در شرایطی که در ماه‌های اخیر این وزارتخانه متهم به عدم حمایت از فدراسیون فوتبال آن هم در کمرکش مشکلات مالی فدراسیون فوتبال شده، معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت ورزش و جوانان بر پرداخت پاداش‌های مستمر به این فدراسیون تاکید کرده و در بخش دیگری از صحبت‌های خود درمورد بدهی باشگاه‌های پرسپولیس و استقلال نیز سخن گفته است. ژاله فرامرزیان دیروز در یک نشست خبری ابتدا درخصوص رویکرد این وزارتخانه در قبال تیم‌ملی فوتبال و ایجاد اعتبار مالی برای تیم‌ملی گفت: «میزان علاقه‌ای که مردم به فوتبال دارند و تعداد بینندگان این رشته ورزشی به نوعی باعث شده که به هر دلیلی شرایط متفاوتی را ایجاد کند. من تشکر می‌کنم از همه تلاش‌هایی که تیم‌ملی و فدراسیون فوتبال در جام‌ملت‌ها داشتند. ما باید منابع مورد نیاز این مسابقات را فراهم و احساس مردم و تعلق خاطرشان را به فوتبال درک کنیم.

در سال گذشته هم که بحث جام‌جهانی بود و به تناسب اهمیت موضوع و حضورشان سعی کردیم منابعی را اختصاص دهیم و در موقع مقرر پرداخت داشته باشیم که بتوانیم آثار مثبتی را در ادامه روند کاری‌شان داشته باشیم. ما در مجموع مبالغی که پرداخت کردیم براساس جدول هزینه‌ای بود که فدراسیون فوتبال به ما اعلام کرد. هرآنچه نیاز داشت را براساس آن جدول پرداخت و به نحوی عمل کردیم که فدراسیون فوتبال برای پرداخت پاداش‌ها و هزینه‌های ضروری هیچ‌گونه مشکلی نداشته باشد. میزان پاداش‌ها و تامین پرداخت حق‌الزحمه سرمربی را به تناسب آن جدول انطباق دادیم و کل هزینه‌ها را پرداخت کردیم. ارز آن را با همکاری بانک مرکزی تامین و هماهنگ کردیم که آن پول درهمان محل پرداخت شود.»

 فرامرزیان درپاسخ به این سوال که پاداش جام‌ملت‌ها در مرحله مقدماتی سطح توقعات سایر رشته‌های ورزشی را هم بالا برده است، گفت: «واقعیت را بخواهید در موقعیت دولت همه ما مسوولیت‌هایی داریم و برخی مسوولیت‌ها را هم به فدراسیون‌ها واگذار کردیم، اما مسوولیت فدراسیون‌ها براساس رشته ورزشی‌شان متفاوت است. فدراسیون‌ها هرکدام به شیوه متفاوتی برنامه‌ریزی می‌کنند و ما براساس مدل برنامه‌ریزی فدراسیون‌ها سعی می‌کنیم مشکلات را از میان برداریم و ترتیبی بدهیم که مثلا در اعزام‌ها با مشکل روبه‌رو نشوند.»

فرامرزیان در بخش دیگری از صحبت‌هایش در مورد بدهی پرسپولیس و استقلال قبل از واگذاری به بخش‌خصوصی گفت: «فعلا گزارش قطعی را استخراج نکردیم و هنوز نمی‌دانیم این برندها چه قیمتی دارند. سازمان خصوصی‌سازی باید بگوید املاک و مستغلات آنها چیست، یک جلسه با سازمان خصوصی‌سازی گذاشتیم اما تعیین رقم اصلی بدهی‌ها به جلسه بعد موکول شد تا مشخص شود مبلغ آن چه میزان است. البته چیزی که مشخص است اینکه این باشگاه‌ها بدهی مالیاتی بزرگی دارند.» وی در پاسخ به این سوال که ارز ثانویه به ورزش تعلق می‌گیرد یا خیر گفت: «اتفاقا دولت همراهی خوبی با ما داشته و سهمیه‌ای تا پایان سال گرفتیم تا رسیدن به آن سقف هم منابع داریم. برای حضور در مسابقاتی که شورای برون‌مرزی مجوز آن را صادر کند و حضورش ضروری باشد منابع خواهیم داشت. برای فوتبال هم یک روزه ارز دریافت کردیم.»