این بازی درحالی از ساعت ۱۸:۴۵ برگزار می‌شود که هردو تیم شرایط متفاوتی دارند. بارسلونای میزبان با ۱۸ امتیاز از ۹ بازی در صدر لالیگا قرار دارد در‌حالی‌که رئال‌مادرید با ۱۴ امتیاز از همین تعداد بازی در مکان هفتم جدول ایستاده است. همین جایگاه رئال نشان می‌دهد که آنها در فصل جاری اقتدار و صلابت گذشته خود را ندارند. اما بازی‌های بین این دو تیم همیشه جذاب و حساس دنبال شده و در این بازی نیز بازیکنان دو تیم برای پیروزی بر رقیب دیرینه تمام سعی خود را خواهند کرد. جالب اینکه این دو تیم برای فصل جدید دستخوش تغییرات زیادی شدند. در نیمکت فنی رئال‌مادرید زیدان جای خود را به لوپتگی داده و کریستیانو رونالدو ستاره این تیم هم به یوونتوس نقل مکان کرده است. اما بازیکنان جدیدی مثل تیبو کورتوا به این تیم اضافه شده‌اند. در سوی مقابل هم بازیکنی مثل اینیستا دیگر در ترکیب آبی‌اناری‌ها نیست اما بارسا این فصل بازیکنان جدید زیادی از جمله آرتور برزیلی، لنگلت و آرتور ویدال و... را به خدمت گرفته است.

اما بدون شک بزرگ‌ترین وجه تمایز این ال‌کلاسیکو با دیگر بازی‌های چند سال اخیر، غیبت دو ستاره بزرگ دو تیم است. خروج رونالدو از ترکیب این تیم شوک بزرگی را به هواداران سفیدپوشان مادرید وارد کرد. تا اینجای فصل نیز این تیم درغیاب این مهاجم درگلزنی موفق عمل نکرده است. اما خبر بد برای بارسا هم غیبت لیونل مسی به دلیل مصدومیت است. مسی در بازی مقابل سویا درلالیگا با شکستگی دستش مواجه شد و چند هفته از ترکیب تیمش دور خواهد بود. به این ترتیب این نخستین بازی از سال ۲۰۰۷ به این سو است که ال‌کلاسیکو بدون مسی و رونالدو برگزار خواهد شد. بسیاری معتقد هستند این بازی بدون این دو ستاره جذابیت گذشته را ندارد.   رئال‌مادرید درشرایطی امروز در این بازی حاضر خواهد شد که اخبار زیادی درمورد احتمال تغییردرکادر فنی و جدایی لوپتگی به گوش می‌رسد و به احتمال زیاد ناکامی در این دیدار به منزله جدایی این سرمربی اسپانیایی خواهد بود. در طول روزهای اخیر گمانه‌زنی‌ها درمورد جانشین این مربی زیاد بوده و این بازی سرنوشت لوپتگی را روشن خواهد کرد.

آمارهای اقتصادی

این بازی اما یک فعالیت بزرگ اقتصادی برای هر دو باشگاه هم است. مثلا رسانه‌ها از آخرین ال‌کلاسیکویی که در فصل قبل برگزار شد خبر دادند که این بازی ۵/ ۴۲ میلیون دلار ارزش برای اسپانسرها داشته و باشگاه میزبان نیز سود مناسبی کسب خواهد کرد. دیروز نیز روزنامه آس در گزارشی به دیدار امروز پرداخته و مدعی شده ۷۰۰ میلیون نفر از ۱۸۰ کشور دنیا این بازی را تماشا خواهند کرد. اما نبود مسی و رونالدو روی قیمت بلیت‌های ال‌کلاسیکو تاثیری نگذاشته است و هواداران باید گران‌ترین بلیت‌های تاریخ این بازی‌ها را خریداری کنند. ارزان‌ترین جایگاه ۱۷۹ یورو و گران‌ترین ۴۹۹ یورو است. قیمت جایگاه‌های VIP به ۴ هزار یورو نیز می‌رسد. این قیمت نسبت به فصل گذشته رشد زیادتری را تجربه کرده است.