بلافاصله پس از مطرح شدن استعفای ضیایی، وزارت ورزش افشین داوری را به‌عنوان سرپرست این فدراسیون اعلام کرد. اما هیات رئیسه فدراسیون که مخالف این انتخاب هستند دیروز برای تجدیدنظر وزیر ورزش نامه سرگشاده‌ای را منتشر کردند. در این نامه تاکید شده ضیایی هنوز استعفا نداده است! در این نامه آمده است: «درپی معرفی آقای افشین داوری به‌عنوان سرپرست فدراسیون والیبال، بدون استعفای آقای احمد ضیایی رئیس فدراسیون اعضای هیات‌رئیسه در نامه‌ای سرگشاده خواستار رعایت ماده ۱۳ اساسنامه فدراسیون‌های ورزشی از سوی وزارت ورزش و جوانان شدند. در این ماده به صراحت اعلام شده در صورت غیبت و استعفای رئیس فدراسیون، نایب‌رئیس فدراسیون عهده‌دار امور اجرایی فدراسیون است.» این درحالی است که قرار است امروز مراسم معارفه افشین داوری هم برگزار شود تا سرپرست جدید سکان هدایت فدراسیون را در دست بگیرد و شرایط را برای برگزاری انتخابات سالم فراهم کند.

در این بین و پس از این اتفاقات برخی‌ها با ایجاد شائبه‌هایی همچون دخالت وزارت ورزش در امور فدراسیون والیبال تلاش می‌کنند تا به منافع ملی ضربه بزنند. آنها با مطرح کردن خطر تعلیق والیبال ایران در تلاش هستند تا فضا را غبارآلود کنند اگرچه محمدرضا داورزنی پس از بازگشت از اجلاس سالانه فدراسیون جهانی والیبال در مصاحبه‌ای اعلام کرد که فدراسیون جهانی در مسائل داخلی کشورها دخالت نمی‌کند. در همین حال افشین داوری، سرپرست فدراسیون والیبال دیروز تاکید کرد درمورد مسائل و حاشیه‌های مختلف بعد از معارفه صحبت خواهد کرد. او به خبرگزاری فارس گفت: «درمورد مسائل و اتفاقات والیبال صحبتی با ضیایی نکرده‌ام. آن زمانی که به‌عنوان مدیرکل توسعه ورزش حرفه‌ای و امورباشگاه‌ها مشغول به کاربودم چندبار برای پیگیری مسائل برخی باشگاه‌ها به منظورحضور در دسته یک با ضیایی برخورد داشتم.»

وی درپاسخ به این سوال که آیا امروز(دیروز) به فدراسیون والیبال رفته‌اید یا خیر، تصریح کرد: «واقعیت این است که من هنوز معرفی نشده‌ام یعنی مراسم معارفه من انجام نشده است. پس از حضور در فدراسیون می‌توانم در مورد مسائل و موضوعات مختلف اظهارنظر کنم.» ضیایی حدود ۱۱ ماه ریاست فدراسیون والیبال را برعهده داشت و در این مدت با فراز و نشیب‌های زیادی روبه‌رو شد. حضور ضیایی از همان ابتدای انتصابش به‌عنوان رئیس فدراسیون والیبال همواره خبرساز و حاشیه‌ساز بود. اتفاقاتی که او رقم زد و جابه‌جایی‌هایی که در بدنه اداری فدراسیون انجام داد باعث شد تا از همان ماه‌های ابتدایی برخی‌ها نسبت به موفقیتش دلسرد شوند. او حتی سرپرست تیم‌ملی را نیز عوض کرد که این موضوع باعث درگیری جنجالی او با سعید معروف کاپیتان تیم‌ملی کشورمان شد. او با کنفدراسیون والیبال آسیا و فدراسیون جهانی مکاتبه کرد تا محمود افشاردوست و محمدرضا داورزنی از سمت‌های بین‌المللی خود برکنار شوند.