در این میان وزیر ورزش به‌شدت پیگیر برطرف کردن مشکلات است. مسعود سلطانی‌فر در حاشیه بازدید میدانی دو ساعته از فرآیند آماده‌سازی استادیوم آزادی گفت: «در این دوره بعد از مدت‌ها یک تیم ایرانی به فینال راه یافت. بعد ازموفقیت‌های خوب ورزش ایران در جام‌جهانی فوتبال، بازی‌های آسیایی، بازی‌های پاراآسیایی و المپیک جوانان، امیدوارم پرسپولیس قهرمان لیگ قهرمانان آسیا شود تا به همراه مردم ایران درورزشگاه آزادی جشن قهرمانی بگیریم. پیش‌بینی من این است که درمجموع دو دیدار رفت و برگشت نماینده ایران پیروز و فاتح لیگ قهرمان آسیا می‌شود. پرسپولیس نشان داد که تا پایان ۹۰ دقیقه تلاش می‌کند و این ظرفیت را دارد که به امید خدا جام قهرمانی را کسب کند.

با توجه به امکانات و شرایطی که لازم بود برای بازی برگشت فینال لیگ قهرمانان آسیا فراهم شود و همچنین الزاماتی که AFC قرار داده بود و برخی فضاها، معابر و تجهیزات اضافه و بازسازی شود، ۸۰ درصد آن محقق شده و در فاصله چند روزی که تا فینال باقی‌مانده، امیدوارم بقیه موارد هم تا دو، سه روز زودتر ازبازی برگشت فینال انجام شود.» او همچنین درخصوص میهمانان خارجی بازی برگشت فینال در ورزشگاه آزادی گفت: «براساس اطلاعی که فدراسیون داد، ۲۵۰ نفرازمقامات کنفدراسیون فوتبال آسیا، یوفا و فیفا، روسای ٢٠ فدراسیون فوتبال جهان همچنین تعدادی از خبرنگاران خارجی حضور خواهند داشت. این بازی یک اتفاق بسیار خوب ملی برای ورزش و مردم ایران است و تلاش می‌کنیم مقامات ارشد دولت و کشور و شخص رئیس‌جمهوری برای تماشای این بازی به استادیوم بیایند.»

تغییرصندلی‌ها به‌خاطر خارجی‌ها

از سوی دیگرمدیرعامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی نیز درخصوص آخرین وضعیت ورزشگاه آزادی صحبت و تاکید کرده بخشی از صندلی‌های استادیوم آزادی به‌خاطر حضور خارجی‌ها عوض شده است!حسن کریمی به پایگاه خبری وزارت ورزش گفت: «ورزشگاه آزادی مهیای برگزاری فینال لیگ قهرمانان آسیا است و تا ۱۷ آبان استادیوم را تحویل مسوولان می‌دهیم. پروژه‌ای که ۵۰ سال عمر کرده باشد، نیازمند مرمت و نگهداری است و این مهم منوط به این است که عوامل اجرایی نسبت به نگهداری توجه بیشتر و اقدامات لازم را انجام دهند. مرمت، تجهیز و رفع مشکلات استادیوم آزادی برنامه جاری این شرکت است.

تغییراتی که AFC به فدراسیون فوتبال کشورمان برای برگزاری این رویداد ارائه کرده، شامل بهسازی رختکن‌داورها، جدایی محل استراحت داورها از ورزشکاران و جدایی محل استقرار خبرنگاران از ورزشکاران است. فضاهایی که داشتیم فضاهای بسیارخوبی بود اما سیاست جدید فیفا باعث شد تغییراتی بدهیم و ساختمان‌ها جابه‌جا شود که این کار درحال انجام است. تغییرات جزئی هم در اطراف زمین ازجمله نور و صوت استادیوم بود که AFC اعلام کرده بود و باید انجام می‌شد. همچنین به‌دلیل اینکه میهمان خارجی داریم تغییراتی را در چیدمان صندلی‌ها در VIP ایجاد کردیم. اینکه گفته می‌شود ایرادات ۲۰۰ مورد بوده است را تکذیب می‌کنم. قسمتی که به ما مربوط است و باید انجام شود ۲۴ مورد بود.»

تدارک جایگاه ویژه‌ برای بانوان

با صدور مجوزهای مربوطه در بازی دوستانه تیم‌ملی فوتبال کشورمان با بولیوی تعدادی از بانوان موفق به حضور در استادیوم آزادی شده و این بازی را از نزدیک تماشا کردند. حالا و درحالی‌که در بازی برگشت فینال تعدادی از زنان ژاپنی نیزبه این استادیوم ورود خواهند کرد با درخواست AFC، مسوولان کشورمان درصدد ایجاد جایگاه ویژه برای بانوان در این بازی هستند. «ایسنا» دراین خصوص خبرداده در جریان بازدید دو ساعته مسعود سلطانی‌فر از روند آماده‌سازی ورزشگاه آزادی فیلمی منتشر شد که براساس آن پیش‌بینی شده است که در سمت راست جایگاه خبرنگاران ورزشگاه آزادی، جایگاه ویژه‌ای برای بانوان در نظر گرفته شود.در همین خصوص مدیر روابط‌عمومی وزارت ورزش و جوانان به «ایسنا» گفت: «تمهیدات لازم برای حضور بانوان انجام گرفته و حتی پیش‌بینی شده است که این جایگاه در کدام قسمت ورزشگاه باشد. برای حضور مناسب بانوان، شرایط رفاهی را آماده کرده‌ایم و مشکلی برای رفت و آمد خانم‌ها وجود ندارد. تنها منتظر دریافت مجوزها هستیم.»