در انتظار صف و خطای سیستمی

این ناتوانی بالاخره و بعد از هجوم هواداران برای خرید بلیت دربی خودش را نشان داد و سایت فروش با انواع و اقسام ضعف‌های فنی هواداران فوتبال را تا آستانه جنون برای یک خرید ساده پیش برد. کار حتی به آنجا کشید که برخی پول از حسابشان هم کم شد، اما بلیت برای آنها صادر نشد تا عطای فوتبال دیدن را به لقایش ببخشند و فقط خواستار عودت دادن پولشان شوند.کاربری نوشته: «...استادیوم و دربی ارزونی خودتون. بالاغیرتا پول ما رو پس بدید.» اینکه چه فرآیندی به وجود آمده که باعث شده تا پس از کسر هزینه و اخذ کد رهگیری، بلیت صادر نشود، سوال عجیبی است که مسوولان سامانه بلیت‌فروشی و در واقع سازمان توسعه و تجهیز باید به آن پاسخ دهند.

کریمی رئیس این سازمان پیش‌تر در اظهارنظری عجیب گفت هواداران از بلیت‌فروشی دربی رضایت دارند و این وظیفه را وزارت ورزش و شورای تامین به سازمان توسعه و تجهیز محول کرده‌اند! این در حالی است که باشگاه پرسپولیس نظر دیگری داشت. معاون اقتصادی باشگاه پرسپولیس اظهار کرد: «از صبح چهارشنبه بالغ بر سی بار با مدیران و مسوولان بخش‌های مختلف شرکت بلیت‌فروشی در ارتباط بوده‌ایم تا مشکل ایجاد شده در سامانه بلیت‌‌فروشی دربی مرتفع شود.» به‌نظر می‌رسد باشگاه میزبان هم مستاصل شده وکاری جز اعتراض به این شرکت از دستش برنمی آید:« به ما گفته شده مشکل این سایت در عرضه بلیت‌ به‌خاطر بروز مشکل در درگاه پرداخت یکی از بانک‌ها است. متاسفانه این مشکل یا هر مشکل دیگری اعم از استقبال قابل‌توجه هواداران که وجود دارد از سوی سایت بلیت‌‌فروشی مرتفع نشده است و مدیران ارشد شرکت توسعه و تجهیز نیز قول مرتفع شدن آن را داده‌اند.ما خودمان هم از این وضعیت ایجاد شده برای تماشاگرانی که قصد خرید بلیت‌ دربی را دارند ناراحت هستیم و امیدواریم این مشکل هر چه زودتر رفع شود. باشگاه پرسپولیس به سهم خود از هواداران عزیز پوزش می‌طلبد و امیدواریم هرچه سریع‌تر این مشکل حل شود.»

 اکنون بلیت بسیار کمی برای خرید وجود دارد و اغلب صندلی‌ها رزرو شده یا غیرقابل فروش هستند و ادعای مسوولان نیز فروش ۵۷ هزار بلیت است، اما گزارش‌ها حکایت از این دارند که بسیاری از این بلیت‌های رزرو شده و غیرقابل فروش، همان مواردی هستند که هزینه از کاربران کسر شده و بلیت برای چند ساعت در حالت رزرو قرار گرفته و سپس آزاد شده و خواهد شد!

در شرایطی که استقبال ویژه سرخابی‌ها از این دربی، بارقه امید برای تماشای یک مسابقه جذاب را در دل فوتبال دوستان زنده کرده بود، اما این مشکل همه چیز را تحت‌تاثیر قرار داده است.  انتظار اینکه باشگاه‌ها از طریق سایت رسمی خود و به‌صورت مشخص بلیت‌فروشی کنند، به نظر تمامی ندارد؛ دقیقا مثل انتظار طرفدارانی که سایت Pin۹۰.ir را بالا و پایین می‌کنند تا بلکه پیغام «در انتظار صف و خطای سیستمی و...» تمام شود اما هنوز نشده که نشده!