در مهم‌ترین بخش لیونل مسی موفق شد جایزه بهترین بازیکن سال‌جهان را به‌دست بیاورد. یورگن کلوپ نیز بهترین مربی جهان شد وآلیسون بکر برزیلی نیز بهترین دروازه‌بان جهان انتخاب شد. این درحالی بود که رقابت بهترین بازیکن جهان بین سه بازیکن مطرح یعنی مسی، رونالدو و فن دایک وجود داشت و ابرستاره آرژانتینی با دریافت این جایزه رکورددارکسب عنوان بهترین بازیکن سال فیفا شد. حالا مسی با ۶، رونالدو با ۵ و زیدان با ۳ عنوان در جایگاه‌های اول تا سوم هستند. مسی این جایزه را به‌دلیل درخشش فصل قبل درلالیگا و لیگ قهرمانان اروپا و تا اندازه‌ای هم تیم‌ملی کشورش کسب کرد. در دوره مورد محاسبه لئو در مجموع موفق شده بود ۵۸ گل در رده باشگاهی و ملی به‌ثمر برساند و تیم‌ملی کشورش در جام‌جهانی را به یک‌هشتم نهایی هدایت کرده بود.اما رونالدو درمجموع باشگاهی و ملی ۴۷ گل به‌ثمر رسانده بود، هر چند در جام‌جهانی پرتغال نیز مثل آرژانتین در مرحله یک‌هشتم نهایی حذف شد. البته رونالدو در ابتدای سال‌جاری میلادی با تیم‌ملی کشورش موفق شد قهرمان اولین دوره لیگ ملت‌های اروپا شود که این عنوان هم چندان جدی و مهم تلقی نمی‌شود.

در پایان این رای‌گیری مشخص شد لیونل مسی ۴۱ درصد آرا را به خود اختصاص داده، فن دایک ۳۶ درصد و رونالدو تنها ۲۳ درصد آرا را به‌دست آورده است. اما به محض پایان مراسم و اعلام نفرات برتر، برخی وجاهت این آرا را زیر سوال بردند. درحالی‌که نفرات برتر با رای سرمربیان تیم‌های ملی جهان، کاپیتان‌ها و برخی کارشناسان انتخاب شده بودند فدراسیون فوتبال پرتغال که انتظار داشت ستاره کشورش این عنوان را تصاحب کند دراکانت توییتری رونالدو را بهترین بازیکن جهان دانست. رونالدو که ازاین انتخاب مایوس شده نیز با انتشار تصویری از خود که بی‌خیال همه‌چیز روی یک مبل لم داده و درحال مطالعه کتابی است، درپیام خود نوشت: «صبر و پشتکار دو ویژگی است که یک فرد حرفه‌ای را از فرد آماتورمتمایز می‌کند. هر چیزی که امروز بزرگ است، روزی از کوچکی آغاز شده است. شما نمی‌توانید هرکاری انجام دهید، اما می‌توانید تمام تلاش خود را به‌کار ببندید تا رویاهایتان محقق شود. به‌خاطر داشته باشید که پایان شب، سحر است.»

رونالدو البته حالا یک شانس دیگربرای کسب جایزه فردی دارد که آن «توپ طلای فرانس‌فوتبال» است جایی که انتظار می‌رود بازهم رقابت سختی با فن‌دایک و مسی داشته باشد.مسی اما درمقابل، واکنش متفاوتی نسبت به رقیب پرتغالی داشت و درهنگام دریافت جایزه تاکید کرده جوایز فردی درمقایسه با افتخارات تیمی برایش اهمیتی ندارند. اما با مشخص شدن رای‌های این دو ستاره فوتبال، یک‌بار دیگر تواضع و فروتنی لیونل مسی فاش شد. درحالی‌که هر دو بازیکن به‌دلیل کاپیتان بودن درتیم‌های ملی کشورخود حق رای داشتند مشخص شد لیونل مسی رای اول خود را به سادیو مانه داده، گزینه دوم خود را کریستیانو رونالدو انتخاب کرده(!) و رای سوم او هم به فرانکی دی‌یونگ، ستاره سابق آژاکس و هم‌تیمی فعلی‌اش در بارسلونا بوده است. این درحالی است که رونالدو مسی را شایسته حضور در جمع سه بازیکن برترجهان ندانسته و در رای‌های خود گزینه اول را به ماتیس دی‌لیخت، هم‌تیمی فعلی‌اش در یوونتوس اختصاص داده، نفر دوم فهرست اوفرانکی دی‌یونگ بوده و گزینه سوم هم به کیلیان امباپه ستاره پاری‌سن‌ژرمن تعلق گرفته است.موضوعی که بازهم تفاوت‌های شخصیتی این دو بازیکن مطرح را نشان داده است.

اما انتقام‌جویی فقط درسطح بازیکنان نبود و ژوزه مورینیوی پرتغالی،پپ گواردیولا را که در بین گزینه‌های منتخب مربیگری سال بود بی‌نصیب نگذاشت و طعنه‌ای به او زد. آقای خاص درحاشیه مراسم در پاسخ به یک خبرنگار مبنی براینکه لیگ برتر فوتبال انگلیس چه میراث و اعتباری دارد که سبب شده سه مربی شاغل دراین لیگ یعنی گواردیولا، کلوپ وپوچتینو به‌عنوان سه نامزد نهایی کسب جایزه مربی سال معرفی شوند، گفته: «من سلطه مربیان لیگ برتری بر این بخش را بیشتر به‌خاطر فینال لیگ قهرمانان می‌دانم، نه کاری که در لیگ برتر انجام داده‌اند. فینال لیگ قهرمانان هم میان تاتنهام و لیورپول بود.» نکته آخر هم اینکه ویلموتس و مسعود شجاعی سرمربی و کاپیتان تیم‌ملی ایران رای اول خود را به رونالدو داده بودند.