همه علیه هم!

حالا هم کمیته انضباطی محرومیت یک‌جلسه‌ای برای این بازیکن استقلال در نظر گرفته؛ آنچه با واکنش تند و عجیب مدیرعامل استقلال مواجه شده است. امیرحسین فتحی که عمدتا از سوی هواداران استقلال به «انفعال» متهم می‌شود، لابد برای اینکه خط بطلانی بر این باور کشیده باشد دیروز با خبرگزاری فارس مصاحبه کرده و پای پرسپولیس را به میان کشیده است. فتحی گفته: «در شهرآورد پایتخت مدافع پرسپولیس (کنعانی‌زادگان) استارت درگیری و تنش را زد ولی هیچ برخوردی با او صورت نگرفت. متاسفانه شهر آن‌قدر آشوب است که بعد از عدم محرومیت کنعانی‌زادگان که تماشاگران را تحریک کرده باشگاه پرسپولیس خواهان کسر شدن محرومیت خلیل‌زاده هم شده بود. وقتی علیرضا بیرانوند را به آن راحتی می‌بخشند معلوم است که مدیران این باشگاه خواستار کسر محرومیت مدافع تیم‌شان هم می‌شوند. در عین حال می‌بینید با میلیچ که بسیار مودب و سر به زیر است بلافاصله برخورد کرده و او را محروم می‌کنند، اسم این کار چیست؟» این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که ناظر آن بازی در گفت‌وگو با «ایلنا» برخورد میلیچ را تایید کرده و مدعی شده فیلم صحنه برخورد نیز موجود است.

به‌طور کلی در این سال‌ها و مخصوصا فصل گذشته استفاده از حربه حمله به تیم‌های دیگر برای امتیاز گرفتن، به یک رویه معمول از سوی باشگاه‌های مختلف تبدیل شده است که جای تامل دارد. فقط هم استقلال نیست؛ چه اینکه گابریل کالدرون، سرمربی پرسپولیس نیز پیش از دربی تهران احتمالا به کمک حرف‌هایی که به او آموخته بودند مدعی شد استقلال «فرزند عزیزتر» وزارت ورزش است! جالب اینجاست که بعد از اظهارات ناشیانه و آماتوری کالدرون، باشگاه استقلال بیانیه‌ای تند و تیز علیه رقیب سنتی صادر کرد و در آن نوشت: «اظهارات غیرحرفه‌ای و ناشایست درباره اعضای باشگاه استقلال به شغل دوم مدیرعامل، سرمربی و سرپرست باشگاه پرسپولیس تبدیل شده است.» با این اوصاف انتظار می‌رفت استقلالی‌ها حداقل به منطق خودشان وفادار بمانند و در مجادلات مختلف پای پرسپولیس را وسط نکشند، اما دقیقا در اولین بزنگاه بار دیگر شاهد تکرار همین رویه بودیم؛ رویکردی که بعید است هیچ کجای جهان مدرن فوتبال به کار گرفته شود.

اگر این‌طور بود لابد الان مدیران بارسا و رئال یا اینتر و یوونتوس یا سیتی و لیورپول هر روز درحال مقایسه احکام انضباطی هم بودند و یکدیگر را به برخورداری از حمایت‌های جانبی متهم می‌کردند! البته که فعلا نباید سکوت سپاهان و تراکتورسازی را هم جدی گرفت؛ چه اینکه این دو باشگاه نیز دو بازیگر فعال مجادلات فصول گذشته بودند. امروز اگر آنها آرام هستند، دلیلش صرفا بالانشینی سپاهان و تراکتور است؛ مخصوصا تیم اصفهانی که به گواه کارشناسان حداقل در نیمی از مسابقات این فصل، از ناحیه اشتباهات داوری سود برده است. در غیر این صورت، آنها نیز امروز وارد گود می‌شدند و دیگران را متهم می‌کردند. این یک فرهنگ همه‌گیر است متاسفانه؛ به قول معروف ما همه با هم هستیم انگار!