چسبیده به نیمکت

زیر فشار انتقادات

وحید امیری بعد از لایی زدن به پیکه شهرت جهانی پیدا کرد و در قامت یک سوپراستار به ترابوزان‌اسپور پیوست. نوع برگزاری مراسم معارفه او و نیز پوشش رسانه‌ای این انتقال نشان می‌داد انتظارها از امیری بسیار بالاست، اما به تدریج روشن شد عملکرد او متناسب با سطح توقع ترک‌ها نیست. امیری درحال‌حاضر جزو بازیکنان کلیدی ترابوزان به‌شمار نمی‌آید. او که در سوپرلیگ ترکیه نیمکت‌نشین شده، چهارشنبه هفته گذشته در مرحله یک‌سی‌ودوم جام‌حذفی ترکیه فرصت پیدا کرد در کنار سایر بازیکنان ذخیره ترابوزان برابر بوگسااسپور به میدان برود و حتی یک گل هم برای تیمش بزند، اما این برای بازگشت او به ارنج کافی نبود؛ به‌طوری‌که او در بازی یکشنبه هفته قبل با بورسااسپور از دقیقه ۸۲ وارد زمین شد. وحید در بازی قبلی سوپرلیگ هم برابر آنتالیااسپور فقط ۷ دقیقه بازی کرد. پیش از این مسابقه بود که یک سایت ترکیه‌ای از عملکرد دور از انتظار این بازیکن انتقاد کرد. نیمکت‌نشینی‌های اخیر امیری حتی باعث شده بود شایعه بازگشت او به پرسپولیس هم سر زبان‌ها بیفتد. وحید در جریان شکست پنج بر صفر این هفته تیمش برابر مالاتیااسپور هم نیمکت‌نشین بود و هرگز فرصت بازی پیدا نکرد.

رویای تباه شده

دینامو‌زاگرب کرواسی در صدر جدول لیگ این کشور روزهای خوبی را پشت‌سر می‌گذارد، اما صادق محرمی سهم چندانی در این وضعیت ندارد. او در مسابقات لیگ اروپا اصلا در فهرست دینامو قرار نمی‌گیرد و عمدتا سکونشین است. در لیگ کرواسی هم وضعیت صادق خوب نیست و او به‌ندرت به میدان می‌رود. محرمی در جریان پیروزی هفته قبل دینامو برابر اوسیک، یک دقیقه هم به میدان نرفت. او البته هفته قبل مقابل اسلاون‌بلوپو بازی کرد، اما قبل از آن برابر ایسترا ۹۰ دقیقه کامل روی نیمکت نشست. محرمی که در جام‌حذفی کرواسی معمولا فیکس است، در لیگ اروپا مقابل اسپارتاک‌ترناوا، فنرباغچه و اندرلخت سکونشین بوده است. این بازیکن با هدف درخشش در دینامو و پیوستن به تیم‌های بزرگ‌تر اروپایی راهی کرواسی شده بود؛ هدفی که فعلا تا رسیدن به آن فاصله زیادی دارد.

حیرت‌انگیز و بی‌جواب

در مورد وضعیت فرشاد احمدزاده اصلا لازم به نوشتن هیچ توضیحی نیست. او حتی اگر در شلونسک‌وروتسلا، یعنی تیم یازدهم لیگ لهستان فیکس هم بود و مثل الماس می‌درخشید، باز کار خارق‌العاده‌ای نکرده بود، چه برسد به حالا که بعد از پنج بازی نیمکت‌نشینی، صرفا در یک مسابقه حذفی فیکس شد و بعد برای بازی یکشنبه گذشته مقابل «ویسلا‌پلاک» رده سیزدهمی در لیگ، دوباره به نیمکت برگشت. او از دقیقه ۶۶ به‌عنوان بازیکن تعویضی به میدان رفت، اما نتوانست جلوی شکست ۳ بر صفر تیمش را بگیرد. شنبه‌شب هم شلونسک ‌وروتسلا در آخرین مسابقه نیم‌فصل اول لیگ لهستان برابر «گورنیک‌زابژه» با تساوی ۲بر۲ متوقف شد که احمدزاده در این مسابقه نیز به میدان نرفت.