ورود رسمی حسین رضازاده

این درحالی است که انتخاب سرپرست برخی از این هیات‌ها چند ماه قبل از انتخابات باعث شده که عده‌ای این موضوع را «مهندسی» انتخابات تلقی کنند. آنچه علی مرادی، رئیس فعلی فدراسیون وزنه‌برداری آن را به‌شدت تکذیب کرده است. او در این خصوص گفته: «افرادی که چنین مسائلی را مطرح می‌کنند، به‌دنبال روی کارآوردن گزینه مدنظر خودشان در هیات‌های استانی هستند. فدراسیون هیچ دخالتی در انتخاب روسای هیات‌های استانی ندارد و حتی مسوولیت برگزاری مجمع هم برعهده مدیر کل ورزش هر استان است. اگر انتخاباتی لغو شده یا به تاخیر افتاده، به‌خاطر رعایت قانون بوده است. به هرحال این را رد نمی‌کنم که تخلفاتی رخ داده و فدراسیون هم در پی برخورد با افراد متخلف است؛ اما ما هیچ دخل و تصرفی در انتخابات هیات‌های استانی نداریم.» درهمین حال حسین رضازاده رئیس سابق فدراسیون وزنه‌برداری که رسما برای بازگشت به صحنه مدیریت اعلام آمادگی کرده و می‌خواهد در انتخابات پیش‌رو با علی مرادی رقابت کند اشاره به مهندسی احتمالی انتخابات داشته و تاکید کرده با درخواست خانواده وزنه‌برداری وارد انتخابات خواهد شد.

او دیروز به ورزش سه گفت: «قصد دارم برای حضور در انتخابات فدراسیون وزنه‌برداری ثبت‌نام کنم. البته هنوز چند ماه باقی مانده؛ اما خانواده وزنه‌برداری و برخی از پیشکسوتان از من درخواست کردند که حتما وارد انتخابات شوم. کارنامه حسین رضازاده مشخص است. من کار و زندگی‌ام وزنه‌برداری است و ۲۰ سال خاک این رشته را خورده‌ام. امیدوارم بار دیگر بتوانم به وزنه‌برداری خدمت کنم.» رضازاده در مورد شائبه مهندسی انتخابات نیز گفت: «از برخی دوستان شنیدم که فدراسیون درحال مهندسی کردن انتخابات است و نفرات مدنظر خود را در هیات‌های استانی قرار می‌دهد. خانواده وزنه‌برداری باید باهوش‌تر باشد. خود همین هیات‌های وزنه‌برداری در این چند سال به مشکلات زیادی برخوردند. روسای هیات‌ها باید با دید بازتر به انتخابات نگاه کنند.»

اما خبر دیگر در مورد وزنه‌برداری اینکه نواب نصیرشلال که در المپیک لندن صاحب مدال نقره شده بود با مثبت اعلام شدن دوپینگ اولکسی توروختی، حالا بالاتر از این اوکراینی مدال طلا را  تصاحب خواهد کرد. همین موضوع باعث شده تا کوروش باقری که سرمربی تیم ملی در المپیک لندن بود از این موضوع ابراز خوشحالی کند. او به «ایسنا» گفت: «خدا را شکر که همچنان مقابل جامعه وزنه‌برداری و ورزش ایران روسفید هستیم. دراین چند سال حقانیت تیم ایران ثابت شد و بچه‌ها به مدال‌هایی که حقشان بود، دست یافتند. ما تمریناتی را داشتیم که به مراتب از تمریناتی که ایوانف به ما می‌داد، سخت‌تر بود. بچه‌ها هم با سعه‌صدر تحمل کردند و البته نتیجه آن را هم دیدند و البته بعد از ۶سال و نیم هنوز هم دارد نتایج خارق‌العاده‌تری شکل می‌گیرد.»