراکتور البته سه‌شنبه‌شب به فینال جام حذفی رسید و ممکن است قهرمانی در این مسابقات، به منزله تمدید همکاری با ساکت الهامی باشد.

جواد نکونام: او نساجی مازندران را به لیگ برتر آورد و امسال هم روی نیمکت فولاد خوزستان نشست. نکونام یکی از سه مربی لیگ نوزدهم بود که از ابتدا تا انتهای فصل کارش را در یک تیم ادامه داد. نکو امسال توانست با فولاد سهمیه لیگ قهرمانان آسیا را به دست بیاورد. از همین حالا گمانه‌زنی‌های زیادی در مورد آینده جواد وجود دارد. طی روزهای گذشته شایعاتی پیرامون حضور نکونام روی نیمکت سپاهان منتشر شده است. هرچند باشگاه فولاد خبر از ادامه حضور او در اهواز داده است.

امیر قلعه‌نویی: طی فصول هجدهم و نوزدهم عملکرد موفقیت‌آمیزی در سپاهان نداشت و برای نخستین بار ناچار به استعفا شد. برخی می‌گویند او تصمیم دارد حداقل یک سال استراحت کند، اما در عین حال قلعه‌نویی آنقدر کاراکتر جذابی هست که باشگاه‌های مختلف برای جذبش وسوسه شوند و تلاش کنند. اخیرا شایعاتی در مورد مذاکره ذوب‌آهن و البته گل‌گهر سیرجان با قلعه‌نویی منتشر شده است.

بازیکنان: از مربیان که بگذریم، طبعا بخش جذاب‌تر داستان جابه‌جایی بازیکنان مهم است. به‌عنوان مثال پرسپولیس بعد از جدایی علیرضا بیرانوند دروازه‌بان می‌خواهد. اگر پیام نیازمند آزاد بود، سرخ‌ها بی‌گمان سراغ بهترین دروازه‌بان لیگ نوزدهم می‌رفتند، اما هنوز یک فصل از قرارداد نیازمند با سپاهان باقی مانده است. رشید مظاهری هم با تراکتور قرارداد دارد و ظاهرا دور از دسترس به نظر می‌رسد؛ هرچند او پیش از نیمه‌نهایی جام حذفی با درخواست فسخ قرارداد، خبرساز شد. باشگاه تبریزی که به شدت از این موضوع خشمگین بود، مظاهری را حتی از فهرست ۱۸‌نفره بازی با نفت مسجدسلیمان هم کنار گذاشت. اگر رشید از تراکتور جدا شود، آن زمان ممکن است یک گزینه جذاب برای سایر مدعیان قهرمانی باشد. غیر از او گزینه‌هایی مثل حامد لک و علیرضا حقیقی هم پیش روی سرخپوشان هستند. در مورد لیست خرید پرسپولیس، همچنین به نام‌هایی مثل سعید آقایی و شهریار مغانلو اشاره می‌شود. مغانلو بهترین گلزن ایرانی لیگ نوزدهم بود و چند مشتری سرشناس دارد؛ هرچند گفته اولویتش حضور در فوتبال اروپا است. در مورد استقلال هم شایعات غیررسمی پیرامون احتمال پیوستن بازیکنانی همچون علی شجاعی (نساجی)، آرمان رمضانی (سایپا)، سعید واسعی (پیکان) و آرمین سهرابیان به جمع آبی‌پوشان وجود دارد. گفته می‌شود یونس دلفی هم که اخیرا قراردادش را با شارلوا فسخ کرده یکی از گزینه‌های استقلال است. آنها به دنبال جذب احسان حاج‌صفی هم بودند که تقریبا یک هدف «غیرممکن» تلقی می‌شود. در مجموع با توجه به ممنوعیت جذب بازیکن خارجی، طبیعتا انتظار می‌رود بازار داخلی‌ها گرم‌تر شود و قیمت‌شان بالاتر برود.