سردرگمی تیم‌ملی

غیبت حامد حدادی، صمد نیکخواه‌بهرامی، ارسلان کاظمی و سجاد مشایخی در این دیدار کاملا حس شد و بازیکنان جایگزین نتوانستند آن‌طور که باید خودشان را نشان دهند. ضعف شدید در زیرحلقه کاملا مشهود بود و یک‌بار دیگر هم ثابت شد که در بازی‌هایی که حامد حدادی حضور نداشته باشد، کار خیلی سخت می‌شود. ارسلان کاظمی هم که ریباندها را به‌خوبی انجام می‌دهد، نبودش در این دیدار کاملا محسوس بود. در این میان هیچ‌کس نتوانست مشکل و اختلافی که در اردوها بین برخی بازیکنان به‌وجود آمده بود را حل کند و این موضوع به ضعیف شدن تیم‌ملی منجرشد. حدادی و نیکخواه به دلایل شخصی به تیم‌ملی نیامدند و ارسلان کاظمی هم که بارها نشان داده با مصدومیت هم برای تیم‌ملی بازی کرده، ازسوی شاهین‌طبع دعوت نشد تا تیم‌ملی دیگر نشانی از «ملی» نداشته باشد و هرکس هر‌سازی دوست داشت برای این تیم بزند و کارش را پیش ببرد! درادامه بازی‌ها، تیم‌ملی کشورمان فردا یک بازی مهم و حساس با فیلیپین در مانیل دارد. شاگردان شاهین‌طبع اگر می‌خواهند به جام‌جهانی صعود کنند باید در این بازی پیروز شوند، اگر این اتفاق میسر نشود صعود تیم‌ملی مشکل شده و باید چشم امیدمان به تهران و دیدار با ژاپن باشد.

عباس مرشدی، عضو کمیته فنی فدراسیون بسکتبال و پیشکسوت این ورزش در گفت‌وگو با «ایسنا» تاکید می‌کند تیم‌ملی بازیکنان تعیین‌کننده ندارد.او گفت: «آنچه مشهود بود ما در دفاع انسجام لازم را نداشتیم واگر بازی را دوباره تماشا کنیم به این مساله می‌رسیم که کار دفاعی ما در این دیدار خوب جواب نداد. برخی بازیکنان ما اراده می‌کردند، می‌توانستند کار موفقیت‌آمیزی درحمله انجام بدهند. مثلا بهنام یخچالی بارها نشان داد که می‌تواند امتیاز بیاورد اما دیگر بازیکنان دراین زمینه موفق نبودند که نشان می‌داد متاسفانه بازیکنانمان تجربه چنین بازی را نداشتند. برخی اشتباه‌های ما بارها تکرار می‌شد. تیم‌ملی بازیکنان تعیین‌کننده‌ای درزمین ندارد. بازیکنانی که اعتمادبه‌نفس داشته باشند، نداشتیم. از طرفی شروع‌کننده‌های ما هم مشخص نبودند. بسیاری از بازیکنان سردرگم بودند.

من نمی‌دانم چه اصراری است که در تیم‌ملی چنین اتفاق‌هایی می‌افتد. به‌نظرم با کمی تمرکز بیشتر و چند تغییر و با توجه به باخت فیلیپین برابر قزاقستان، شکست‌دادن فیلیپین در مانیل دوراز دسترس نیست.» سرمربی تیم‌ملی بسکتبال فیلیپین که در بازی بعد باید با ایران روبه‌رو شود تاکید کرده برای این بازی خود و بازیکنانش فشار زیادی را تحمل می‌کنند. ینگ گیائو گفت: «اگر از من بپرسید باید بگویم که هنوز از شانس تیمم ناامید نشده‌ام ولی فشار زیادی روی تیم ما برای پیروز شدن مقابل ایران وجود دارد. به همین خاطر به پیروزی مقابل ایران در روز دوشنبه نیاز داریم. این قسمتی از مسوولیت ما برای صعود به جام‌جهانی است.»