جنگ روانی برای بازی بزرگ

برانکو پس از صحبت‌های مفصل در نشست خبری پس از بازی، دیروز نیز در این خصوص دوباره واکنش نشان داد و موافقت خود را از شکایت علیه سیدمهدی سیدعلی ابراز کرد: «من موافق این شکایت هستم چون از حد و مرزها گذشته‌اند. ما فقط احترام و بازی جوانمردانه می‌خواهیم. از کسی کمکی نمی‌خواهیم اما می‌بینید که با ما چه کار می‌کنند.» برانکو سپس درمورد مشکلاتی که خود و تیمش در لیگ هجدهم دارند، اضافه کرد: «من تمام اتفاقاتی را که می‌افتد، می‌بینم اینکه کار را به حداکثر سختی می‌رسانند ما قهرمان نشویم. تا آنجا که ما را مجبور می‌کنند در فیفادی بازی کنیم و بقیه موارد. ما از اینکه هر چهار، پنج روز یک بار بازی می‌کنیم ناراحت نیستیم. این شرایطی است که به‌وجود آمده و ما در لیگ قهرمانان آسیا بودیم. این مشکل ما است اما واقعیت این است که در شرایط سخت‌تری نسبت به دیگر تیم‌ها برای ما بازی می‌گذارند.» کمیته داوران فدراسیون فوتبال هم درمقابل این صحبت‌ها اعلام کرده باشگاه پرسپولیس و برانکو باید شکایت مکتوب داشته باشند تا رسیدگی شود.

فریدون اصفهانیان، رئیس کمیته داوران دیروز در این خصوص گفت: «باید فیلم بازی را به همراه گزارش ناظر ببینیم تا درباره آن نظر بدهیم اما اگر مربیان، بازیکنان و مدیران به داوری اعتراض دارند، مکتوب به کمیته داوران بدهند تا رسیدگی شود. وقتی هنوز مشخص نیست چه اتفاقی افتاده، چرا باید نظر بدهیم؟ برخی‌ها قبل و بعد از بازی صحبت‌هایی درباره داوری مطرح می‌کنند  تا جو را متشنج کنند که این کار درست نیست.» داود رفعتی رئیس دپارتمان داوری نیز معترضان را به دپارتمان داوری دعوت کرده تا قضاوت داوران را در مقابل آنها آنالیز کنند. او گفت: «اگر تیمی نسبت به داوری معترض است می‌تواند به دپارتمان داوری بیاید و ما نحوه قضاوت داوری را بررسی و آنالیز کنیم. صحبت در مورد قضاوت داورها در رسانه‌ها پسندیده نیست.»

این درحالی است که پرسپولیس در یک بازی بسیار حساس و مهم روز یکشنبه در اصفهان به مصاف سپاهان خواهد رفت. برنده این بازی شانس بسیار زیادی برای قهرمانی نیم‌فصل دارد. از همین‌رو مدیرعامل باشگاه سپاهان نیز به غائله داوری اضافه شده و در آستانه این بازی تاکید کرده هیچ باشگاهی به اندازه آنها در این فصل از داوری لطمه ندیده است! مسعود تابش در این خصوص گفت: «متاسفانه سرمربی پرسپولیس، بعد از بازی با ذوب‌آهن و قبل از بازی با سپاهان زیرکی کردند و خواستند که جو ایجاد شود. ما خواستار این هستیم که بازی‌های ما از اول فصل تا امروز بررسی شود تا همه متوجه شوند چه ناداوری‌هایی علیه سپاهان صورت گرفته است هرچند با این حال شکایتی به جایی نکرده‌ایم، ولی باشگاه پرسپولیس اعلام می‌کند که می‌خواهند از داوری شکایت کنند و این واقعا عجیب است. »