رایزنی‌هایی برای ماندن

از همان روزهای ابتدایی مسوولان فدراسیون فوتبال رایزنی‌ها را برای ماندن درمسوولیت خود آغاز کردند و نشست‌هایی را هم با مسوولان کنفدراسیون فوتبال آسیا و فدراسیون بین‌المللی فوتبال برگزار کردند. هر چند عنوان شد سفر مهدی تاج به سوئیس و دیدار با جیانی اینفانتینو ربطی به موضوع بازنشستگی رئیس و اعضای هیات‌رئیسه این فدراسیون ندارد اما اتفاقات اخیر و ارسال نامه از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا نشان داد مذاکراتی هم در همین مورد صورت گرفته است. حضور اینفانتینو رئیس فیفا در تهران برای دیدن بازی پرسپولیس و کاشیما و برگزاری جلسات متعدد وی با حضور شیخ‌سلمان رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا با برخی از دولتمردان کشور نیز گواهی بر این موضوع بود که مدیران فدراسیون در این مورد دوراندیشی کرده بودند.  

متن قانونی که تاج را ماندنی کرد

رئیس فدراسیون فوتبال با قانونی که مربوط به جانبازان و متمم قانون خدمات کشوری است، در فدراسیون فوتبال ماندنی شد. طبق ماده ۶۰ قانون خدمت‌رسانی به ایثارگران که متمم قانون خدمات کشوری است، جانبازانی که بالای ۲۵ درصد جانبازی دارند و قبل از موعد بازنشستگی خود را بازنشسته کرده‌اند، برای یک بار با نظر عالی‌ترین مقام دستگاه می‌توانند دوباره به کار برگردند. مهدی تاج کارمند فولاد مبارکه اصفهان است که با ۲۵ سال سابقه خود را بازنشسته کرده بود. او پس از موافقت رئیس کارخانه فولاد مبارکه و رحمانی، وزیر صنایع می‌تواند دوباره به‌عنوان کارمند این شرکت به کار خود بازگردد، به این ترتیب تاج بازنشسته محسوب نمی‌شود و می‌تواند در فدراسیون فوتبال ماندنی شود.

منهای دبیرکل و ۵ نفر دیگر

درحالی‌که مهدی تاج با این ترفند موفق شد ضمانت ادامه ریاست خود را دریافت کند اما آن‌طور که خبرگزاری‌های کشور دیروز مطرح کردند این قانون در مورد محمدرضا ساکت، دبیرکل فدراسیون، کفاشیان نایب‌رئیس دوم و چند نفر دیگر از اعضای هیات‌رئیسه صدق نمی‌کند و آنها باید به‌زودی از سمت خود استعفا دهند. بر این اساس قرار است در آذرماه مجمع عمومی فدراسیون فوتبال برگزار شود و یکی از مواردی که قرار است در این جلسه مورد بررسی قرار گیرد، بحث ادامه فعالیت بازنشسته‌ها در این فدراسیون است. محمدرضا ساکت، علی کفاشیان، محمود اسلامیان، فریدون اصفهانیان، عبدالکاظم طالقانی و حیدر بهاروند اعضای بازنشسته فدراسیون فوتبال هستند و طبق صحبت‌ها و توافقات صورت‌گرفته قرار است ۵ عضو هیات‌رئیسه و دبیرکل فدراسیون، با تصمیم مجمع فدراسیون فوتبال از سمت‌های خود کنار رفته و افراد جدیدی جایگزین آنها شوند. البته روابط‌عمومی فدراسیون فوتبال دیروز درخصوص احتمال خروج برخی اعضای هیات‌رئیسه و دبیرکل این فدراسیون با صدور اطلاعیه‌ای توضیحاتی ارائه کرد.در این اطلاعیه می‌خوانیم: درباره اخبار منتشر شده مبنی بر خروج برخی اعضای هیات‌رئیسه و دبیرکل از فدراسیون، مواضع و تصمیمات رسمی صرفا از طریق سایت فدراسیون فوتبال اطلاع‌رسانی خواهد شد.

تیم‌ملی به فریاد تاج رسید!

در همین شرایط خبرگزاری مهر یک نکته را درخصوص مدارای نهاد‌های دولتی با تاج مطرح کرده و نوشته: یکی از مواردی که باعث شد مسوولان ورزش کشور در مورد مهدی تاج با مماشات خاصی برخورد کنند، در پیش بودن رقابت‌های جام ملت‌های آسیا بود. تیم‌ملی فوتبال ایران در رقابت‌های جام‌جهانی توانسته بود با نتایج قابل قبول باعث خوشحالی مردم شود و همین امر مسوولان ورزش را برآن داشت تا به هر طریق ممکن زمینه ماندن تاج را فراهم کنند تا تیم‌ملی آسیب بیشتری نبیند.