هزینه بی‌وفایی را پایین نیاورید

استقلال که تازه تبدیل به تیم‌منسجم و خوبی شده بود، مهاجرت بازیکنانی مثل تیام، امید ابراهیمی، مجید حسینی و امید نورافکن را تماشا کرد و پرسپولیس که بعد از قهرمانی در لیگ به مراحل بالای لیگ قهرمانان آسیا نیز راه یافته بود، در کمال شگفتی با جدایی وحید امیری، صادق محرمی و فرشاد احمدزاده مواجه شد. مساله‌ای که وضعیت پرسپولیس را «خاص‌تر» می‌کرد، محرومیت این باشگاه از جذب بازیکن بود. این جدایی‌ها واکنش‌های متفاوتی بین هواداران به وجود آورد. برخی بر این باور بودند که مثلا وحید امیری یا امید ابراهیمی دیر در فوتبال حرفه‌ای مطرح شده‌اند و در سال‌های پایانی بازیگری نیاز به کسب ثروت بیشتر دارند. در مورد صادق محرمی، مجید حسینی و امید نورافکن هم فرضیه آغاز جهش در فوتبال اروپا وجود داشت؛ هرچند بخش دیگری از افکار عمومی با همین استدلال‌ها هم موافق نبود.

اتفاقی که بعدتر رخ داد اما جذابیت داستان را بیشتر کرد. ماجرا این بود که تقریبا همه بازیکنان مزبور غیر از مجید حسینی در باشگاه‌های جدیدشان به مشکل خوردند. وحید امیری در ترابوزان اسپور هرگز تبدیل به آن ستاره درخشان جام‌جهانی نشد. سرمربی تیم گاهی حتی وحید را در پست نامتعارف دفاع چپ بازی می‌داد، اما باز هم آبی از او گرم نشد تا انتقاد از امیری به فصل مشترک بسیاری از رسانه‌های ورزشی ترکیه تبدیل شود. امید نورافکن که ابتدای فصل به شارلوای بلژیک پیوست، پس از نیمکت‌نشینی در این تیم چاره‌ای جز بازگشت به استقلال پیش روی خود ندید و بین دو نیم‌فصل به‌طور قرضی به جمع آبی‌پوشان بازگشت. صادق محرمی در دیناموزاگرب به نیمکت دوخته شد و جز در رقابت‌های جام حذفی فرصت چندانی برای بازی پیدا نکرد. لیگ قطر هم اساسا پایین‌تر از آن است که وضعیت امید ابراهیمی در الاهلی حائز اهمیت تلقی شود.  

مجموعه این مسائل باعث شده حرف‌وحدیث‌های زیادی در مورد بازگشت برخی از این نفرات به پرسپولیس و استقلال مطرح شود. مورد ویژه اما مربوط به فرشاد احمدزاده است که شاید در یکی از عجیب‌ترین انتقالات ۲۰ سال اخیر، ترجیح داد راهی تیم ناشناخته شلاسک وروتسواف در لیگ مهجور لهستان شود. احمدزاده که در پرسپولیس مورد اعتماد برانکو بود و موقعیت ممتازی داشت، با این انتقال دست به یک خودکشی حرفه‌ای کامل زد و عجیب‌تر اینکه حتی در این تیم هم نیمکت‌نشین شد. فرشاد اخیرا در مصاحبه‌های متعدد اقدام به دلجویی از هواداران پرسپولیس کرده و گفته مایل است به این تیم برگردد، حتی اگر مثل سابق پیراهن شماره ۱۰ را به او ندهند! همین چراغ سبز نشان دادن‌ها حالا به سوژه‌ای داغ در محافل رسانه‌ای و شبکه‌های اجتماعی تبدیل شده. واکنش‌ها اما مخصوصا در مورد بازیکنی مثل احمدزاده زیاد مثبت نیست و بسیاری بر این باورند که بازگرداندن امثال او، پایین آوردن هزینه بی‌وفایی در فوتبال ایران است.