مارکا کی‌روش را به مکزیک برد

درآخرین مورد نشریه مارکای اسپانیا از پیشنهاد مکزیک به این مربی نوشته است. طبق گزارشی که نشریه «مارکا» منتشر کرده؛ نمایندگان فدراسیون فوتبال مکزیک با کارلوس کی‌روش ملاقات کرده‌ و پیشنهادی هم برای وی ارسال کرده‌اند. این ملاقات بین طرفین باعث شده تا مکزیکی‌ها، کی‌روش را به‌عنوان سرمربی خیلی توانمند، بادانش بالا و باتجربه‌ در نظر بگیرند.کی‌روش پرتغالی هم علاقه‌مند به چالش سرمربیگری تیمی همچون مکزیک است تا با چالش رسیدن به جام‌جهانی ۲۰۲۲ مواجه شود. در این راه، او می‌تواند برای پنجمین‌بار تیمی را به جام‌جهانی برساند، کاری که پیش از این هیچ سرمربی‌ای نتوانسته انجام دهد. کی‌روش ۶۵ ساله درحال‌حاضر تمرکزش را روی آماده‌سازی تیم‌ملی فوتبال ایران برای مسابقات جام‌ملت‌های آسیا گذاشته که قرار است از ماه ژانویه پیش‌رو به میزبانی امارات برگزار شود. با این حال کی‌روش پس از اینکه پیشنهاد کره‌جنوبی و کامرون را رد کرد، پیشنهاد فدراسیون مکزیک را بررسی می‌کند.

واکنش فدراسیون فوتبال

 خبردیروز رسانه معتبر اسپانیایی البته با واکنش فدراسیون فوتبال ایران مواجه شد. روابط‌عمومی فدراسیون فوتبال در پاسخ به مطلب منتشرشده در سایت مارکا نوشت: قرارداد آقای کارلوس کی‌روش تا پایان جام‌ملت‌های آسیا با فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران تمدید شده است. بر این اساس، کی‌روش مطابق اعلام قبلی رئیس فدراسیون فوتبال، سرمربی تیم‌ملی ایران است و طرفین به تعهدات خود پایبند هستند.

ماجرای فان‌خال چیست؟

 گمانه‌ها در مورد نیمکت تیم ملی ایران وقتی بیشتر شد که ویدئویی از فان خال، سرمربی سابق بایرن‌مونیخ و منچستریونایتد منتشر شد که در آن اطمینان می‌داد به‌زودی به ایران خواهد آمد.ابتدا مقصد او تراکتور پیش‌بینی شد اما برخی هم او را جایگزین کی‌روش در تیم‌ملی دانستند. یک سایت هلندی نیز به همین موضوع پرداخت و نوشت: «واقعیت امر این است که او می‌خواست به مربیگری پایان دهد اما اکنون مسوولیت‌های جدید در انتظارش هستند. در ایران سرمربی اسبق بایرن‌مونیخ ۲ موقعیت شغلی جدید پیش‌رو دارد. طبق گزارش اکثر رسانه‌های ایران او برای پست مربیگری در ایران موردنظر است. انتظار می‌رود مربی ۶۷ ساله برای گفت‌وگوهایی در ایران حضور یابد. گفته می‌شود یک موقعیت احتمالی کاری در تیم تراکتورسازی تبریز برای او خواهد بود. همان تیمی که هم‌اکنون ثروتمند‌‌ترین تیم در لیگ فوتبال ایران است. یکسری دیگر از گزارش‌ها می‌گویند فان‌خال امکان دارد جانشین کارلوس کی‌روش در تیم‌ملی ایران شود چراکه قرارداد سرمربی پرتغالی در فوریه آینده پایان می‌یابد.»

اما تحلیل دیگری هم درمورد اخباری که از این دست منتشر می‌شود وجود دارد. اینکه اخبار رسانه‌های خارجی در واقع بازنشر گمانه‌هایی است که در ایران نوشته می‌شود. خبرگزاری فارس حتی پا را ازاین هم فراتر گذاشته و مدعی شده این خبرها خط‌دهی می‌شوند تا احتمالا افراد یا گروه‌های ذی‌نفع گزینه خود را معرفی کنند یا زمینه را برای فشار به فدراسیون برای پذیرفتن خواسته‌های کی‌روش مهیا کنند.