تقابل سلطانی‌فر با دومین استیضاح

دلایلی که باعث شده یک بار دیگر موضوع استیضاح وزیر ورزش شکل بگیرد متعدد است اما از مهم‌ترین آنها می‌توان از مشکلات خصوصی‌سازی پرسپولیس و استقلال، فحاشی در استادیوم‌ها، افزایش فعالیت سایت‌های شرط‌بندی و برخی ناداوری‌ها در ورزش و به‌خصوص فوتبال نام برد. همچنین بحث وضعیت نابهنجار در استادیوم‌های ورزشی، عدالت در بهره‌مندی از امکانات ورزشی در تمام نقاط کشور و ساماندهی امور فدراسیون‌های ورزشی مطرح شده است. سلطانی‌فر اما پیش از رفتن استیضاح به صحن علنی به مجلس رفت و توضیحاتی درخصوص این موارد به آنها داد تا شاید از دومین استیضاح نیز بگریزد. به‌عنوان مثال توضیح او در مورد رواج سایت‌های شرط‌بندی در ورزش ایران این گونه بوده است: «این مساله ارتباطی با وزارت ورزش و جوانان ندارد، زیرا نه ما مجوز آن را می‌دهیم و نه می‌توانیم بدهیم؛ همچنان که درحال‌حاضر هزاران سایت شرط‌بندی وجود دارد که کنترل و برخورد با آن در اختیار دستگاه قضایی و دیگر دستگاه‌های ذی‌ربط است و بنده نیز با آقای آذری‌جهرمی(وزیر ارتباطات) صحبت کردم تا جایی که در اختیار و توان آنهاست، موضوع را کنترل کنند.»

موضوع خصوصی‌سازی سرخابی‌ها نیز درشرایطی یکی از دلایل استیضاح عنوان شده که در این مورد وزارتخانه درماه‌های اخیر شتاب زیادی به این موضوع داده و وزیر خواهان واگذاری سریع آنها شده است. حالا سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس تاکید کرده ماجرای استیضاح سلطانی‌فر به هیات‌رئیسه مجلس ارجاع شده تا در اسرع وقت به آن رسیدگی و اعلام وصول شود. جالب اینکه مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال نیز در این جلسه حضور داشته و به دفاع از عملکرد سلطانی‌فر در فوتبال پرداخته است. تاج تاکید کرده برای ریشه‌کن شدن مسائلی نظیر شرط‌بندی، فدراسیون فوتبال و حتی وزارت ورزش مسوول نیست و البته از اینکه شاهد فحاشی در استادیوم‌ها هستیم، از نمایندگان مردم عذرخواهی کرده است. اما یک روز پس از حضور وزیر در مجلس، مدیرعامل پرسپولیس نیز در صحبت‌هایی از وزیر حمایت کرد.

ایرج عرب در این خصوص گفته: «در وزارت ورزش و جوانان و نیز باشگاه پرسپولیس، اراده واگذاری وجود دارد. باشگاهداری دولتی با بن‌بست مواجه شده و من این موضوع را با پوست و گوشت لمس می‌کنم. حمایت وزیر از استقلال و پرسپولیس تنها معنوی و نظارتی بود. امیدوارم نمایندگان محترم مجلس، فوتبال را مبنای عملکرد مدیریتی کلان کشور و نظام قرار ندهند چراکه اگر فوتبال مبنای استیضاح شود باید در پایان هر فصل یک وزیر جدید انتخاب کنیم چون تنها یک تیم قهرمان خواهد شد.» کنایه مدیرعامل پرسپولیس به رفتار برخی از نمایندگان در ورود عجیب به مسائل جزئی مسابقات فوتبال بوده که در طول فصل گذشته بارها به وقوع پیوست.