فوتبال ازبکستان چه در رده بزرگسالان و چه حالا در رده زیر ۲۳ سال همیشه حریف قدرتمندی در آسیا برای سایر رقبا بوده و تیم‌های ملی کشورمان نیز بارها مقابل این تیم به دردسر افتاده‌اند. اتکای فوتبال ازبکستان به قدرت بدنی بالا بوده و بازیکنان سختکوش آن تا پایان بازی برابر رقبا به لحاظ دوندگی و جنگ بر سر تصاحب توپ می‌جنگند. آنها در آخرین بازی تدارکاتی خود قبل از ورود به تایلند، توانستند تیم خوب قطر را با حساب ۳ بر یک در دوحه شکست دهند تا به سایر رقبا هشدار جدی داده باشند؛ بنابراین تیم کشورمان امروز برای دریافت امتیاز این بازی کار سختی در پیش خواهد داشت. جدای از این موضوع در تورنمنت‌های فوتبالی همیشه اولین بازی بسیار سخت است، زیرا تیم‌ها هنوز شکل و ترکیب واقعی خود را پیدا نکرده‌اند و عدم‌هماهنگی لازم می‌تواند آسیب‌پذیر باشد.

حمید استیلی، سرمربی تیم ملی کشورمان نیزبه سخت بودن اولین بازی این تیم اعتراف کرده است: «فوتبال ایران همواره یکی از قدرت‌های برتر آسیا بوده و در رده بزرگسالان جایگاه نخست رده‌بندی قاره را در اختیار داشته اما یکی از مشکلات اصلی در این رده سنی تقویم AFC است. بازی‌های انتخابی در فیفادی برگزار نمی‌شود و تیم‌های المپیک ما همیشه برای استفاده از بازیکنان باشگاه‌ها در تمرینات و اردوها دچار مشکل بوده‌اند. در دوره فعلی البته تلاش کرده‌ایم از دو سال گذشته آماده‌سازی را آغاز کنیم و برنامه‌های خوبی دراین مسیر داشته‌ایم. ما به گذشته فکر نمی‌کنیم و اینجا هستیم تا اتفاق دیگری را رقم بزنیم.» سرمربی تیم المپیک ایران در پاسخ به سوال دیگری پیرامون اولین بازی تورنمنت مقابل ازبکستان گفت: «تمامی حریفان خودمان را به خوبی آنالیز کرده و با شناخت مناسب به اینجا آمده‌ایم. ما در یک گروه سخت قرار داریم که به‌نظر من هر ۴ تیم برای صعود شانس خواهند داشت و رقابت نزدیکی وجود دارد. بازی اول در هر تورنمنتی سخت‌ترین بازی است خصوصا وقتی برابر تیم خوبی مثل ازبکستان قرار می‌گیرید. پیش از این دو بار مقابل آنها بازی کرده‌ایم و می‌دانیم تیم خوبی هستند با این وجود فراموش نکنید که ما ایران هستیم و هدفی به جز صعود نخواهیم داشت.»

در پایان دورگروهی این مسابقات، دو تیم برترگروه راهی مرحله یک‌چهارم نهایی خواهند شد؛ اما در پایان این دوره از مسابقات سه تیم برتر جواز حضور در المپیک ۲۰۲۰ توکیو که ۳ تا ۱۹ مرداد ۹۹ به میزبانی ژاپن برگزار خواهد شد را به‌دست خواهند آورد.