روزهای برزخی قهرمان

مساله لاینحل افشین

هنوز گابریل کالدرون چیزی نگفته، اما حالا دیگر همه فهمیده‌اند یکی از شروط مهم او برای ادامه همکاری با پرسپولیس، تغییر سرپرست تیم است؛ منصبی که ابتدای فصل در اختیار محسن خلیلی بود، اما بعد از حضور محمدحسن انصاری‌فرد در راس امور اجرایی باشگاه، به افشین پیروانی سپرده شد. حالا ظاهرا همکاری کالدرون با پیروانی به شدت به مشکل خورده؛ طوری که او خواهان حضور سرپرستی دیگر روی نیمکت شده است. با این وجود ظاهرا محمدحسن انصاری‌فرد علاقه‌ای به اجرای این شرط ندارد. شاید جلسه صبح دیروز او با پیروانی و یکی، دو تن از معاونان در مورد اردوی قطر که روی سایت باشگاه هم منعکس شد، به خوبی نشان از مخالفت مدیرعامل با تصمیم سرمربی داشته باشد. جالب‌تر اینکه کالدرون هم بیکار نماند و در واکنش به این اتفاق، افشین پیروانی را در صفحه شخصی‌اش آنفالو کرد!

 لیست خرید

اگر فرض را بر بازگشت کالدرون و از سرگیری همکاری‌اش با سرخپوشان بگذاریم، مشکل بعدی مربوط به جذب بازیکن در پنجره زمستانی است. پس از آنکه سرمربی و مدیران باشگاه بر سر جذب بازیکن خارجی به توافق نرسیدند، کالدرون از باشگاه خواست به جای هزینه دلاری، صرفا دو بازیکن داخلی بخرد و پول صرفه‌جویی شده را به تسویه‌حساب با بازیکنان فعلی اختصاص بدهد. در همین راستا لیست سه نفره کالدرون برای جذب بازیکن تحویل باشگاه شد؛ لیستی که در آن نام شهریار مغانلو از پیکان، عیسی آل‌کثیر از نفت آبادان و دانیال اسماعیلی‌فرد از ذوب‌آهن به چشم می‌خورد. مدیران پرسپولیس برای جذب هر سه بازیکن به باشگاه‌های مقابل نامه نوشتند و در اولین مرحله، با واکنش منفی هر سه باشگاه مواجه شدند! حالا که جذب بازیکن خارجی ممکن نشده و کالدرون هم با باشگاه راه آمده، ناتوانی در جذب حداقل دو نفر از این سه نفر قطعا باعث خشم گابریل کالدرون خواهد شد.

 لیست مازاد

اعلام لیست بازیکنان مازاد یا خروجی همیشه با حاشیه‌های زیادی همراه بوده است. به طور مثال هنوز فراموش نکرده‌ایم اعلام عدم نیاز به سروش رفیعی در ابتدای فصل چه بلبشویی درست کرد؛ حاشیه‌هایی کشدار که حتی با عملکرد ضعیف و دور از انتظار رفیعی در شهرخودرو هم پایان نیافت. طبیعتا الان هم اعلام لیست مازاد ترکش‌هایی به دنبال خواهد داشت. از مدت‌ها پیش گمانه‌زنی در مورد اینکه کالدرون کدام بازیکنان را نمی‌خواهد آغاز شده و طبیعتا با اعلام رسمی داستان؛ حواشی اوج خواهد گرفت. غیر از امید عالیشاه و حسین ماهینی که از مدت‌ها قبل می‌شد در مورد مازاد شدن آنها مطمئن بود، اخیرا به طور گسترده شایعه شده کمال کامیابی‌نیا هم جزو خروجی‌هاست؛ خبری که اگر درست باشد سروصدا به پا می‌کند. البته لیست مازاد در عین تهدید بودن می‌تواند یک «فرصت» هم باشد؛ به طوری که مثلا باشگاه یکی همچون عالیشاه را با گزینه‌های مد نظر کالدرون در تیم‌های دیگر معاوضه کند؛ اما آیا چنین تدبیر و توانی در تیم مدیریتی فعلی پرسپولیس به چشم می‌خورد؟ کمی تصورش سخت است!

 معمای برانکو

باشگاه پرسپولیس در کنار همه مشکلات جاری، باید هر چه سریع‌تر برای پرداخت مطالبات برانکو هم اقدام کند؛ سرمربی پرافتخار و پیشین تیم که به فیفا شکایت کرده و با توجه به برخوردهای چکشی اخیر فدراسیون جهانی، ممکن است تاخیر در تسویه‌حساب با او برای پرسپولیسی‌ها گران تمام شود. فعلا که مدیران باشگاه هر روز از توافق قریب‌الوقوع با برانکو خبر می‌دهند و البته مربی کروات موضوع را به کلی تکذیب می‌کند. اخیرا دو عضو مدیریتی باشگاه برای برگزاری جلسه با برانکو راهی زاگرب شدند. دیروز یکی از همین اعضا با خوش‌بینی در مورد نتایج جلسات حرف زده، اما خود برانکو همچنان مصر است که هیچ توافقی صورت نگرفته! جالب نیست؟