کی‌روش برای فوتبال ما نعمت بود

به تفکرات سرمربی احترام گذاشته‌ام

شجاعی درباره دلایل نیمکت‌نشینی خود در جام‌ملت‌های ۲۰۱۹ آسیا گفت: «من یک بازیکن هستم. تمام تلاشم را می‌کنم تا به میدان بروم و بهترین بازی را هم انجام دهم. این سرمربی است که باید تصمیم‌گیری کند. من همیشه به دیدگاه سرمربیانم احترام گذاشته‌ام. آقای کی‌روش این تصمیم را گرفت و من هم تبعیت کردم.» شجاعی همچنین درباره احتمال خداحافظی‌اش از فوتبال بعد از حذف تیم‌ملی از جام‌ملت‌ها گفت: «من همچنان بازی می‌کنم. در تیم باشگاهی‌ام فعالیت دارم و فکر می‌کنم فصل فوتبالی خوبی هم داشته‌ام. خوشبختانه مصدوم هم نیستم و فعلا به فوتبالم ادامه می‌دهم. تا روزی که احساس کنم می‌توانم بازی کنم این کار را انجام خواهم داد.»

یک تیم واقعی بودیم

کاپیتان اول تیم‌ملی فوتبال ایران در پاسخ به این سوال که اگر بخواهید لقبی را به بازیکنان فعلی تیم‌ملی بدهید چیست، به خبرگزاری مهر گفت: «بزرگ‌ترین چیزی که هربار به بازیکنان فعلی تیم‌ملی فکر کردم به ذهنم آمد، اتحاد بوده است. مثل یک خانواده با هم بودیم. با وجود تمام سختی‌ها کنار یکدیگر بودیم. من مدت‌هاست پیراهن تیم‌ملی را می‌پوشم. باید به صراحت بگویم کمترین حاشیه را در بازیکنان تیم دیدم.»

کی‌روش نعمت بزرگی برای ما بود

وی درباره قابلیت‌های کارلوس کی‌روش در دوران حضورش در تیم‌ملی فوتبال ایران و جدایی‌اش از این تیم هم گفت: «آقای کی‌روش یک مربی خیلی بزرگ است. او و تمام دستیارانش تلاش داشتند تا بهترین‌ها را برای تیم‌ملی ایجاد کنند. حضور آقای کی‌روش در فوتبال ایران برای فوتبال ما نعمت بود.»