حالا این تیم درفصل نقل‌وانتقالات لیگ نوزدهم نیز پرتلاش ظاهر شده و با حفظ بازیکنان موثر قبلی به‌دنبال خرید بازیکنان گرانقیمت دیگری است تا شاید جام قهرمانی به تبریز برود. این در شرایطی است که اوضاع مالی اغلب باشگاه‌ها خراب است و بسیاری به وضعیت مالی این تیم غبطه می‌خورند. اما حالا برخی شواهد نشان می‌دهد شرایط اقتصادی این روزها اثرات خود را حتی روی این باشگاه و مالک پولدار آن نیز گذاشته است. پس از جدایی آنتونی استوکس، مهاجم ایرلندی فصل گذشته این تیم که به‌دلیل تاخیر در دریافت مطالباتش اقدام به فسخ یک‌جانبه قرارداد کرده بود، برخی دیگر از بازیکنان این باشگاه هم درخواست مشابهی را مطرح کرده‌اند! آخرین پرداختی باشگاه تراکتورسازی به بازیکنان این تیم در اسفند سال گذشته بوده که مجموع دریافتی اعضای تیم را به ۶۵ درصد از مبلغ قرارداد رسانده و با این وجود بسیاری از بازیکنان در انتظار تسویه مطالبات خود هستند موضوعی که کمتر کسی انتظار آن را داشت. حتی گفته می‌شود اشکان دژاگه ستاره این تیم نیز به‌دلیل بدقولی مالی هنوز در تمرینات این تیم ظاهر نشده است. با این حال وقتی باشگاهی مثل تراکتورسازی درگیر مشکلات مالی شده نباید نسبت به دیگر باشگاه‌‌ها امیدوار بود.

فشار مشکلات مالی بر دوش دیگر باشگاه‌ها به قدری بوده که هنوز لیگ شروع نشده اعلام شده باشگاه پارس‌جنوبی‌جم در آستانه ورشکستگی قرار گرفته است. این خبر را فراز کمالوند سرمربی این تیم عنوان و تاکید کرده با اینکه هزینه زیادی دراین تیم انجام نشده، اما هیچ پولی به این باشگاه تزریق نشده است. این درحالی است که حال و روز نساجی، دیگر تیم لیگ برتری نیز بهتر از پارس جم نیست. نساجی‌ها به جز مشکلات مالی البته درگیر گرفتاری‌های مالکیتی هم هستند تا به نوعی در آستانه شروع لیگ با بلاتکلیفی بزرگی روبه‌رو باشند. به همین دلیل بازیکنان این باشگاه دلسرد شده و به فکر جدایی هستند.

نفت مسجد سلیمان دیگر تیم لیگ برتری است که درکنار وجود کمبودهای استادیوم خانگی‌اش که ملزم شده آنها را برطرف کند، پولی برای خرید بازیکن جدید ندارد. عطاءالله بهادری، رئیس هیات‌مدیره این باشگاه مدتی پیش گفته بود اسپانسر‌ها به سمت تیمی مثل ما نمی‌آیند و به همین دلیل درخواست کمک مالی از مسوولان شرکت نفت و استانی داشته‌ایم تا تیم منحل نشود! شرایط دیگر تیم‌های لیگ برتری نیز بهتر نیست و مشکلات مالی بزرگ‌ترین حریف فوتبال ایران شده است. این درحالی است که فدراسیون نیز به برخی از باشگاه‌ها هشدار داده اگر نواقص استادیوم‌های خود را برطرف نکنند بازی‌های آنها در استان‌های همجوار برگزار خواهد شد.