کاروان ورزشی ایران در دو دوره گذشته بازی‌های پاراآسیایی چهارم شد. چین، ژاپن و کره‌جنوبی سه کشور اول دوره‌های قبلی بودند و امسال قهرمانان ایران سومی آسیا را هدف قرار داده‌اند. کاروان «خودباوری و امید» ایران همانطور که از نامش پیداست سرشار از امید است که قطعا نتیجه‌ای جز مدال ندارد. آن‌طور که مسوولان کمیته ملی پارالمپیک قبل از اعزام کاروان اعلام کردند تاکید رروی مدال‌آوری بوده یعنی این پتانسیل وجود دارد که همه ورزشکاران ایرانی حاضر در بازی‌ها به مدال برسند و توانایی‌هایشان را ثابت کنند. قبل از آغاز رسمی این بازی‌ها ورزشکاران و سرمربی‌های تیم‌های مختلف با روحیه بالا از کسب نتایج بهتر و تاریخ‌سازی در این مسابقات صحبت کرده‌اند. علی‌اصغر رواسی، سرمربی تیم‌ملی وزنه‌برداری کشورمان معتقد است که شاگردانش توانایی کسب ۳ یا ۴ مدال طلای بازی‌های پاراآسیایی را دارند.

او دیروز به «ایسنا» گفت: «به‌طورکلی بچه‌ها شرایط خوبی دارند و تمرین‌هایشان را در اینجا شروع کرده‌اند. وزنه‌برداری ورزشی نیست که وزنه‌بردار همیشه آماده رکوردشکنی باشد. البته سعی می‌شود بهترین رکورد به‌دست بیاید. تیم ما در هفت وزن شرکت می‌کند. در کل من پیش‌بینی می‌کنم سه یا چهار مدال طلا کسب می‌کنیم.» محمدرضا دستیار، سرمربی تیم‌ملی بسکتبال با ویلچر اما تاکید می‌کند رقابت سختی با تیم‌های ژاپن و کره‌جنوبی خواهند داشت با این حال به فکر کسب قهرمانی هستند. او گفت: «ملی‌پوشان با پشت‌سرگذاشتن ۱۱ مرحله اردوی آماده‌سازی و حضور در رقابت‌های قهرمانی جهان شرایط بسیار خوبی دارند. قصد داریم در این دوره با ارائه عملکرد بهتر عنوانی بهتر از دوره قبل که سومی بود کسب کرده و تاریخ‌ساز شویم. امیدواریم ملی‌پوشان در این بازی‌ها هم موفق عمل کنند.»

 سرمربی تیم‌ملی گلبال آقایان نیز تاکید کرد تکرار قهرمانی اینچئون هدف آنها است. مهدی نباتی گفت: «رقبای اصلی ما کشورهای چین، کره‌جنوبی، ژاپن و عراق هستند. گلبال در این کشورها سال به سال درحال پیشرفت است. امیدوارم ما نیز از این سیر پیشرفت عقب نمانیم و بتوانیم خود را در سطح بالای قاره کهن نگه داریم.  امیدوارم حادثه خاصی پیش نیاید تا بتوانیم روی سکو قرار بگیریم و ازعنوان قهرمانی خود دفاع کنیم.» اما والیبال نشسته هم جزو ورزش‌هایی است که کاروان کشورمان روی مدال خوشرنگ این تیم حساب بازکرده است. مرتضی مهرزاد، عضو این تیم و بلندقدترین ورزشکار حاضر در این مسابقات گفت: «می‌خواهیم مدال طلای این دوره نیز توسط تیم‌ملی والیبال نشسته کسب شود تا دل مردم شاد شود. ضمن اینکه هدف بعدی ما کسب مدال طلای بازی‌های پاراالمپیک توکیو است.»